Jeżeli ten post powinien być jednak w dziale paliwa, proszę o przeniesienie! 
Mój problem wygląda tak.
Wskazówka paliwa po zatankowaniu szaleje, widać to np na filmiku który nagrałem:
https://www.youtube.com/watch?v=vOFntSUzwuoNo i tak przeważnie nigdy nie wiedziałem ile mam paliwa w baku aż do momentu gdy dochodziło do 1/4 zbiornika. Lub gdy też jechałem powyżej 20km ciągle, wtedy jakoś ta wartość się normowała i wydawała być wiarygodna. Jednak gdy się zatrzymałem, nagle w cudowny sposób był pełen bak.
Postanowiłem, że rozkręcę oba pływaki i sprawdzę, który jest walnięty. Wyciągnąłem jeden, odłączyłem drugi i ruszałem tym cypelkiem. Wskazówka ruszała się prawidłowo. Zrobiłem to samo z drugim pływakiem i też wszystko było ok. Pływaki w ogóle były czyściutkie i takie ładne jak nowe, nigdzie kabelki nie były urwane ani nic. Wsadziłem je do środka i przez kilka miesięcy od lata było ok.
W grudniu jednak, gdy zapaliła mi się rezerwa, dystans pokazywał jeszcze 180km. To postanowiłem zajechać na stację, ale najpierw po drodze do sklepu. Wyłączyłem silnik, a gdy chciałem go odpalić już się nie dało. Kręcił, kręcił, było słychać jakby coś się przelewało w baku, ale nic. Silnik padł. Poszedłem pieszo na stację, kupiłem 4 litry ropy i wlałem je do baku. Odczekałem chwilę, aż się układ odpowietrzy, no i zapalił.
Zatankowałem do pełna, wyjeździłem to i podczas jazdy, gdy paliwa już było mało, zaświecił się żydek. Palił się chwilkę, a potem zgasł. Myślałem, że może jakieś wzniesienie czy coś i źle pokazało, bo dystans był prawie 250km, a niemożliwe że tak mało przejechałem na jednym baku (średnio robię około 800 - 900km, wtedy było niecałe 700). Zatrzymałem auto na parkingu, poszedłem na zakupy i znowu lipa. Nie chciał odpalić. Słychać było jak się tam coś przelewa, cuda wianki. Odpowietrzałem go, kręciłem, ale już aku słabł więc znowu z buta na stację i kupiłem 5 litrów. Zalałem, odpowietrzyłem i ciągle nic. Mówiłem sobie, że trudno, najwyżej po kogoś zadzwonię z ubezpieczenia bo mam akurat pakiet na takie cuda. No to sru, kluczyk w pozycję II, czekam aż skończy bulgotać i kręcę...kręcę...kręcę...zapalił. Uff. Szybko na stację i znowu bak na full. Teraz widzę, że nie jestem w stanie wyrobić takiego dystansu jak dawniej, a wskazówka oszukuje mnie równo i na dobrą sprawę nie wiem ile mam paliwa.
Podłączyłem INPĘ i w silniku wywalił mi taki błąd:
Cytuj:
4B90 4B90 Raildruckueberwachung bei Motorstart
Fehlerhäufigkeit: 92
Logistikzähler : 39
1. Umweltsatz
Kilometerstand 179720 km
mittlere Motordrehzahl 220.66 rpm
Kühlmitteltemperatur 38.08 deg C
maximaler Raildruck der letzten 10ms 31.51 bar
Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 24.81 mg/cyc
angesaugte Luftmasse pro Zylinder 390.70 mg/Hub
Ladedruckwert 974.76 hPa
linearisierter APP1 0.00 %
Batteriespannung 10264.36 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Atmosphärendruck 984.61 hPa
2. Umweltsatz
Kilometerstand 179720 km
mittlere Motordrehzahl 744.72 rpm
Kühlmitteltemperatur 37.07 deg C
maximaler Raildruck der letzten 10ms 228.44 bar
Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 30.72 mg/cyc
angesaugte Luftmasse pro Zylinder 390.70 mg/Hub
Ladedruckwert 964.92 hPa
linearisierter APP1 0.00 %
Batteriespannung 11404.84 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Atmosphärendruck 984.61 hPa
Signal oder Wert oberhalb Schwelle
Testbedingungen erfuellt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehlercode: 4B 90 01 06 00 00 5C 27 46 34 08 58 04 3F 3E 63
00 3F 00 64 46 34 1B 57 1D 4E 3E 62 00 46 00 64
=============================================================
Czy da się w Inpie jakoś sprawdzić aktualny stan paliwa, jakoś mierzone przez inny czujnik niż ten na zegarach?
Mógłbym liczyć może na jakąś pomoc w rozwiązaniu tego problemu?
Dzięki z góry za odpowiedź i poświęcony czas na moje wypociny.