BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 18:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Ściąga przy hamowaniu - pomocy!
PostNapisane: 19 listopada 2016, 23:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 323
Kod silnika: m52tub25
Panie i Panowie,
Po wymianie klocków zaczęło mnie ściągać w prawo.
Zmienialem koła na zime, problem został.

Byłem na sprawdzeniu zawieszenia i siły hamowania, bez żadnych luzów, siła hamowania wszędzie taka sama. Jedynie padło na tuleje tylną prawego przedniego wahacza (wkręcana pod progiem), bardziej chodziła niż lewa. Dziś wymieniłem, myślałem że pomogło, jednak nadal to samo.

Wymieniłem przed chwilą również płyn hamulcowy, układ nie był zapowietrzony, stary płyn był brązowy.

Co zauważyłem:
Tłoczek lewy jest na początku w jednym miejscu z nalotem rdzy, guma ochronna była wypięta w 1ym miejscu, pewnie dlatego skorodował.
Podczas hamowania (założmy skalę od 0 do 5, przy czym 5 to wale pedałl hamulca w podłogę), kiedy nacisnę hamulec w skali 1,2/5 ściąga mnie w prawo, powyżej tego -3,4,5/5 zaczyna jakby łapać dopiero lewa strona i siła hamowania jest moim zdaniem identyczna, bo przestaje ściągać (pewnie dlatego wyszło, że siła hamowania jest taka sama, bo pedał w podłodze). Kiedy odpuszczę hamulec ( zdejmę z niego nogę), lekko ściągnie mnie w prawo po czym jedzie prosto.
Na moje oko, jakby lewa strona trochę później łapała i trochę wcześniej puszczała.


Co może być przyczyną ?
Klocki? Nierówne ścieranie/przyleganie? <- jak to sprawdzić?
Tłoczek? <- chociaż nie grzeje mi tarczy, więc chyba chodzi lekko, kiedy wciskałem też nie było żadnych problemów.
Serwo/pompa?


Edit
Klocki ponownie zdemontowałem, przesmarowałem smarem miedziowym, w miejscu gdzie stykają się z jażmem, przeczyściłem tarcze.
Zauważylem również wtedy, że lewa strona jest jakby bardziej zapylona od prawej.

Edit 2
Przeczytałem, że moze być walniety przedów elastyczny. Fakt, że zacisk mi upadł i zawisł na przewodzie. Teorię jaką mam, że najpierw ciśnienie "rozdyma" przewód i z opóźnieniem idzie na tłoczek - trafnie myślę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Ściąga przy hamowaniu - pomocy!
PostNapisane: 21 listopada 2016, 21:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 131
Moje BMW: e46 320d+, BBS 090
Kod silnika: m47n
Garaż: moja galeria, bogato :D zapraszam :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p2115267
sprawa prosta-to przez tłoczek zacisku gdzie masz gumke strzeloną
to na słabej diagnostyce byłes skoro nic nie pokazało
jak przy hamowaniu sciaga na prawo, to lewe koło gorzej hamuje. jak gumka była podniesiona i w srodku przyrdzewiałe to juz masz przyczyne.
przewody jak nie sa strzelone to nie gra roli, chyba ze jakiegos syfu naszło jak zakrecałes przewód do zacisku
wystarczy ze reperaturka zacisku wyszła ze swojego miejsca w zacisku, nawet nie musiala sie rdza pokazac, i juz te koło bedzie troche gorzej hamowac, sprawdz tez stan tłoczka, jak są wżery to kup nowy, tylko jakis drozszy dobrej firmy bo na tanich beda sie wżery szybko robic, i znowu bedziesz miec tłoczek do wymiany

jak nie robiles nigdy reperaturki zacisku to daj to komus, mały problem jest z przednimi zaciskami taki ze:
nawet jak dobrze załozysz gumke, i tłoczek wychodzi i wchodzi dobrze, to pozniej własnie gumka wchodzi.
wiec musisz to zrobic bardzo dokladnie, tłoczek jak wkładasz to na specjalnym smarze, najpierw gumka uszczelniająca płyn do zacisku, pozniej wkładasz gumke którą widzisz z zewnatrz, a pozniej do tej gumki pchasz tłoczek,i prosciutko wpychasz zeby weszła w ten oring uszczelniający, wepchniesz do konca to wtedy gumeczka wskoczy w rant tłoczka. czaisz ??
te ranty w zacisku gdzie chowa sie zewnetrzna gumka, muszą byc kompletnie czyste !! bo pozniej tez gumki wychodzą przez to
-jak wkładasz gumke zewnetrzną do zacisku to przejedz palcem dookoła zeby weszło dokladnie
- jak tłoczek juz jest w srodku to włóz młotek miedzy tloczek a druga czesc zacisku (zebys kontrolował młotkiem) zakrec odpowietrznik i kanałem gdzie idzie przewód dmuchnij lekko powietrzem z kompresora, tak zeby tłoczek wyszedł, ale nie wiecej niz do połowy, wepchnij i znowy wypchnij powietrzem. sprawdzaj czy jak gumka sie napina to czy nie wychodzi z rantu zacisku

sory ze taka długa instrukcja ale te rzeczy są ważne, bo zimy nie wytrzyma i znowu gumka wyjdzie :mur:

u mnie na diagnostyce wyszła różnica w hamowaniu miedzy przednim prawym a przednim lewym 1,43% :super:
styki klocka i jarzma miedzią, dobrze mówisz, ale sworznie zacisku specjalnym smarem, wejdz w moją galerie, pokazuje jak robiłem ręczny, tam pokazuje paste do sworzni textara

ps. jak sciąga przy hamowaniu to przyczyną moze byc tez np sworzen dolny wachacza, ten pod piastą, ale to musi byc kompletnie luzny

aha chyba nie musze pisac ze do zregenerowania zacisku musisz go calkiem zdjac ....

_________________
gg 5216510

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL