BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 17:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E61]530xD, 4x4 DEFEKT lub 4x4,ABS,DSC Wyłączone +HR.
PostNapisane: 6 czerwca 2016, 23:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E61
Witam

BMW E61, 06.2006r, 3.0D, 231KM, Skrzynia automatyczna, 280tyś przebiegu,4x Felgi 245x40x18,4x trzytygodniowe opony ContiSport 5.

Od pewnego czasu, borykam się z problemem pojawiających się komunikatów, dotyczących głównie napędu i systemach bezpieczeństwa z nim związanych.

Są dwa rodzaje komunikatów:

1. 4x4 DEFEKT - Rozlega się dźwięk ostrzegawczy oraz zapala się komunikat o uszkodzonym systemie 4x4 (Kolor żółty). Nie jestem pewien, czy wyskakuje mi ten błąd 3 razy pod rząd, czy to jest jeden komunikat ale o 3 sygnałach ostrzegawczych. Błąd znika po 200-300m.

2. Występuje kilka błędów/ komunikatów: 4x4 WYŁĄCZONY, brak ABS i brak DSC oraz coś o uszkodzeniu opony(?) a także pali się kontrolka odnośnie hamulców. Wszystkie komunikaty żółte i nie znikają, aż do ponownego odpalenia silnika.

Komunikaty pojawiają się podczas gdy:

1. Wchodzę w zakręty z różnymi prędkościami.
2. Kręcę kołami tocząc się z niewielką prędkością (Manewry parkingowe)

DODATKOWE PROBLEMY

1. Podczas parkowania lub ruszania na maksymalnie skręconych kołach, samochód lekko poszarpuje, nie zdarza się to często, jednak od czasu do czasu coś takiego występuje.
2. Przed lub po wystąpieniu owych komunikatów ,zdarza się, że skrzynia biegów zaczyna nienaturalnie zmieniać przełożenia, zamiast przy 1500-1700obr. robi to przy 2100-2200obr.


Otrzymałem poradę(Bardzo dziękuje za nią) by wymienić olej w xDrive. Dotyczyło to głównie szarpania przy parkowaniu. Zamierzam to uczynić na urlopie, gdy samochód nie będzie mi potrzebny, bo będzie jeszcze parę spraw do zrobienia, jednakże, wcześniej podejrzewałem że może być to problem z napięciami i wariowaniem czułych systemów. Po pewnych przemyśleniach dotyczących komunikatów oraz sytuacji, w których występują, ta opcja raczej odpada. Cała uwaga kieruje się na 3 konkretne Systemy i/lub czujniki.

1. Czujnik skrętu kół.
2. Czujnik obrotu kół. (ABS)
3. Problem z rozdzielaczem (reduktorem) xDrive.

Natrafiłem na kilka ciekawych informacji, które wskazują na 3 przypadłość, konkretnie, Problem z pewną zębatką w tym rozdzielaczu. Ponoć sprawa banalna i prosta w naprawie, wyciągnąć, obrócić, zamontować, jednakże, informacje pochodzą głównie z tematów dotyczących BMW X3, X5...

Główne pytanie jest takie, czy ktoś robił już taki trik w E60? Czy te systemy są jednakowe, czy równią się pod pewnymi względami od siebie?

Jeszcze w tym tygodniu chcę podjechać do serwisu, żeby wykluczyć lub potwierdzić któryś z problemów, jednakże, chciałbym się przygotować na wypadek, gdyby nie były to 2 pierwsze opcje tylko tak trzecia i Pan mechanik mi powie, że mam załatwiać z 10tyś zł bo szykuje się konkretna sprawa, a okaże się, że jeszcze da radę coś z tym zrobić bez bezsensownych wydatków.

Jeżeli ktoś miał takie problemy, prosiłbym o opinię! Gównie liczę na posiadaczy innych modeli, od tych sygnowanych literą X, jednak i te nie zaszkodzą :)

Dziękuje za przeczytanie mojego postu i ewentualną odpowiedź oraz przepraszam za długość tekstu, jednakże, chciałem konkretnie opisać moje problemy z samochodem i sytuacje, w których się pojawiają.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61]530xD, 4x4 DEFEKT lub 4x4,ABS,DSC Wyłączone +HR.
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 09:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
1) odczytac bledy inpa i zamiescic DOKLADNIE (numer, nazwa - najlepiej screenhot) a nie "opisowo"
- zarowno skrzyni jak i ukladow esp/abs!... najlepiej wszystkie... nastepnie skasuj bledy, zrob z 10km z zakretami i ponownie spradz ktore powrocily
2) jezeli nie robiles zapamietania cisnienia po zmianie opon to zrob to - moze wczesniej miales np troche inne obwody kol przednich i tylnych i skrzynia miala "nauczone", ze np przod kreci sie o 1% inaczej niz tyl.... zmieniles teraz i jej nie pasuje (kontrola cisnienia prawdopodobnie ma tez znaczenie dla xdrive)

Jezeli te opny to uzywki albo np roznych rozmiarow (szersze na tyle a wezsze na przodzie) to kup metr-tasme z castoramy, auto na na podnosnik lub zabawa z lewarkiem i pomierz obwody kol - xdrive nie lubi roznych obwodow bo to wplywa na inna predkosc obrotow kol
Przemek
P.S
te zebatki lecialy raczej w X3 bo tam bly plastikowe... ten problem akurat chyba nie wystepuje w e60 (nie mam pewnosci)

Wymiana oleju u mnie miala wplyw na taka twarda jazde (zanik tego zjawiska) w pelnym skrecie z gazem (np po parkingu) - jazda bez gazu w pelnym skrecie zawsze byla niewyczuwalna - od tego czasu ze 20tys zrobilem wiec od wymiany oleju skrzynie sie nie psuja
Jezeli skrzynia i tak lezy to szkoda kasy na olej....(ten olej nie kosztuje 30pln a i wymienic go to troche roboty /producent nie przewidzial okresowej wymiany oleju w xdrive wiec dostep jest ciezki)

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61]530xD, 4x4 DEFEKT lub 4x4,ABS,DSC Wyłączone +HR.
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 13:23 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
przemek4net napisał(a):
te zebatki lecialy raczej w X3 bo tam bly plastikowe... ten problem akurat chyba nie wystepuje w e60 (nie mam pewnosci)

Silniczki jak i całe skrzynki rozdzielcze to problem w każdym X-Drive


przemek4net napisał(a):
/producent nie przewidzial okresowej wymiany oleju w xdrive

Błąd. Przewidział.
Co ciekawe, nie przewiduje wymiany oleju w automacie, ale w skrzynce rozdzielczej tak.
Robiąc następnie procedurę wymiany oleju w ISTA, przeprowadzana jest adaptacja(ruch silniczkiem).

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E61]530xD, 4x4 DEFEKT lub 4x4,ABS,DSC Wyłączone +HR.
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 13:47 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
pokaz zrodlo o tej wymianie (ale nie "user Kazio88 napisal ale cos z logiem BMW... pdf czy cos takiego)
Przemek
EDIT
to roznica pomiedzy "silniczkami"
Obrazek
nie moge sobie wyobrazic, ze cos polamie metalowa zebatke (nie mowie o innych uszkodzeniach "silniczka")

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61]530xD, 4x4 DEFEKT lub 4x4,ABS,DSC Wyłączone +HR.
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 20:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Jawiszowice
Moje BMW: e90 '11 320xd
Wymiana oleju jest zalecana na podstawie jego stanu - bada to sam sterownik xDrive.
Profilaktycznie ludzie zmieniają - np. ja zmieniłem po 100kkm.

@przemek4net
No chyba nie myślisz, że tutaj chodzi o te zębatki ze zdjęcia???
Zębatka (ta w X3) jest w środku mechanizmu i jest to zębatka w przekładni ślimakowej.

Faktem jest, że wymiana nie jest trudna a i zakup tej zębatki nie jest trudny. Kiedyś, jak nie było zębatek, to można było obracać tą zębatkę.
Dodam, że uszkodzenie tej zębatki jest mocno słyszalne spod samochodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61]530xD, 4x4 DEFEKT lub 4x4,ABS,DSC Wyłączone +HR.
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 22:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E61
Witam

Opony są nowe, kompletnie nowe. Wszystkie jednakowych rozmiarów, jest napisane wyraźnie. Co do zdjęcia zębatek, nie chce mi się wczytać, więc się nie wypowiem, powiem tylko tyle że w X3, X5 są PLASTIKOWE zębatki i one się zużywają, dlatego zapytałem czy w E60 jest IDENTYCZNY problem, czy jednak mechanizmy się od siebie różnią...

Z tego co użytkownicy forum zdążyli mi napisać, to mechanizmy się różnią nieznacznie i w E60 są one trwalsze przez co raczej się wyklucza problem z zębatkami. Główne podejrzenie pada na czujnik obrotu koła, co wyjaśniałoby dlaczego skrzynia nieraz wrzuca biegi przy wyższych obrotach silnika niż normalnie. (błędny odczyt obrotu) Jutro jadę do serwisu po raport błędów i opiszę co tam się znajduje.

Co do oleju to wiem, że kosztuje około 170zł w serwisie, jest to chyba 1L (około 0,7L wchodzi w xDrive) A co do źródła to proszę bardzo: Kaziu lub inny użytkownik napisał co i jak, wystarczy poczytać (w głębi tematu są konkretne informacje i filmik, których jest jeszcze kilka na YT) Nic nie będzie w pdf lub z logiem BMW bo BMW życzy sobie parę ładnych tysięcy za taką skrzynkę i w ich interesie jest, żebyś ją nabył, a nie szedł na łatwiznę i rozwiązywał problem za pół darmo.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 3&t=137048

Dziękuje bardzo za liczne odpowiedzi i rady! Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61]530xD, 4x4 DEFEKT lub 4x4,ABS,DSC Wyłączone +HR.
PostNapisane: 8 czerwca 2016, 10:33 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
ap2 napisał(a):
Wymiana oleju jest zalecana na podstawie jego stanu - bada to sam sterownik xDrive

Mógłbyś pokazać na schemacie gdzie jest czujnik poziomu oleju w xdrive?


Robiąc diagnozę wielokrotnie spotykałem się z błędem "OIL Wear".
Po jego wymianie, robiąc procedurę serwisową. ISTA sprawdza rezystor(odczytuje jego wartość), a następnie przeprowadza adaptację VTG. Dopiero po tym, błąd da się skasować

Wg schematów nie ma żadnego czujnika poziomu oleju, jakości oleju itp. w VTG
Jedyny czujnik jest w samym silniku

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E61]530xD, 4x4 DEFEKT lub 4x4,ABS,DSC Wyłączone +HR.
PostNapisane: 8 czerwca 2016, 21:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Jawiszowice
Moje BMW: e90 '11 320xd
Nie ma czujnika poziomu.
Własnie na podstawie danych z tego rezystora, kąta wychylenia silnika napędu (ten parametr można odczytać w Rheigoldzie) algorytm określa czy olej jest OK czy nie. Do tego zapewne bierze pod uwagę inne czynniki ale nie wiem jakie (np. przebieg, skuteczność/szybkość spięcia napędu, stan tarcz ciernych)
Temat jest mało znany od strony technicznej jednak gdzieś znalazłem, że jak olej jest do wymiany to komputer to zasygnalizuje.
Niby po wymianie oleju nie trzeba robić adaptacji (jak nie było błędu) ale cześć osób robiła. Mi nie zrobiono i było po wymianie tak samo jak przed wymianą. Kupiłem kabel i zrobiłem adaptację. Wg. mnie jest lepiej.
Podczas adaptacji w temp. 20st, na zimno kąt zmienił się o 0.5 stopnia.

Dodam, że inaczej napęd kalibruje się na zimno, inaczej na ciepło a inaczej jak na zimno w zimie przy -10st. Jako, że sprawdziłem wszystkie te opcje, to napiszę, że u mnie najlepiej jest po kalibracji na zimno w 20st C.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61]530xD, 4x4 DEFEKT lub 4x4,ABS,DSC Wyłączone +HR.
PostNapisane: 9 czerwca 2016, 06:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 254
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: Superb 346km/461nm
Może głupota ale akumulator masz dobry? Ja jak miałem niedoładowany, wyskakiwały mi dziwne komunikaty, które na początku znikały po przejechaniu kilku metrów, a po jakimś czasie zostały na stałe. Podłączyłem na noc do ładowarki (auto przed zakupem stało dłuższy czas i akumulator był rozładowany) i od miesiąca spokój.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61]530xD, 4x4 DEFEKT lub 4x4,ABS,DSC Wyłączone +HR.
PostNapisane: 9 czerwca 2016, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E61
Akumulator jest jeszcze nie zmieniony od nowego, czyli właśnie obchodzi 10 urodziny... Jest na liście rzeczy do wymiany, ale trochę to byłoby dziwne, gdybym miał problemy tylko z napędem przez akumulator, innych błędów brak. Jutro jadę do znajomego mechanika, ma jakiś tam komputer, to może coś odczyta, bo serwis zaprasza mnie pod koniec przyszłego tygodnia...

Dzięki za podpowiedź! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61]530xD, 4x4 DEFEKT lub 4x4,ABS,DSC Wyłączone +HR.
PostNapisane: 15 czerwca 2016, 16:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E61
Witam

Dziś byłem w serwisie BOSCH i odczytano następujące błędy:


1. C1E26 - Czujnik obrotu koła, lewy przedni - Spadek ciśnienia

2. C1DEC - Jednostka sterująca napędu - Wadliwy/ Błąd


Diagnosta podpowiedział mi, że w związku z ewentualnie uszkodzonym czujnikiem obrotu koła, mógł się pojawić ten drugi błąd, ponieważ wszystko ze sobą współpracuje.


Sprawdzę więc dostępność tego czujnika, postaram się go wymienić i zobaczymy co się będzie działo... Jednak wydaje mi się, że w związku ze złymi odczytami czujnika padają wszystkie systemy i pojawia się błąd jednostki sterującej całego napędu, więc na czujniku powinno się wszystko zakończyć, jak uważacie?

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL