BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 13:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Poziom oleju na zimnym a ciepłym, długość bagnetu
PostNapisane: 1 grudnia 2015, 18:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 328Ci E46
Witam.

Pacjent: 328Ci '99 + LPG

Mam problem z poprawną oceną stanu oleju w moim aucie. Na obrazku przedstawiłem całą sytuację, ogólnie nie byłoby problemu gdyby nie fakt, że przy takim stanie oleju (proszę patrzyć na moje oznaczenia, zdjęcie przykładowe) czasem zapala się żółta kontrolka oleju po zgaszeniu silnika (częściej jak go wcześniej pokręcę troszkę wyżej). Czy w takim przypadku mam odpowiedni stan oleju czy może dolać? Jak doleję to na zimnym będę miał powiedzmy te 2mm ponad max. Czy to dobre rozwiązanie?

Obrazek

Druga sprawa że tego oleju trochę ubywa. O tyle dziwne, że zaczęło się to dopiero po wstawieniu gazu (wcześniej zrobiłem trasę 1000km i nie ubył ani gram). Nie w ilościach typu pół litra na 1000km, ale sadzę że może to się koło dwóch setek na 1kkm kręcić. Trochę sączy mi się spod miski olejowej, więc ciężko ocenić na chwilę obecną. Odma kompletna OEM wymieniona we wrześniu. Olej to 5W40 - Liqui Moly Top Tec 4100, o taki:

Obrazek

.. i był wymieniany zaraz po kupnie (lipiec tego roku, 5kkm temu).

Trzecia kwestia to długości bagnetu, jak wiemy były dwa typy. Ja mam nr OEM 1 433 493 który w poźniejszym czasie został zastąpiony przez 1 436 293. Mój ma długość 61.5cm, ten późniejszy z tego co doczytałem jest krótszy (= więcej oleju potrzebne aby był max, co by tłumaczyło zapalanie się kontrolki).

Czwarta i ostatnia rzecz, ostatnio wymieniałem świece i można jak się domyślam można z nich wyczytać czy silnik spala olej. Na fotkach widać również olej w gniazdach świec, ale uszczelki pokrywy zaworów były wymienione przy okazji regeneracji Vanosa miesiąc temu, sądze więc że to stary olej.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pewien bardzo doświadczony i oblatany w tych tematach forumowicz polecił mi na moje problemy spróbować wymienić olej na Fuchs 0W40 i zaobserwować co się będzie działo, ale chciałbym poznać opinie również innych forumowiczów. Pozdro :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52TUB28] Poziom oleju na zimnym a ciepłym, długość bagnetu
PostNapisane: 1 grudnia 2015, 19:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 138
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=139839
RealOEM podaje, że produkcja Twojego bagnetu zakończyła się dopiero 04.04.2000, także najprawdopodobniej jest ok.
Żółta kontrolka oleju w E46 nie musi oznaczać niskiego stanu oleju, bardzo często oznacza ona problemy z czujnikiem oleju ;)

Olej wlałeś dobry. Przy wymianie uszczelki pokrywy wymieniłeś też uszczelki świec (tzw. okulary)?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52TUB28] Poziom oleju na zimnym a ciepłym, długość bagnetu
PostNapisane: 1 grudnia 2015, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 328Ci E46
Tak, wymieniony komplet na Victor Reinz.

Czyli co, stan jaki teraz posiadam na zimnym silniku (max) a po zgaszeniu silnika w połowie miarki jest ok? Według literatury powinno się sprawdzać stan oleju kilka minut po zgaszeniu silnika - w takim przypadku mógłbym śmiało dolać oleju. Ale znowu wtedy na zimnym będzie ponad max ;) Przy wymianie oleju wlałem ok. 6l do stanu takiego jak na fotce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52TUB28] Poziom oleju na zimnym a ciepłym, długość bagnetu
PostNapisane: 1 grudnia 2015, 19:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 138
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=139839
Po to jest podziałka, jeżeli masz między MIN, a MAX to jest ok ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52TUB28] Poziom oleju na zimnym a ciepłym, długość bagnetu
PostNapisane: 1 grudnia 2015, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 328Ci E46
No gdyby nie wyświetlająca się kontrolka poziomu oleju to nawet bym nie szukał problemów, to to mnie skłoniło do głębszej analizy i napisania tematu :) dobrze by było jakby było tak jak mówisz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52TUB28] Poziom oleju na zimnym a ciepłym, długość bagnetu
PostNapisane: 1 grudnia 2015, 20:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Jak na ciepłym po 10 min masz blisko max to powinno Cię to interesować a nie analiza jak się zmienia gdy ostygnie. Jest ok i tego się trzymaj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52TUB28] Poziom oleju na zimnym a ciepłym, długość bagnetu
PostNapisane: 1 grudnia 2015, 20:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 138
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=139839
godzil napisał(a):
dobrze by było jakby było tak jak mówisz

No nie wiem czy dla Ciebie to dobrze, bo kontrolka może wskazywać na wariujący czujnik oleju, który jest dość drogi :rotfl:
Tańszym rozwiązaniem jest wyłącznie go w NCS ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52TUB28] Poziom oleju na zimnym a ciepłym, długość bagnetu
PostNapisane: 1 grudnia 2015, 21:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Skoro po dłuższym postoju masz na begnecie więcej oleju niż po kilku minutach od sprawdzenia to może oznaczać uszkodzony zaworek w podstawie filtra oleju.
Auto nie klekocze kilka sekund po odpaleniu na zimnym, kontrolka gaśnie od razu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Poziom oleju na zimnym a ciepłym, długość bagnetu
PostNapisane: 10 grudnia 2015, 17:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 328Ci E46
Dzieki za odzew i sory za moją zwłokę - walczyłem od ponad tygodnia z układem chłodniczym, od puszczenia korka spustowego podczas jazdy, przez pekniety zbiorniczek płynu aż po ukręcenie śruby odpowietrzającej ;) ale sytuacja chyba już opanowana.

Do rzeczy. Kolega wandii chyba ma rację, mam identycznie jak na tym filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=gPV39yOrnlg

Mogłby mnie ktoś nakierować które to części z obrazka?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Poziom oleju na zimnym a ciepłym, długość bagnetu
PostNapisane: 10 grudnia 2015, 20:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
To ta największa część ;) ,gdzieś widziałem że wymieniają sam oring na zaworku i działa.
wpisz np w google ''zaworek podstawy filtra oleju m54'' będziesz wiedział o co chodzi ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Poziom oleju na zimnym a ciepłym, długość bagnetu
PostNapisane: 10 grudnia 2015, 21:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
kontrolkę olej - jeśli zapala się tobie po uruchomieniu silnika i za chwilę gaśnie to wina czujnika poziomu....normalna przypadłość E46. Mam diesla i benzynę i w obu autach ta kontrolka daje o sobie znać, olewam to od 3 lat.
Jeśli chodzi o spalanie oleju - to te silniki tak mają, palą olej i basta ! Dolewasz co jakiś czas i przyzwyczaj się do tego....im bardziej pałujesz ten motor tym więcej dolewasz :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Poziom oleju na zimnym a ciepłym, długość bagnetu
PostNapisane: 10 grudnia 2015, 21:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
od poziomu oleju jest pomaranczowa kontrolka nie czerwona


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Poziom oleju na zimnym a ciepłym, długość bagnetu
PostNapisane: 10 grudnia 2015, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 49
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Możesz najpierw spróbować wymienić oringi. U mnie niestety nie pomogły i wymieniłem całą podstawę filtra. Po rozebraniu okazało się, że zaworek uszkodził obudowę i uciekał olej z podstawy filtra: Obrazek

_________________
Obrazek
Moje E46 330i Topasblau: http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=3075


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Poziom oleju na zimnym a ciepłym, długość bagnetu
PostNapisane: 10 grudnia 2015, 23:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e39 '01r
Kod silnika: M54b25
irakleo napisał(a):
Jeśli chodzi o spalanie oleju - to te silniki tak mają, palą olej i basta ! Dolewasz co jakiś czas i przyzwyczaj się do tego....im bardziej pałujesz ten motor tym więcej dolewasz :hyhy:
nie prawda ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL