Zimny napisał(a):
przebija chyba głupotą marketingowców jeżeli dajesz już taki przykład to powiem że ludziska wlewali do tego typu samochodów różne oleje nawet takie stosowane w sam.ciężarowych,kwestie smarowania w zimie przy pierwszym rozruchu itd.to już pomijam bo mnie brzuch boli ze śmiechu.Przypomina się hasło domorosłych mechaników "panie jaki przebieg?ee to już cza 10 albo lepiej 15w ,albo się ktoś decyduje na wymiane silnika albo go naprawia ,bo na budyniu w misce silnikowi nie jest do zdrowia
10w40 to jeszcze nie budyn nie przesadzajmy kiedys ludzie jezdzili na mobilach 10w40 (olej jest z molibdenem) i nadal to robia. nie mowie zeby to lac do wszystkich bmw ale w prostych silnikach czemu nie... u mnie astra g przejezdzila 250 tys km na tym. w moim miescie masa osob zalewa do tego typu silnikow jakies np maxlife 10w40. wlewam im to do silników i na takich jezdzą od lat. tam gdzie można nie ma żadnych przeciwskazań. to dziala na tej samej zasadzie. smarowanie w zimie przy rozruchu to najmniejszych problem, dlatego ze taki olej mc 10w40 jest wlasnie z grafitem i np dwusiarczkiem molibdenu. problem jest tylko taki zeby zrobic olej ktory ma male czastki ktore nie odkladaja sie we filtrze, ale cały czas są w oleju. zawiera tez duzo cynku. po 2000km jazdy zabezpiecza to silnik. przebieg nie ma znaczenia. oleje tego typu sa drozsze niz zwykle syntetycznye HC o 40%. to sa wlasnie oleje do ciezarowek z homologacja do osobowych i dostawczych obciazonych. taki olej ma przedluzyc zywotnosc silnika i to robi. cynk, dwusiarczek i grafit chroni skutecznie i jest to realna ochrona którą widać po rozebraniu tych samych silnikow np w autach dostawczych. mocno tez wycisza. Aktualnie od 15 lat robie codziennie do 100km silnikiem miedzy innymi autem ze sttarym silnikiem z 89r.
Zasada jest prosta, żeby wałek i dół silnika był chroniony musi być w oleju duża ilość cynku, a jak bedzie molibden i grafit to jeszcze lepiej. Jak ktos powie, ze to nic nie daje to niech np w mechanice odkreca wzystko na sucho zamiast stosowac odrdzewiacze i penetratory z dwusiarczkiem i niech nie uzywa ich do smarowania mechanizmow tylko zwykly olej lub smary jak takie skuteczne

Taki olej nie kosztuje wtedy 60zl tylko 100-wkę i moze chronic lepiej kilka razy dluzej. Prawdziwe oleje tego typu wyciszają też silniki i przy samym rozruchu po przejechaniu kilku tysiecy km nie ma się czego bać, części mają już warstwę dodatków na sobie.