BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 22:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Problem z wibrującym wałem po wymianie podpór
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 21:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1696
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Witam, ostatnio wymieniałem w aucie dwie podpory wału + wszystkie tuleje wózka ( oczywiście nie obyło się bez spawania podłogi w związku z jej pękaniem w e46) + tuleje dyferencjału ( słynna 9) .
Przed zabiegiem wał wpadał w wibracje przy różnych prędkościach, zazwyczaj jak jechałem dłuższą chwilę ze stałą prędkością to zaczynał buczeć.
Po naprawie spokój trwał dwa dni i zaczęło się bicie wału po przekroczeniu 80km/h a czasem po 60km/h. Odbywało się to tak, że chwilę pukał, przestawał i można było w spokoju kontynuować jazdę ( bicie było dużo mniejsze niż wcześniej, pewnie ze względu na nowe podpory, ale ciągle przypominało start helikoptera). Trochę sobie to zlekceważyłem bo mój budżet nie pozwolił mi na kolejną wizytę u mechanika. Dziś wybrałem się w trasę ( w jedną stronę ok 120km) i w pierwszą stronę po jakiś 100km zaczęło bić i przestało po dłużej chwili. Jak wracałem to już wał bił cały czas, czasem mniej czasem więcej więc zamiast do domu to odrazu pojechałem do mechanika a on obiecał, że od rana się tym zajmie.

Trochę już kiedyś czytałem o tym na forum i z tego co pamiętam może to być albo guma na wale ( chociaż jak robili podpory to chyba widzieliby, że guma jest rozwalona) albo koło dwumasowe albo ... no właśnie co jeszcze ( nie wykluczam błędu mechanika)? Znajomy coś mi mówił o wyważeniu wału itp ale to była raczej rozmowa osób zielonych w temacie. Wiem, że podobne tematy gdzieś tam były ale już dziś nie mam głowy, żeby przekopywać forum bo cały czas mam wizję naprawy dwumasa a na dodatek się jeszcze przeziębiłem :/ Jutro będę do niego dzwonił dlatego pytam wcześniej żebym chociaż wiedział o czym z nim rozmawiać.

Dodam jeszcze, że jak odpalam auto po nocy to nie słychać wału ale po przejażdżce i ponownym odpaleniu słychać takie puknięcie wału z tyłu w momencie odpalania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z wibrującym wałem po wymianie podpór
PostNapisane: 14 stycznia 2012, 01:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: garaż
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
nie znam sie ale dwumas to to nie bedzie :) e46 z m47 ma tak skonstruowany wał ze przy przedniej podporze masz długi wieloklin ze znakami, wiec rozkładasz, składasz na znaki i wiadomo ze jest dobrze (fabryczne ustawienie). z drugą podporą jest o tyle problem ze nie ma znaków (nie wiem dlaczego?) i jak mechanik bedzie debiutował w tym temacie to rozbierze wał i pozniej juz go tak samo nie złoży (bardzo małe prawdopodobienstwo, zeby to sie udało).

dodatkowo w tych autach lubią krzyżaki padać na wale, co tez powoduje wibracje. przerabialem kiedys ten temat u siebie. krzyżaka niby nie da sie kupic w ASO, mozna za to kupic cały wał (nie pamietam ale chyba cos ok 2000PLN :D ) na twoim miejscu wolalbym jednak znalezc firme zajmująca się wałami napedowymi i im to oddac, bedzie duzo taniej

P.S. co to za historia z pękającymi podłogami w e46, bo szczerze przyznam pierwsze słysze..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z wibrującym wałem po wymianie podpór
PostNapisane: 14 stycznia 2012, 10:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1696
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Dziękuję za odp. Co do Twojego pytania to poniżej wklejam link z całym temat gdzie wszystko jest super opisane przez germanmpower. Dziś będę dzwonił do mechanika i zobaczymy co mi powie z tym wałem, jak już się dowiem czegoś to wtedy opiszę. Jeśli chodzi o ten dwumas to w sumie przy gaszeniu i odpalaniu nie słychać żadnych niepokojących odgłosów, trochę zatrzęsie autem ale to pewnie poduszki bo wymieniałem je dwa lata temu.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=5&t=69250


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z wibrującym wałem po wymianie podpór
PostNapisane: 14 stycznia 2012, 21:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1696
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Dziś przez telefon dowiedziałem się, że na krzyżaku jest minimalny luz ale według opinii mechanika nie powinien on mieć wpływu na bicie wału . Poza tym z wałem ponoć wszystko jest ok.
Mechanik powiedział mi też, że w jednym przednim kole rozwalone jest łożysko i to może być rozwiązanie problemu. Auto po przekroczeniu 80 km/h delikatnie drga i dopiero po jakimś czasie pojawia się wibracja wału ale też nie za każdym razem. Odrzuciłem na początku możliwość problemu z kołami ponieważ na kierownicy drgania są minimalne ale gość mówi, że przy padniętym łożysku mogę tego tak nie czuć na kierownicy. Co o tym myślicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z wibrującym wałem po wymianie podpór
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 11:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47
U mnie sprawa wygląda następująco:
Problem występuje na 4tym biegu w przedziale 1800-2100obr.
Po zmianie z 3 na 4 przy normalnych 2tys. obrotów odgłos jakby lekkiego telepania???
A w zeszłym roku przy objawie szarpania przy ruszaniu-wtedy to była wina dwumasu(zmieniony),wał był robiony naprawdę w dobrym zakładzie.
Wymontowali wał i okazało się,że krzyżaki są Ok,ale jedna podpora do wymiany.Ok.Zmieniłem na Febi,wał wyważono i zamontowano ponownie.
Jednak nic to nie zmieniło odnośnie tej sprawy.Nadal jest to:
... odgłos taki jakbyśmy mieli zbyt wysoki bieg a za niską prędkość obrotową.Ale przyśpiesza Ok.
Na 5tce tego nie ma.
I to raczej lekkie telepanie niż buczenie..Dodam,iż jest to mniej widoczne przy już dobrze rozgrzanym silniku.
Może to wina tulei belki wózka lub tulei nr 9(tuleja mostu dyferencjału)???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z wibrującym wałem po wymianie podpór
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 18:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1696
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Tylu jest na forum użytkowników, którzy zawodowo zajmują się mechaniką i nikt nie jest w stanie udzielić jakiejś odpowiedzi na moje pytanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z wibrującym wałem po wymianie podpór
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 21:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 749
Moje BMW: E 46 330d
Kod silnika: M57
jawa85 napisał(a):
Tylu jest na forum użytkowników, którzy zawodowo zajmują się mechaniką i nikt nie jest w stanie udzielić jakiejś odpowiedzi na moje pytanie?



Bo to temat RZEKA...zreszta poszukaj sobie w szukajce.moze byc rowniez dyfer do wymiany/roboty.

_________________
Moja buma: viewtopic.php?f=6&t=73243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z wibrującym wałem po wymianie podpór
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 21:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Jedynie co mi przychodzi do głowy to źle zamontowane podpory, poszukaj w "sam naprawiam" i podpowiedz mechanikowi jak prawidłowo je ustawić. Kolejna opcja to jak wyżej wał nie wyważony, luzy na łączeniach.

Może zmień mechanika bo ten ma dziwne teorie :przestraszony:
Łożysko koła przedniego raczej nie wyczuwa się pod podłogą tylko na kierownicy.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z wibrującym wałem po wymianie podpór
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 23:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1696
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
lupanet napisał(a):
Łożysko koła przedniego raczej nie wyczuwa się pod podłogą tylko na kierownicy.


Ale napisałem, że auto drga delikatnie ( cała buda) a dopiero po dłuższym czasie zaczyna się wibracja wału.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z wibrującym wałem po wymianie podpór
PostNapisane: 23 lutego 2016, 19:19 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: BMW E46 320D
Kod silnika: M47
Witam. Sa jakies znaki na wale frezy lub biale kropki zeby go poprawnie zlozyc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z wibrującym wałem po wymianie podpór
PostNapisane: 24 lutego 2016, 02:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
A po wymianie podpory wał został złożony tak samo ?

Czy ktoś poszedł na żywioł i teraz trzeba dać wał do wyważenia ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z wibrującym wałem po wymianie podpór
PostNapisane: 29 lutego 2016, 13:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: BMW E46 320D
Kod silnika: M47
Ja wlasnie nie zaznaczylem na wale. I nie wiem czy sa wlasnie jakies fabryczne znaki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z wibrującym wałem po wymianie podpór
PostNapisane: 29 lutego 2016, 15:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Fabrycznie jest wyważone cały kompletny wał.

Niema żadnych znaków , znaki masz sobie zrobić sam abyś złożył tak jak było fabrycznie.

Teraz to tylko cały wał do wyważenia albo próbować ustawić tak jak było.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z wibrującym wałem po wymianie podpór
PostNapisane: 29 lutego 2016, 17:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: BMW E46 320D
Kod silnika: M47
No wlasnie wiem. Znaczy niby zaznaczylem ale ciulowym markerem. I teraz ich nie widac. Ale podobno z przodu sa znaki a z tylu ich juz nie ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z wibrującym wałem po wymianie podpór
PostNapisane: 1 marca 2016, 18:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
dziabi3 napisał(a):
iema żadnych znaków , znaki masz sobie zrobić sam abyś złożył tak jak było fabrycznie.

Ciekawa teoria, nie wyciągałem frezów w BMW ale w terenówkach ( a robiłem ze 12 modeli ) i każdy miał znaki.
Od czoła jest kropka,i na wpuście też,tylko trzeba dobrze oczyścić ze smaru i brudu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z wibrującym wałem po wymianie podpór
PostNapisane: 2 marca 2016, 08:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Co do e46 to tam na wale raczej znaków nie ma.Ale jest jedna zasada przy składaniu wałów na przegubach krzyżakowych,krzyżaki muszą być ułożone symetrycznie do siebie,czyli po złożeniu muszą znajdować się w takiej samej pozycji.U kolegi w tym modelu są chyba trzy sztuki i o ile dwa są na stałe i nie można zmienić ich położenia to w trzecim już tak i to może być powód.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z wibrującym wałem po wymianie podpór
PostNapisane: 2 marca 2016, 22:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Ja zawsze biorę rysik i robię znaki , na wale i jak ruszam pół osie to tez i zawsze wszystko gra.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z wibrującym wałem po wymianie podpór
PostNapisane: 3 marca 2016, 18:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: BMW E46 320D
Kod silnika: M47
Hmm czyli jezeli przodu nie mialem ruszanego tylko tyl to jesli maja byc symatetrycznie krzyzaki to wprawdzie mam tylko 4 opcje zeby go zlozyc i na ktorejs sie musi udsc zeby bylo ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL