BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2025, 13:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 22:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Perski102 napisał(a):
Według mnie odma nie jest winna bo nawet jakby była zamarznięta to jakim cudem "wyciągnełaby" olej z miski ? Przez rurke spływową ktos powie ale przeciez powietrze jest zasysane przez kolekor dolotowy . Mało prawdopodobne ...nie chce tego mówić ale chyba silnik Ci sie zatarł. Jaki olej miałes wlany ?


No właśnie rurką spływową może zaciągnąć do kolektora ssącego i dalej w cylindry. Separator oleju jest po drodze miska olejowa - kolektor ssący.
Olej mam wlany Valvo vr1 5w50, silnik był w bardzo dobrej kondycji (15 bar kompresji), a kilka dni temu tak wyglądała głowica:

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/Ed46xbE2ndS7se1aUAvgmCV1G1mPwp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 4 stycznia 2016, 00:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
CHEMIK211 napisał(a):
dziabi3 napisał(a):
Bo auto w takie mrozy odpala się z otwartym korkiem od oleju.

Ja tak robię i już jeden raz uchroniłem się przed takim numerem jak przytrafił się właścicielowi tematu.

Teraz to już jakieś jaja sobie robisz :szok:




SCRIMMAGE napisał(a):
CHEMIK211 napisał(a):
Teraz to już jakieś jaja sobie robisz :szok:



x2



martin4004 napisał(a):
x3 jak wyżej ;-)



Niestety nie robię sobie jaj.
Odma założona w lato 2014 ori przez LEO.
Śmigam mało 11km do pracy w jedna stronę, widoczny majonezik pod korkiem.

A teraz do rzeczy, przeczuwałem co może się stać bo kiedyś zamarzła mi odma w Punto GT i narobiło mi się trochę bajzlu.
Codziennie gdy przychodzą raptowne mrozy odkręcam korek odpalam i sprawdzam czy robi się nadciśnienie czy mocne podciśnienie.

No i już mi raz zamarzała odma tak że podciśnienie kolektora dolotowego poszło na silnik, odkręciłem korek i dopiero gdy auto rozgrzało się do 70 stopni odma pusciła i podciśnienie pod pokrywą spadło do odpowiedniego poziomu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 4 stycznia 2016, 22:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Dziś zabrałem się za auto. Najpierw sprawdziłem poziom oleju. Na bagnecie zniknął równy 1 litr. Odkręciłem świece, 1 i 6 tłok pływał w oleju po same otwory świec. Wysysałem i kręciłem wałem. W kolektorze zalegał jeszcze olej i kolejno napełniało resztę cylindrów po otwarciu zaworów ssących. Wyssałem pół litra, wkręciłem świece i zapalił od strzała. Zabrałem się za demontaż kolektora ssącego. Cały w środku ufajdany w oleju. Wymyłem go, rozebrałem separator, w środku było czysto, tzn bez mazi, ale cały w oleju. Niestety nie mogłem go złożyć, bo pękły dwa ząbki i kupiłem nowy. Odkręciłem grzebień, było w nim dużo oleju, bo właśnie przez grzebień zaciągnęło do kolektora. Zmontowałem całość z nowym separatorem i pojeździłem. Przez 10 km robiłem taką zasłonę dymną, że ludzie za mną zwalniali (jechałem ekspresówką), na szczęście było ciemno. Później stopniowo przestawał dymić i po 15 km jest tylko lekki dymek. Silnik pracuje normalnie, żadnych błędów związanych z awarią. Jutro zmierzę kompresję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 4 stycznia 2016, 22:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
kaczorek79 napisał(a):
Odkręciłem grzebień, było w nim dużo oleju, bo właśnie przez grzebień zaciągnęło do kolektora. Zmontowałem całość z nowym separatorem i pojeździłem. Przez 10 km robiłem taką zasłonę dymną, że ludzie za mną zwalniali (jechałem ekspresówką), na szczęście było ciemno. Później stopniowo przestawał dymić i po 15 km jest tylko lekki dymek. Silnik pracuje normalnie, żadnych błędów związanych z awarią. Jutro zmierzę kompresję.

O jakim grzebieniu mowa? Zasłona dymna niebieska?
Tak czy inaczej straty niewielkie. :ok:

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 4 stycznia 2016, 22:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 00:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Miałeś szczęście w nieszczęściu,kopcic to on całkowicie przestanie jak dostanie dobrze w p..de,usterek większych nie powinno być jak zapalił od strzała.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 11:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
ciekawe jak katalizatory przyjeły taka dawke ojelu :) auto nie straciło na mocy ?? no szczescie to masz naprawde w takich przypadkach to najczesciej ida korbowody . kiedys ktos opisywał jak wjechal w wode i filtr zaciagnął i pokrzywiło korby a u ciebie nic sie nie stało :ok:

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 13:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
Wszystko zalezy od obrotów, jeżeli oleju nie zassie na wysokich obrotach to prędzej zgaśnie niż się skrzywi. Wbrew pozorom nie są wcale takie delikatne ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 13:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 124
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 330ci cabrio lsd
Kod silnika: m54b30+
-


Ostatnio edytowano 29 stycznia 2017, 21:17 przez patriic, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 6 stycznia 2016, 00:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Kompresja sprawdzona, równo 15 bar na wszystkich, tak jak było przed awarią. Mierzone na lekko ciepłym silniku. Moc jest, mam wrażenie, że jedzie identycznie, z wydechu wydobywa się delikatny dym po ostrzejszej jeździe. Na razie ciężko wygrzać porządnie wydech, bo mamy niskie temperatury. Pierwszy objaw usterki pojawił się po około 2 km jazdy, także obroty miałem niskie, bo wyznaję zasadę, że jak wskazówka w pionie nie stoi, to 3 krpm nie przekraczam. Silnik sam zgasł dopiero po puszczeniu go na wolne obroty, a próby odpalenia robiłem króciutkim cykaniem rozrusznika. Żadnego ciągania na biegu.
Dzisiaj porządnie zdiagnozowałem inpą i wszystko wygląda cacy na live data. Przy okazji wymieniłem podciekający oring czujnika temp na dolnym wężu i w końcu odpowietrzyłem układ chłodzenia. Wcześniej sam się zapowietrzał przez małą nieszczelność i po nagrzaniu robił mi wysokie ciśnienie. Teraz pełny obieg, 96 stopni, wysokie obroty, a węże mięciutkie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 6 stycznia 2016, 11:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 124
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 330ci cabrio lsd
Kod silnika: m54b30+
-


Ostatnio edytowano 29 stycznia 2017, 21:17 przez patriic, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 6 stycznia 2016, 12:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
To jaka w końcu przyczyna ? dlaczego pociągnął olej? jeśli zamarzł separator to dlaczego? ja wiem ,że takie rzeczy nie dzieją się bez przyczyny. Olej niby dobry, odma wymieniona ale nieoryginalna ale bez przewodów, nie rozumiem.
Jeżdżę na bardzo krótkich trasach, 8 km do pracy, w zimie silnik ma ciężko, maż po korkiem co jakiś czas usuwam ale nic takiego mi się nie zdarzyło.
Odmę wymieniłem oryginalną i kompletną z przewodami , olej Liqui Moly 5W40 pełny syntetyk, wymiana dużo wcześniej ze względu na trudne warunki eksploatacji. Valvoline miałem raz ,co prawda Maxlive ale po paru tys.km zmieniłem.
Gdyby moje auto coś takiego spotkało to wymieniłbym separator oryginalny i kompletny i przede wszystkim wymieniłbym olej na innej firmy, bo ten olej co masz nie miał prawa zamarznąć, jest natychmiast do wymiany.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 6 stycznia 2016, 13:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
To nie olej zamarza tylko woda która się wytrąca. Przecież stąd bierze się ta maź. Poczytaj sobie na forum o oil catch tankach, był temat w tym dziale(i w galerii użytkownika Flex). Były w nim zdjęcia co one zbierają z opar oleju. To jest moim zdaniem dobra alternatywa na wspomożenie działania seryjnej odmy, która w bmw jest dość skomplikowana i rozbudowana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 6 stycznia 2016, 16:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
SzatanCbr napisał(a):
To nie olej zamarza tylko woda która się wytrąca


Nie no, nie pisz w ten sposób, to oczywiste ,że woda zamarza, :) ale to oznacza ,że olej jest już do d...

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 6 stycznia 2016, 17:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
patriic napisał(a):
15? chyba z olejem na tłokach :D


Bez oleju. Pomiar zrobiony po przejechaniu 40 km od wyczyszczenia komór spalania i kolektora ssącego. Świece po wykręceniu czyste, w kolorze kakaowym. Całkiem niedawno też mierzyłem kompresję przy wymianie świec i również wszędzie równo 15. To jest górna granica dla m54b22. B25 i b30 mają mniejsze z tego co wiem. Manometr mam sprawdzony z wzorniczym, atestowanym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 6 stycznia 2016, 18:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
marekb napisał(a):
To jaka w końcu przyczyna ? dlaczego pociągnął olej? jeśli zamarzł separator to dlaczego? ja wiem ,że takie rzeczy nie dzieją się bez przyczyny. Olej niby dobry, odma wymieniona ale nieoryginalna ale bez przewodów, nie rozumiem.
Jeżdżę na bardzo krótkich trasach, 8 km do pracy, w zimie silnik ma ciężko, maż po korkiem co jakiś czas usuwam ale nic takiego mi się nie zdarzyło.
Odmę wymieniłem oryginalną i kompletną z przewodami , olej Liqui Moly 5W40 pełny syntetyk, wymiana dużo wcześniej ze względu na trudne warunki eksploatacji. Valvoline miałem raz ,co prawda Maxlive ale po paru tys.km zmieniłem.
Gdyby moje auto coś takiego spotkało to wymieniłbym separator oryginalny i kompletny i przede wszystkim wymieniłbym olej na innej firmy, bo ten olej co masz nie miał prawa zamarznąć, jest natychmiast do wymiany.


Dla mnie to jest największą zagadką. Coś przytkało i tyle. Być może maź zebrała się w separatorze i zamarzła, ale po zaciągnięciu oleju wypłukało ją z separatora. Stary separator był czysty i cały w świeżym oleju. Olej miałem zmieniony kilka dni wcześniej. Po co mam go zmieniać.
Dziś zrobiłem 300km. Dałem porządnie w palnik, zero dymu z wydechu. Auto ma moc, przypuszczam że katalogową, skoro na ostatnim biegu chce iść do odcinki. W przyszłym miesiącu będę hamował silnik, więc będzie obraz kondycji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 6 stycznia 2016, 19:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
marekb napisał(a):
SzatanCbr napisał(a):
To nie olej zamarza tylko woda która się wytrąca


Nie no, nie pisz w ten sposób, to oczywiste ,że woda zamarza, :) ale to oznacza ,że olej jest już do d...

Moze zle sie wyrazilem, chodzi mi o to ze ta woda nie bierze sie z oleju tylko raczej z powietrza i przy takich temperaturach skrapla sie wewnatrz silnika. Przynajmniej tak mi sie wydaje bo przeciez chocbys zmienil olej na najlepszy to po przejechaniu kilku odcinkow 10 km przy -15 maslo pod korkiem sie pojawi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL