BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2025, 23:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 555 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 28  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 13 kwietnia 2016, 21:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Jak mnie pamięć nie myli to 550x230x65. Wracając do temperatury powietrza w ssącym to dzisiaj przy 11*C jadąc spokojnie czujnik pokazuje 18*C a po wdepnięciu w podłogę w chwili czasu spada na 14*. Czyli tak jak pisałem, z całkowicie odizolowanym dolotem będzie taka sama temp co na zewnątrz ;)

W międzyczasie powstał kolektor wydechowy vol2, pierwszy był okej ale miał problemy z dopasowaniem się więc drugi powstał z łącznikami elastycznymi :)
Obrazek

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 13 kwietnia 2016, 21:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
ADAMO M. napisał(a):
Wracając do temperatury powietrza w ssącym to dzisiaj przy 11*C jadąc spokojnie czujnik pokazuje 18*C a po wdepnięciu w podłogę w chwili czasu spada na 14*. Czyli tak jak pisałem, z całkowicie odizolowanym dolotem będzie taka sama temp co na zewnątrz
Czyli Ty masz dolot odizolowany? Możesz wstawić zdjęcie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 13 kwietnia 2016, 21:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Elvis90 napisał(a):
Robiłem testy 328Ci, gdy na dworze było +9*C. Jak auto pochodziło jakiś czas na jałowych, to czujnik pokazywał około 55*C. Podczas jazdy na V biegu z prędkością ~80 km/h odczytywana temperatura stabilizowała się w okolicy 43*C, czyli też dosyć sporo. Natomiast gdy od razu zwolniłem i na II biegu od niskich obrotów przyspieszałem z gazem w podłodze, to czujnik pod odcinką (około 100 km/h) pokazywał 30*C. Przyspieszałem dalej na kolejnych biegach. Na IV przy ~170 km/h odczyt wynosił 20*C.


mam tak samo :kwasny: jak postoje np w korku w ciepłe dni to spokojnie przekracza 50*C. Potem jak przyspieszam to temperatura spada drastycznie. Wymieniłem czujnik na nowy oryginał i dalej tak samo. Przeniosłem czujnik do puszki filtra powietrza i niewiele pomogło tzn podczas spokojnej jazdy są mniejsze różnice temperatury ale i tak średnia jest wysoka.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 13 kwietnia 2016, 22:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
morcine napisał(a):
...Potem jak przyspieszam to temperatura spada drastycznie.
Czyli jednak nie masz dokładnie tak samo... 50 stopni bierze się stąd, że przepustnica jest przymknięta i powietrze leci przez silniczek krokowy oddzielnymi kanałami. To jest normalne przewidując umiejscowienie czujnika. W puszce przy niskim przepływie w sumie też się zrobi ciepło, jeżeli nie jest odizolowana.
Jak szybko u Ciebie podczas obciążenia czujnik osiąga okolice temperatury panującej na zewnątrz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 14 kwietnia 2016, 08:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Elvis90, Nie mam odizolowanego, zwykły stożek z doprowadzonym zimnym powietrzem ale i tak głównie ciągnie ciepłe z komory silnika :) Seryjne puszki można fajnie przerobić. Od dołu przy podłużnicy wycinacie otwór i tamtędy doprowadzacie powietrze ze zderzaka i temp spada i moc wzrasta :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 19 kwietnia 2016, 18:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Troszeczkę mi się nudzi więc kilka słów o moich turbosprężarkach :)
TD04-13T
Mapa kompresora, oś Y to ciśnienie bezwzględne czyli z uwzględnieniem ciśnienia atmosferycznego. Więc jeśli pompujemy 1bar to patrzymy na podziałkę w miejsce gdzie jest 2bar :) Oś X to ilość przetłoczonego powietrza w metrach sześciennych na sekundę
Obrazek

Na początek rozdzielmy turbosprężarkę na dwie części, strona zimna (kompresor) i gorąca (turbina) mapa dotyczy samego kompresor i to o jego możliwościach na razie pisze.
Jak widać mapa kończy się na 0.19m3/s ale to już jej kres możliwości, jednak całkiem niezłą sprawność zachowuje przy 0.16m3/s i doładowaniu 1.5bar więc tego się trzymajmy.
Łatwiej będzie się posługiwać kilogramami na godzinę. 0.15m3/s w normalnych warunkach atmosferycznych to 690kg/h, dla porównania mój silnik po modach zasysa 550kg/s.
Jako, że mam dwie więc razy dwa, bez większych problemów w tandemie powinny osiągnąć pod 1400kg/h a 1400kg/h w ogólnym uogólnieniu wystarczy do wygenerowania pod 500KM, jakoś to sobie obliczyłem no musicie zaufać, obliczałem kilka innych turbosprężarek w ten sposób i się sprawdza :)
Dla porównania RS4 B5 przy 1150kg/h ma 380KM. Te same RS4 są napędzane przez dwie k04-2078 (które mają ciut mniejszą wydajność od moich 13t) i po programach mają okolice 430KM. Co ciekawe seryjne turbosprężarki w e90 335i są znacznie mniejsze, tam gdzie zaczynają się rozsypywać moje się rozkręcają :) Ale mniejsza o to.

Teraz dochodzi drugi element, turbina a dokładnie żeliwo. U mnie niestety jest o pojemności 4cm3, istnieje takie coś jak td04hl-13t które ma identyczny kompresor jak u mnie tylko większą muszlę gorącą (chyba 6cm3) i w jakimś volvo w serii podaje 210KM co też potwierdza moje obliczenia względem kompresorów którym pary nie brakuje a ogranicza mnie strona gorąca.
Tak więc jako taką możliwość kompresorów znany, pod 500KM. Na moich żeliwach 4cm3 myślę, że z 450 ale to też pomijając wiele różnych aspektów które muszę pominąć bo nie zamierzam tu książki pisać :) Zresztą obliczenia obliczeniami a na racingforum jest 350z który dosyć długo na td04-13t jeździł z mocą 410KM a na teście ile są w stanie podać ponad 430KM tylko tam strasznie blokował wydech, teraz są hybrydy na bazie 15t i moc jakoś 450 chyba, po odetkaniu wydechu 500KM.

Podsumowując, wydajność jest ale akurat u mnie blokuje ciasne żeliwo i to przy jakim doładowaniu kompresor generuj swoją wydajność, aby wykorzystać ich potencjał musiałbym pompować 1.5bar które powinny utrzymać aż do odcięcia :) Wtedy można by powiedzieć, że te turbosprężarki są wręcz stworzone do tego silnika :D Tak to się trochę marnują...

Ale dobra, koniec tego marudzenia. Co do obecnego N/A.
Jest 205-210KM, dolotem i poprawieniem wydechu bo coś mi się w nim urwało i blokuje spaliny urwałbym jeszcze 5 może 10KM ale znudziło mnie to, pewnie za jakiś czas zrobię komuś kompleksowo jakieś m52tu to zobaczymy ile mocy da się wykrzesać :)
W przyszłym tyg od samego poniedziałku zabieram się za dorobienie nowego zasilania oleju do sprężarek, owinięcia kolektorów nowym bandażem i zakładam cały zestaw. Na dzień dobry 0.3bar, powinno być około 250whp więc 100-200 w 13s, później wydech i lecimy dalej z doładowaniem ;D Myślę, że może być względnie szybko ;)

Aaaaa i moje kolektory wydechowe są na sprzedaż. Do m52tu czy to w e46 czy e39 pasują idealnie, na pewno dodają 10KM i mają miejsce na przednie lambdy, tylne jakby nie patrzeć musowo usunąć bo katów i tak nie ma. Lambdy mogę wyłączyć w cenie. Prawdopodobnie pasują też do m54 ale to już musi się ktoś upewnić. Spawane tak aby wytrzymały wybuch bomby atomowej :D Wspawane elementy to nierdzewka 304. Zalet łączników nie muszę chyba przedstawiać :)
Obrazek
390zł :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 21:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Jednak zmieniłem dolot. Nie jest jeszcze idealny ale i tak na drugim biegu przybyło 3WHP i dosyć sporo momentu na dole ale to na drugim bo im szybciej jadę tym więcej mam mocy :D Po dostrojeniu będzie jeszcze lepiej bo po tym modzie strasznie rozjechało się paliwo ale dzisiaj brakło czasu...
Wykres :)
Obrazek

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 22:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Porównałem wykresy i widać, że przybyło momentu w całym zakresie obrotowym :) Może zdradzisz w końcu jaki ten dolot zbudowałeś? :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 21 kwietnia 2016, 08:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Tak jak Ci pisałem, seryjna puszka z oryginalnym filtrem i doprowadzenie powietrza rurą fi100 :hyhy: Aby było idealnie musiałbym uszczelnić łączenie rury z puszką żeby nic powietrza nie uciekało i sportowa wkładka ale i tak różnica jest naprawdę duża :) Zaraz zrobię korekty paliwa i będzie jeszcze jeden drut mod :rotfl:

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 21 kwietnia 2016, 10:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 614
Lokalizacja: Nowe Miasto
Moje BMW: E34 540iA
zapłonem się już bawiłeś, czy na razie tylko paliwko zmieniasz?
ostatnio znalazłem małą pomoc do WinOlsa, ten kanał może komuś się przyda, a Ty pewnie widziałeś :)
link:
https://www.youtube.com/channel/UCXpuH1 ... &flow=grid

To kiedy w końcu turbo wpada?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 21 kwietnia 2016, 13:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Modyfikuję wszystko co potrzeba aby w pełni wykorzystać możliwości silnika, to już dawno przestało być zabawą :) Zapłon to tylko jeden z kawałków puzzli aby był efekt.
Nie widziałem tego kanału, z tego co rzuciłem okiem to dotyczy głównie edc15? Ten sterownik jest rozpracowany wzdłuż i wszerz więc nie trudno coś o nim znaleźć :)
Turbo tak jak pisałem kilka postów wyżej, przyszły tydzień i powinno być pod maską.

Dolot wygląda tak (trochę drut mode :rotfl: ) a wieczorem wrażenia po modyfikacji końcowego tłumika :)
Obrazek
Obrazek

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 21 kwietnia 2016, 14:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
ADAMO M. napisał(a):
Tak jak Ci pisałem, seryjna puszka z oryginalnym filtrem i doprowadzenie powietrza rurą fi100
Myślałem, że taki dolot już wcześniej miałeś i wykombinowałeś coś zupełnie innego :P
E39 w nowszych R6 ma zamontowany rezonator na rurze gumowej zaraz za przepływką - zastanawiałem się czy tym tropem nie idziesz ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 21 kwietnia 2016, 17:41 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 593
Lokalizacja: Warszawa
I co masz w tej ori.puszcze? Zwykły filtr powietrza czy stożek jakiś? Jak tak to jaki? Taki dolot jak u Ciebie da jakis efekt w B20? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 21 kwietnia 2016, 19:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
PaTrYk009 Dwa posty wyżej pisałem ;)
ADAMO M. napisał(a):
seryjna puszka z oryginalnym filtrem i doprowadzenie powietrza rurą fi100

Oczywiście, że da jakieś efekty, dokładnie ten sam mod miałem w tym aucie jeszcze jak było 2.0 i w ten sposób 100-200 poprawiłem o 2s, z 30 na 28s :rotfl: Tylko ja mam ten dolot kosztem chłodzenia tarczy hamulcowej bo z nim nie zmieściłbym tak dużego doprowadzenia powietrza :)
B20 jest silnikiem jak każdy inny, po założeniu kolektora ssącego z m54 też będą przyrosty, po założeniu takich kolektorów wydechowych jak u mnie też przybędzie mocy. Nie będą to tak duże przyrosty jak w b25 czy b28 ale myślę, że przynajmniej 15KM do ugrania :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 21 kwietnia 2016, 19:28 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Patrze na ostatni film 100-160 wychodzi 9s czyli jak u mnie w 328i. Wczoraj nagrywaliśmy kolegi 323Ci i wyszło po filmie 13s na gazie i 1s lepiej na benzynie. Tak więc między serią jest przepaść u Ciebie gratuluję :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 21 kwietnia 2016, 22:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
kupiec_fkl, znalazłem na kompie swoje stare filmiki 323i i też okolice 12 s było :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 22 kwietnia 2016, 11:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
U mnie zaraz po swapie było chyba 11s ale ja nie mam żadnych dodatkowych kilogramów w postaci np lpg więc mam przewagę, mierzyliście w serii 100-200?
kupiec_fkl napisał(a):
Patrze na ostatni film 100-160 wychodzi 9s czyli jak u mnie w 328i.

