BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 18:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Akumulator i ładowanie, a awaria skrzyni SMG
PostNapisane: 3 kwietnia 2018, 19:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 138
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=139839
Witam, po sporej przerwie, z nowym samochodem i nowymi problemami. :oczami:

Problem polega na tym, że moja 545i ze skrzynią SMGII(SSG) pewnego dnia po dynamicznej jeździe przestała wrzucać biegi. W trakcie jazdy nie było najmniejszych problemów, na postoju wrzuciłem N i na tym się skończyło, nie można było wrzucić ani 1 ani R, pompę było słychać, wydawało się, że pracuje bez problemu, a biegi stukały w skrzyni, ale nie mogły 'wejść'. Po odpięciu akumulatora, skrzynia jakimś cudem wbiła drugi bieg i na tym biegu udało mi się wrócić do garażu. Tam po zrzuceniu na luz już żaden bieg nie chciał zatrybić i musieliśmy wepchnąć samochód do garażu.

Od razu podłączyłem komputer i błędy w module skrzyni były następujące:
4F6F Fehler Hydraulikpumpe
4F84 Fehler Hauptrozessor: Sicherheitsueberwachung
4F75 Fehler Getriebe, Gangeinlegen/schalten fehlerhaft oder moeglich

a w module silnika taki:
0x297D CDKCSSG - CAN SSG Signalfehler

Mogłoby to wyglądać na to, że awarii uległa pompa, ale ją było co jakiś czas słychać jak uzupełnia ciśnienia, oraz INPA pokazywała wartości pomiędzy 42, a 60 bar.

Postanowiłem przeprowadzić adaptację skrzyni, ale ta nawet sie nie uruchomiła, wyświetlając błąd Klemme87, nie znalazłem w necie co on oznacza, ale od razu przyszło mi do głowy, żeby sprawdzić akumulator. Okazało się, że to jego wina, ładowanie miał 12,1V. No to podłączyłem prostownik i zostawiłem samochód na noc.

Na drugi dzień otwieram auto, pompa pompuje ciśnienie, wsiadam, przekręcam na zapłon i przestawiam drążek zmiany biegów. Jedynka wchodzi od razu, luz, wsteczny również bez najmniejszych problemów. Prostownik cyfrowy pokazywał zakończenie ładowania i 12,8V. Uruchomiłem adaptację skrzyni i procedura wrzucania i zrzucania biegów się wykonała, program poprosił o wyłączenie zapłonu i tyle, nie pokazała raportu, co mnie trochę zmartwiło.

Wymyśliłem, żeby sprawdzić w NCSexpert jaki akumulator mam zakodowany w module CAS, no i tu namieszane. Zakodowany był akumulator kwasowy 110Ah, a w aucie zamontowany jest AGM 95Ah. No to przekodowałem moduł na akumulator 90ah_agm, bo tylko taki był dostępny.

Samochód bez problemu wyjechał z garażu, w ukrytym menu ładowanie wahało się na poziomie 14,6-14,9V, więc stwierdziłem, że wszystko gra. Skrzynia zmieniała biegi idealnie. Zrobiłem około 20 kilometrowy test i odstawiłem samochód na noc do garażu, bo wszystko było cacy.

Dziś wyjechałem z garazu bez problemu, przejechałem około 40 kilometrów i niestety problem skrzyni wrócił, skrzynia dalej zmieniała biegi gładko, ale zaczęła omijać 2 bieg, z 1 wskakiwała 2 na sekundę i od razu przebijała na 3 bieg.
Od razu wklikałem w ukrytym menu i ładowanie podczas jazdy wahało się między 13,8 a 14,1, czyli stanowczo za nisko.
Jakoś udało się wrócić do garażu, ale po wrzuceniu N znów ten sam problem, pompę słychać, ale nie chce wejść ani 1 ani R, słychać stuki w skrzyni jak usiłuję zatrybić, któryś z przełożeń.
Wepchnąłem samochód do garażu i podłączyłem prostownik, bateria okazała się prawie pusta. :kwasny:

Jako ciekawostkę dodam, że samochód na zimnym odpalał zawsze bez problemu, nawet w ostatnie mrozy, natomiast gdy był rozgrzany od czasu do czasu zdarzało mu się przydusić przy odpalaniu.

No i teraz zagadka, co jest głównym sprawcą zamieszania, regulator napięcia? (podczas przegazówki na postoju lekko przygasa swiatełko w podsufitce), akumulator? czy faktycznie pompa SMG?
Nie chce mi się wierzyć, że to zbieg okoliczności i akurat zepsuło się kilka rzeczy w jednym czasie i łudzę się, że awaria skrzyni jest związana właśnie z tymi spadkami napięcia.

Ma ktoś jakieś sugestie? Nie chce wymieniać wszystkiego po kolei na chybił trafił, no chyba że będzie trzeba :zalamany:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Akumulator i ładowanie, a awaria skrzyni SMG
PostNapisane: 6 kwietnia 2018, 08:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Sprawdź stan płynu i czy nie masz wycieków. Z błędów to wynika przede wszystkim, że masz za mało płynu w układzie i prawdopodobnie masz po prostu wyciek na oringu wysprzęglika, a nie że pompa szwankuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL