Troszeczkę mi się nudzi więc kilka słów o moich turbosprężarkach

TD04-13T
Mapa kompresora, oś Y to ciśnienie bezwzględne czyli z uwzględnieniem ciśnienia atmosferycznego. Więc jeśli pompujemy 1bar to patrzymy na podziałkę w miejsce gdzie jest 2bar

Oś X to ilość przetłoczonego powietrza w metrach sześciennych na sekundę

Na początek rozdzielmy turbosprężarkę na dwie części, strona zimna (kompresor) i gorąca (turbina) mapa dotyczy samego kompresor i to o jego możliwościach na razie pisze.
Jak widać mapa kończy się na 0.19m3/s ale to już jej kres możliwości, jednak całkiem niezłą sprawność zachowuje przy 0.16m3/s i doładowaniu 1.5bar więc tego się trzymajmy.
Łatwiej będzie się posługiwać kilogramami na godzinę. 0.15m3/s w normalnych warunkach atmosferycznych to 690kg/h, dla porównania mój silnik po modach zasysa 550kg/s.
Jako, że mam dwie więc razy dwa, bez większych problemów w tandemie powinny osiągnąć pod 1400kg/h a 1400kg/h w ogólnym uogólnieniu wystarczy do wygenerowania pod 500KM, jakoś to sobie obliczyłem no musicie zaufać, obliczałem kilka innych turbosprężarek w ten sposób i się sprawdza

Dla porównania RS4 B5 przy 1150kg/h ma 380KM. Te same RS4 są napędzane przez dwie k04-2078 (które mają ciut mniejszą wydajność od moich 13t) i po programach mają okolice 430KM. Co ciekawe seryjne turbosprężarki w e90 335i są znacznie mniejsze, tam gdzie zaczynają się rozsypywać moje się rozkręcają

Ale mniejsza o to.
Teraz dochodzi drugi element, turbina a dokładnie żeliwo. U mnie niestety jest o pojemności 4cm3, istnieje takie coś jak td04hl-13t które ma identyczny kompresor jak u mnie tylko większą muszlę gorącą (chyba 6cm3) i w jakimś volvo w serii podaje 210KM co też potwierdza moje obliczenia względem kompresorów którym pary nie brakuje a ogranicza mnie strona gorąca.
Tak więc jako taką możliwość kompresorów znany, pod 500KM. Na moich żeliwach 4cm3 myślę, że z 450 ale to też pomijając wiele różnych aspektów które muszę pominąć bo nie zamierzam tu książki pisać

Zresztą obliczenia obliczeniami a na racingforum jest 350z który dosyć długo na td04-13t jeździł z mocą 410KM a na teście ile są w stanie podać ponad 430KM tylko tam strasznie blokował wydech, teraz są hybrydy na bazie 15t i moc jakoś 450 chyba, po odetkaniu wydechu 500KM.
Podsumowując, wydajność jest ale akurat u mnie blokuje ciasne żeliwo i to przy jakim doładowaniu kompresor generuj swoją wydajność, aby wykorzystać ich potencjał musiałbym pompować 1.5bar które powinny utrzymać aż do odcięcia

Wtedy można by powiedzieć, że te turbosprężarki są wręcz stworzone do tego silnika

Tak to się trochę marnują...
Ale dobra, koniec tego marudzenia. Co do obecnego N/A.
Jest 205-210KM, dolotem i poprawieniem wydechu bo coś mi się w nim urwało i blokuje spaliny urwałbym jeszcze 5 może 10KM ale znudziło mnie to, pewnie za jakiś czas zrobię komuś kompleksowo jakieś m52tu to zobaczymy ile mocy da się wykrzesać
W przyszłym tyg od samego poniedziałku zabieram się za dorobienie nowego zasilania oleju do sprężarek, owinięcia kolektorów nowym bandażem i zakładam cały zestaw. Na dzień dobry 0.3bar, powinno być około 250whp więc 100-200 w 13s, później wydech i lecimy dalej z doładowaniem

Myślę, że może być względnie szybko
Aaaaa i moje kolektory wydechowe są na sprzedaż. Do m52tu czy to w e46 czy e39 pasują idealnie, na pewno dodają 10KM i mają miejsce na przednie lambdy, tylne jakby nie patrzeć musowo usunąć bo katów i tak nie ma. Lambdy mogę wyłączyć w cenie. Prawdopodobnie pasują też do m54 ale to już musi się ktoś upewnić. Spawane tak aby wytrzymały wybuch bomby atomowej
Wspawane elementy to nierdzewka 304. Zalet łączników nie muszę chyba przedstawiać 

390zł 