No to teraz jest w 8s, więc lepiej niż w 328i :) Ogólnie w tym silniku od momentu swapu poprawiłem 100-200 o ponad 6s, teraz jest niskie 18s, 0-200 w równe 25s :D

Co do swapu. Moja aktualizacja sterownika z b20 na b25 polegała na modyfikacji wsadu, nie musiałem wymieniać ani komputera ani co za tym idzie ewsa i kluczyka, więc polecam się jeśli ktoś robiłby swapa :) Można to też zrobić aktualizując sterownik do oryginalnych wsadów od BMW, jest temat Miłosza na forum o tym, równie dobre rozwiązanie ale zmierzam do czego innego. W przypadku swapu z m52tu na m54 już tak łatwo nie jest i trzeba wymienić komputer i całą resztę oraz przepustnicę, ja mogę to również zrobić modyfikując soft, wystarczy włożyć goły słupek np m54b30 w miejsce m52 a ja softem wgram mapy z b30 i będzie śmigało jak z fabryki bez grzebania się w komputerach i przepustnicach :)


Zrobiłem mod z końcowym tłumikiem a w zasadzie jego brakiem ale tu mocy nie ma, nawet 1KM a ucieka trochę momentu z dołu. Więc utwierdzam się w przekonaniu, ze jeśli ktoś modzi te silniki to tylko kolektory wydechowe a resztę zostawić w spokoju, choć po weekendzie wytnę jeszcze środkowy tłumik choć to już pod turbo ale przy okazji sprawdzę w n/a, może akurat wpadnie kilka habet.
Jakby nie było modzenia 323i N/A uważam za zakończone. Wstępnie plus około 30KM względem seryjnego silnika i poprawa 100-200 o 6.5s a wszystko dla dobra nauki :D bo już w grudniu mogłem włożyć turbo i mieć 100-200 w okolicach 10s. Podsumowanie w poniedziałek po finalnym strojeniu.
Pozdrawiam.

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 22 kwietnia 2016, 11:52 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
ADAMO M. napisał(a):
U mnie zaraz po swapie było chyba 11s ale ja nie mam żadnych dodatkowych kilogramów w postaci np lpg więc mam przewagę, mierzyliście w serii 100-200?


Niestety 323Ci nie było w stanie się rozpędzić na odcinku pomiarowym powyżej 160 km/h (ogólnie to mierzyliśmy 0-160 km/h, ale kolega średnio startuje wiec czasu nie podam).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 22 kwietnia 2016, 21:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
ADAMO M. napisał(a):
mierzyliście w serii 100-200?
Te filmiki które mam, to oddzielne przyspieszenia na III, IV oraz V biegu. Ale tak +/- liczyłem po kawałku i dodawałem kilka dziesiątych na zmianę biegu :P
100-160 wychodzi właśnie w około 12s, natomiast 100-200 to już jakieś 28s. Wiem, że to sporo, jednak wszystko było nagrywane na LPG i z jednym pasażerem na pokładzie. Do tego zepsuta była DISA, jednak na wysokich obrotach nie ma to praktycznie żadnego znaczenia.
Czyli: jadąc samemu na benzynie to myślę, że 100-160 do ogarnięcia w jakieś 11s, natomiast 100-200 w ~26s.

Dla porównania kedzior001 swoją 330Ci łapie 0-200 w równe 14s :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 23 kwietnia 2016, 08:05 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Elvis90 napisał(a):

Dla porównania kedzior001 swoją 330Ci łapie 0-200 w równe 14s :)


A nie 100-200 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 555 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 28  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL