BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 15:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Mocno piszczące klocki z prawej strony
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 21:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Ty z tym Txtarem to masz jakąś fobie coś mi się wydaje, to są dobre klocki ale bez przesady, bo one tez bywają gówniane

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Mocno piszczące klocki z prawej strony
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 22:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
W E39 i E46 byly montowane fabrycznie textary i juridy z serii j-as. mieszanki ktore ida na oe przy textarze sa odpowiednio dobrane, nie w kazdej beemce są to te same mieszanki ktore mozna kupic w zoltym kartoniku ktore wychodza na hurtownie. Czasem sa inne, bo wychodza w innym czasie, a czasem jest po prostu dostepnych kilka mieszanek z danej firmy do danej wersji BMW. Nie jestem zwolennikiem montowania jednej danej firmy w tym przypadku textarow. Nie raz tak bylo u Textara ze mial dostepne 2 mieszanki w roznych cenach. W mercedesie ida ferodo. W VW też. Taki klocek tej firmy jesli byl montowany fabrycznie, a mozna to sprawdzic zapewnia idealne spasowanie w zacisku i brak problemow. Mieszankami przy zamiennikach innych firm seryjnych klockow bym sie nie sugerowal. Czasem bardziej liczy sie jakosc wykonania. Nieraz w jarzmie jest wiekszy lub mniejszy luz jak sie kupi innej firmy, nie wspomne o jakosci wykonczenia. Jakosc jest bdb tam gdzie jest to montowane fabrycznie i gdzie firma produkuje dla danego auta. Jakbysmy pisali o Mercedesie, polecilbym Ferodo dla systemu Ate np.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 26 stycznia 2016, 22:19 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Mocno piszczące klocki z prawej strony
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 22:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
przyznam pawelosowi racje. Bardzo długo meczyłem się z krzywiącymi się tarczami i piszczeniem podczas hamowania. Najpierw wrzuciłem komplet Meyle, ale coś delikatnie stukało podczas hamowania na przedniej osi, rozebrałem i wygladało na to, że były o dziesiąte części mm węższe i najprawdopodobniej stukały o jarzmo. Zdecydowałem się na nowe komplety i wrzuciłem textary. Wszystko jak ręką odjał, mimo pozostawienia starych przetoczonych tarcz problem z biciem nie powrócił i piszczenie również ustało. Jedyne co mogę powiedzieć to dość mocno brudzą po przejechaniu dłuższego dystansu i zdecydowanym używaniu hamulca felgi są zasyfione pyłem

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Mocno piszczące klocki z prawej strony
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 22:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Prawdopodobnie dla Twojego auta mieszanka ktora kupiles idzie lub szla na OE wiec nie bylo problemow. W przypadku oryginalnych takze jest brazowy osad. Wiec nie masz sie co martwic. W nowych autach tez jest osad. Co do meyle - to tani zamiennik i czasem zdarza sie problem. Nie sugerowac sie ktora firma lepsza tylko zakladac to co montowali. Jak maja byc zwykle hamulce. Szkoda czasu na eksperymenty. Przymierzalem w e46 kilka firm i niektore lataly w jarzmie :dobani: nieraz sie blaszki uszkodza urwą albo zaczna obracac a klocek jeszcze caly. Tak to jest z tymi zamiennikami.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Mocno piszczące klocki z prawej strony
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 22:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
pawelos666 napisał(a):
Problem dotyczyl hamowania. Nie piszczy mu przy odpuszczaniu hamulca. Dlatego nie ma takiej mozliwosci, ze tloczek nie powraca...
o tym cały czas pisze,musisz zrozumieć to że gdy tłoczek nie pracuje prawidłowo co może objawiać się przy jego wysowaniu lub cofaniu zakłuca prawidłową prace układu-siłę hamowania oraz czasami np.piski poprzez to że nie odbija do prawidłowej pozycji i w trakcie jazdy ociera delikatnie lub nie klockiem o tarcze powodując jego utwardzenie w ekstremalnych warunkach nawet jego przegrzaniem i spekaniem
pawelos666 napisał(a):
Nie ma mozliwosci by tloczek zacinal sie przy odpuszczaniu hamulca w taki sposob by klocek stykal sie powierzchnia tarczy wpadal w wibracje i jednoczesnie hamowal. mozna to pominac
widziałeś kiedyś spalone hamulce,przegrzane tarcze i klocki?
pawelos666 napisał(a):
W takim przypadku mozna calkowicie pominac nie odbijanie tloczk, poniewaz byloby cos slychac lub czuc przy odpuszczeniu hamulca, a slychac prawie zawsze przy tego typu klopotach kiedy sie lekko hamuje, a nie kiedy odpuszczamy.
a mówiłeś że to niewyczuwalne :hyhy:
pawelos666 napisał(a):
Natomiast przy mocniejszym hamowaniu nie wystepuje pisk
zawsze przy delikatnym hamowaniu jest więcej pisków
pawelos666 napisał(a):
Zeszklenie okladzin ma miejsce w przypadku bardzo slabej jakosci klockow i gladkich tarcze, ale to mozna pominąć. Do BMW robi sie calkiem inny typ mieszanek są bardzo odporne na typowe zeszklenie.
tak..zamknij budzik pare razy wyjmij klocek i popatrz co się stało
pawelos666 napisał(a):
Kolega pisal tez ze po wymianie klocki rowniez piszczą. Wiec nowe na pewno nie są zeszklone
tylko nie pisal ile na nich przejechał
pawelos666 napisał(a):
Problemem moze byc tak jak pisalem zla jakosc klockow i zle spasowanie, twarda mieszanka, blaszki, prowadnice (opór klocków), problemy z tloczkiem (opor) jest zbyt bardzo odsadzony od klocka i to wszystko powoduje drżenie klocka.

Ciekawszych rzeczy i innych problemow z tymi hamulcami bym się nie spodziewał... Bardzo rzadko urywa się calkiem blacha lub obluzowuje nit. Wtedy jest jeszcze taka opcja ze moze piszczec od czasu do czasu po hamowaniu po odpuszczeniu hamulca.

Mam nadzieje ze wymiana klocków lub wymiana tloczkow i gumek, prowadnic rozwiąże problem.
i co ma w kółko wymieniać klocki i tarcze a problem może być gdzi indziej? :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Mocno piszczące klocki z prawej strony
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 23:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Daj spokoj jemu nic nie trze przy odpuszczeniu, na pewno sprawdzal tarcze po jezdzie czy sie grzeje oraz ogladal klocki jesli kupowal nowe. przewaaznie sie zauwaza takie rzeczy przy wyjeciu. rzadko kiedy tloczek nie odbija to czuc slychac i widac po czesci. przyczyna jest luzu przy hamowaniu, cos hamuje klocek w jarzmie badz tlok chodzi z oporem to jest najczestrza przyczyna. poruszylem ten temat bo masa osob ma taki problem

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 26 stycznia 2016, 23:19 przez pawelos666, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Mocno piszczące klocki z prawej strony
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 23:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Zimny napisał(a):
zawsze przy delikatnym hamowaniu jest więcej pisków

