Witam
BMW E61, 06.2006r, 3.0D, 231KM, Skrzynia automatyczna, 280tyś przebiegu,4x Felgi 245x40x18,4x trzytygodniowe opony ContiSport 5.
Od pewnego czasu, borykam się z problemem pojawiających się komunikatów, dotyczących głównie napędu i systemach bezpieczeństwa z nim związanych.
Są dwa rodzaje komunikatów:
1. 4x4 DEFEKT - Rozlega się dźwięk ostrzegawczy oraz zapala się komunikat o uszkodzonym systemie 4x4 (Kolor żółty). Nie jestem pewien, czy wyskakuje mi ten błąd 3 razy pod rząd, czy to jest jeden komunikat ale o 3 sygnałach ostrzegawczych. Błąd znika po 200-300m.
2. Występuje kilka błędów/ komunikatów: 4x4 WYŁĄCZONY, brak ABS i brak DSC oraz coś o uszkodzeniu opony(?) a także pali się kontrolka odnośnie hamulców. Wszystkie komunikaty żółte i nie znikają, aż do ponownego odpalenia silnika.
Komunikaty pojawiają się podczas gdy:
1. Wchodzę w zakręty z różnymi prędkościami.
2. Kręcę kołami tocząc się z niewielką prędkością (Manewry parkingowe)
DODATKOWE PROBLEMY
1. Podczas parkowania lub ruszania na maksymalnie skręconych kołach, samochód lekko poszarpuje, nie zdarza się to często, jednak od czasu do czasu coś takiego występuje.
2. Przed lub po wystąpieniu owych komunikatów ,zdarza się, że skrzynia biegów zaczyna nienaturalnie zmieniać przełożenia, zamiast przy 1500-1700obr. robi to przy 2100-2200obr.
Otrzymałem poradę(Bardzo dziękuje za nią) by wymienić olej w xDrive. Dotyczyło to głównie szarpania przy parkowaniu. Zamierzam to uczynić na urlopie, gdy samochód nie będzie mi potrzebny, bo będzie jeszcze parę spraw do zrobienia, jednakże, wcześniej podejrzewałem że może być to problem z napięciami i wariowaniem czułych systemów. Po pewnych przemyśleniach dotyczących komunikatów oraz sytuacji, w których występują, ta opcja raczej odpada. Cała uwaga kieruje się na 3 konkretne Systemy i/lub czujniki.
1. Czujnik skrętu kół.
2. Czujnik obrotu kół. (ABS)
3. Problem z rozdzielaczem (reduktorem) xDrive.
Natrafiłem na kilka ciekawych informacji, które wskazują na 3 przypadłość, konkretnie, Problem z pewną zębatką w tym rozdzielaczu. Ponoć sprawa banalna i prosta w naprawie, wyciągnąć, obrócić, zamontować, jednakże, informacje pochodzą głównie z tematów dotyczących BMW X3, X5...
Główne pytanie jest takie, czy ktoś robił już taki trik w E60? Czy te systemy są jednakowe, czy równią się pod pewnymi względami od siebie? Jeszcze w tym tygodniu chcę podjechać do serwisu, żeby wykluczyć lub potwierdzić któryś z problemów, jednakże, chciałbym się przygotować na wypadek, gdyby nie były to 2 pierwsze opcje tylko tak trzecia i Pan mechanik mi powie, że mam załatwiać z 10tyś zł bo szykuje się konkretna sprawa, a okaże się, że jeszcze da radę coś z tym zrobić bez bezsensownych wydatków.
Jeżeli ktoś miał takie problemy, prosiłbym o opinię! Gównie liczę na posiadaczy innych modeli, od tych sygnowanych literą X, jednak i te nie zaszkodzą

Dziękuje za przeczytanie mojego postu i ewentualną odpowiedź oraz przepraszam za długość tekstu, jednakże, chciałem konkretnie opisać moje problemy z samochodem i sytuacje, w których się pojawiają.
Pozdrawiam.