Witam.
Pacjent: 328Ci '99 + LPG
Mam problem z poprawną oceną stanu oleju w moim aucie. Na obrazku przedstawiłem całą sytuację, ogólnie nie byłoby problemu gdyby nie fakt, że przy takim stanie oleju (proszę patrzyć na moje oznaczenia, zdjęcie przykładowe) czasem zapala się żółta kontrolka oleju po zgaszeniu silnika (częściej jak go wcześniej pokręcę troszkę wyżej). Czy w takim przypadku mam odpowiedni stan oleju czy może dolać? Jak doleję to na zimnym będę miał powiedzmy te 2mm ponad max. Czy to dobre rozwiązanie?

Druga sprawa że tego oleju trochę ubywa. O tyle dziwne, że zaczęło się to dopiero po wstawieniu gazu (wcześniej zrobiłem trasę 1000km i nie ubył ani gram). Nie w ilościach typu pół litra na 1000km, ale sadzę że może to się koło dwóch setek na 1kkm kręcić. Trochę sączy mi się spod miski olejowej, więc ciężko ocenić na chwilę obecną. Odma kompletna OEM wymieniona we wrześniu. Olej to 5W40 - Liqui Moly Top Tec 4100, o taki:

.. i był wymieniany zaraz po kupnie (lipiec tego roku, 5kkm temu).
Trzecia kwestia to długości bagnetu, jak wiemy były dwa typy. Ja mam nr OEM 1 433 493 który w poźniejszym czasie został zastąpiony przez 1 436 293. Mój ma długość 61.5cm, ten późniejszy z tego co doczytałem jest krótszy (= więcej oleju potrzebne aby był max, co by tłumaczyło zapalanie się kontrolki).
Czwarta i ostatnia rzecz, ostatnio wymieniałem świece i można jak się domyślam można z nich wyczytać czy silnik spala olej. Na fotkach widać również olej w gniazdach świec, ale uszczelki pokrywy zaworów były wymienione przy okazji regeneracji Vanosa miesiąc temu, sądze więc że to stary olej.





Pewien bardzo doświadczony i oblatany w tych tematach forumowicz polecił mi na moje problemy spróbować wymienić olej na Fuchs 0W40 i zaobserwować co się będzie działo, ale chciałbym poznać opinie również innych forumowiczów. Pozdro