nie mam tego, mam sportowe fcp1300h i jest tylko muczenie przy mocnym hamowaniu

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Mocno piszczące klocki z prawej strony
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 23:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
pawelos666 napisał(a):
Daj spokoj jemu nic nie trze przy odpuszczeniu, na pewno sprawdzal tarcze po jezdzie oraz ogladal klocki jesli kupowal nowe. przewaaznie sie zauwaza takie rzeczy przy wyjeciu. rzadko kiedy tloczek nie odbija to czuc slychac i widac po czesci. przyczyna jest luzu przy hamowaniu, cos hamuje klocek w jarzmie badz tlok chodzi z oporem to jest najczestrza przyczyna. poruszylem ten temat bo masa osob ma taki problem
pewny jesteś,poczekaj aż wypowie się autor tematu,bo tak na podstawie tego co napisał bezsensu jest snuć wydumki że to na pewno to lub to :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Mocno piszczące klocki z prawej strony
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 23:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
pawelos666 napisał(a):
nie mam tego, mam sportowe fcp1300h i jest tylko muczenie przy mocnym hamowaniu
zakładaj temat w odpowiednim dziale i tam będziemy się wypawiadać :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Mocno piszczące klocki z prawej strony
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 23:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
mysle ze jesli ma e39 to troche sie zna :cwaniak:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Mocno piszczące klocki z prawej strony
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 23:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Tu dyskutujemy o usterce samochodu-taki temat :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Mocno piszczące klocki z prawej strony
PostNapisane: 2 lutego 2016, 11:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Wybaczcie, że się nie odzywałem, ale nie miałem czasu zająć się autem a strzelać też nie chcę, czy się tłoczek zacina czy nie.
Padło pytanie ile jeździłem na nowych klockach: odpowiedź brzmi: piszczały już po 50km od wymiany
Padło pytanie o tarcze: tarcze były nowe
Wczoraj podniosłem auto i rzeczywiście koło obraca się z oporem, czuć, że klocki troszkę trzymają. Żeby nie było, to auto mi samo nie hamuje, tarcze się nie grzeją, bo na pewno bym zauważył zwłaszcza, że co tydzień robie trasy po 150km. Rozebrałem więc to wszystko, przy okazji wyciągnąłem klocki - ten w zacisku od strony silnika siedział bardzo mocno, od tyłu pokryty jest materiałem a jeszcze pozostały resztki smaru które położyłem na niego jakiś czas temu - rezonans odpada.
Odgiąłem uszczelke na zacisku i wpsikałem smaru, wysuwałem tłoczek pedałem hamulca i wciskałem smarując go, ale nic to nie pomogło (tłoczek wciskałem takimi dużymi kombinerkami, palcami nie było szans. Tłoczek był czysty, srebrny.
Jak cofnąłem tłoczek i złożyłem wszystko to koło chodziło leciutko, że można było palcem obracać, jednak wystarczyło wcisnac hamulec i znowu trzeba używać całej ręki, żeby obrócić kołem.

Może pompa mi siada?

Dodam, że mam problem z biciem kierownicy przy hamowaniu z prędkości większej niż 120.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Mocno piszczące klocki z prawej strony
PostNapisane: 2 lutego 2016, 12:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jezeli tloczek nie odbija to nie jest to wina pompy. wymien dwa tloczki i uszczelki, tloczki i uszczelki w srodku smaruje sie pasta ate do cylinderkow w malutkiej tubce. tloczki kupujemy AUTOFREN a uszczelki ate. smarem wysokotemperaturowym ate smaruje sie zaciski, prowadnice i tyly klockow oraz miejsca w ktorych klocek chodzi w zacisku. ten rezonans to od strony okladziny na styku tarczy z klockiem. jezeli to nie pomoze szukaj innych zaciskow albo oddaj te i wez po regeneracji za doplata. mozesz zamowic w sklepie zaciski bmw ate oryginalne po regeneracji. dostepne w inter cars lub sklepie iparts.pl po wpisaniu numeru oe fabrycznych. bedzie gwarancja i informacja ze sa po reg. mozna to kupic od textar, bosch, ate, trw. mozna tez kupic nowe zaciski bocha trw itd ale ta opcja nie wchodzi w gre bo sa drogie. niektorzy na przod kupuja nowe na tyl robia regeneracje. mozna oczywiscie samemu sie pobawic lub wyslac czy zawiezc do kogos kto daje gwarancje. po 15 latach kazdego predzej czy pozniej zmusza sytuacja do regeneracji. jakiej firmy klocki stosowales jeszcze moglbys napisac. po takim pisku okladzin jezeli nie byl tylko rezonans okladziny o tarcze a mocne piszczenie to mogles je troszke zniszczyc, i wtarlo w nie ten pierwszy pyl. nie wykluczone ze trzeba bedzie je przetrzec papierem. ale moze tylko wibrowaly i nie widac tego spalonego pylu wtartego w okladzine. nie mowie o zeszkleniu jeszcze. na poczatku docierania powstaje duza ilosc drobnego pylu.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Mocno piszczące klocki z prawej strony
PostNapisane: 2 lutego 2016, 18:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Z zakupami na razie się wstrzymaj,tłoczek cofnął się samoczynnie po zdjęciu nogi z hamulca tak ze 3, 4 mm?Zakładam że lożysko jest dobre?Cały obrót koła jest utrudniony czy tylko częściowo/punktowo,w pewnym miejscu/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Mocno piszczące klocki z prawej strony
PostNapisane: 2 lutego 2016, 22:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Przewód elastyczny może być już do wymiany, a nie cały zacisk, pawelo ma jakieś dziwne teorie spiskowe

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Mocno piszczące klocki z prawej strony
PostNapisane: 3 lutego 2016, 06:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Ale jemu sie tloczek nie cofa jak go wypchnie pod sam koniec. Przewod hamulcowy stary i nowy ma wplyw tylko na dozowanie hamulcem i co do reakcji hamulca. Stalowy czy nowy gumowy da mu tylko lepsze dozowanie hamulca, szybsza reakcje ukladu. Powodem jest tutaj opor przy odbiciu tloczka. Mozliwe ze jest delikatny prog po koniec pracy tloczka i sie zacina. Zaczalbym od rzeczy najprostrzych. Przewody tez mozna sobie wymienic zawsze na ate jak stare.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Mocno piszczące klocki z prawej strony
PostNapisane: 3 lutego 2016, 13:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 236
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57D30
Razek masz zaciski do regeneracji jak trzymają, kolega pawelos666 już to napisał wcześniej. Takie zabawy typu pryśnięcie WD na cylinderek albo pod gumową osłonę można sobie wsadzić w skarpety. Sam to zrobisz jak masz trochę zdolności manualnych.

btw: kolega Razek nawet nie napisał na jakiej osi piszczą te hamulce, jedynie można wyczytać z tekstu że jak od strony silnika to chodzi o przednio oś, nie znamy producenta tarcz, ani klocków.
To jak wróżenie z fusów, u mnie popiskuje czasem na tylnej osi ale to wina twardych klocków TRW. Zwłaszcza jak jest mokro to się ujawnia najbardziej.
Zajadę te klocki to wpadnie Ferrodo i skończy się problem.
Bez sprawnych zacisków bardzo dobrych jakościowo tarczy i klocków można zapomnieć o dobrze działających hamulcach. Dorzucić można jeszcze do tego piasty.
Jak masz drgania kierownicy przy hamowaniu to bez pomiaru bicia tarczy i piast się nie obejdzie, ale za nim to zrobisz to ogarnij zaciski.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Mocno piszczące klocki z prawej strony
PostNapisane: 3 lutego 2016, 15:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
potwierdzam TRW starego typu mialem z tylu z oryginalnymi tarczami bmw piszczalo z dobrymi zaciskami. Ale z tego co wiem TRW pozniej wprowadzilo poprawke w klockach hamulcowych, coś w stylu szybszego ukladania... jakos je przygotowywali wstepnie zeby szybciej sie ukladaly. Druga sprawa po latach zmieniaja sie mieszanki cierne. Wiec jednemu z tylu TRW piszczy drugiemu nie. Piasta z przodu nie moze miec bicia jak ma to FAG zamawiamy. Ja bym radzil zaciski przednie poddac regeneracji w profesjonalnej firmie. Sprawdz tez sobie bicie tarczy. Wezyki ate kosztuja grosze. zamiast samemu kombinowac z zaciskami zlec to fachowcom, ktorzy regeneruja oryginalne rozkladaja na czesci. beda wygladac jak nowe i bedzie gwarancja

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Mocno piszczące klocki z prawej strony
PostNapisane: 3 lutego 2016, 20:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Przewody nawet najzwyklejszej firmy będą dobre nie musi być ate!!! a zaciski to się samemu robi i nie trzeba dawać do profesjonalnej firmy jak ty to piszesz, tam nie ma nawet co źle złożyć!!!!
A co do przewodów to one z biegiem czasu się rozwarstwiają i utrudniają powrót płynu, jak zmieniać to można zawsze na stalowym oplocie ,są firmy co dorabiają i koszt nie jest duży a dozowalność hamulca dużo lepsza niż na gumowych

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Mocno piszczące klocki z prawej strony
PostNapisane: 3 lutego 2016, 23:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Z tekstu wynika że prawy przod coś najbardziej nie halo,jeśli się myle to mnie popraw razek.Próg na tłoczku?o czym ty piszesz pawelos?,autor już to sprawdzał,fajnie gdyby się wypowiedział co dalej robił przy aucie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL