Witam
Posiadam BMW E90 z silnikiem 2.0D N47 o mocy 184km wraz z automatyczną skrzynia biegów oraz napędem xdrive.
Aktualnie mój samochód posiada 81000km .
Chciałbym wymienić olej - ponieważ dotychczas był lany w aso bmw longlife oraz mam zagwozdkę jakie komponenty do tego dobrać.
Myślałem nad zestawem
Filtr powietrza
Kod:
https://sklep.auto-voll.pl/filtr-sportowy-powietrza-e87-e90-e91-e81-x1-118d-120d-116d-316d-318d-320d-330d-335d-13717797465-2.html
olej +zrobienie płukanki
https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/4291-olej-silnikowy-millers-oils-ee-longlife-5w30-5l-vw-50400-50700Filtr paliwa
Kod:
https://www.autodoc.pl/mann-filter/12685759
Czy te komponenty bedą odpowiednie ? Szczególnie zastanawiam się nad tym filtrem powietrza...
Oraz czy wymienić olej w rozdzielaczu napędu xdrive ? z tego co wyczytałem na forach itp to przy tym przebiegu warto to zrobić.
Wiem jeszcze o oleju w skrzyni biegów ale jego wymiane przewiduję na następny rok ponieważ w tym czasie auto zrobić max 8000km
Czy o czymś jeszcze przy tym przebiegu powinienem pomyśleć ?
-------------------------------------------------
Borykam się jeszcze z jednym problemem który nadarzył mi się tuż po zakupie pojazdu.
Wracając z DE przy 170 km/h wypadła mi rura z ic dokładnie ten element
https://sklep.auto-voll.pl/przewod-powi ... 13288.htmlPo powrocie do polski zauważyłem że nie jest wsadzona odpowiednia spinka - nabyłem nową założyłem rure - i tak jezdziłem 2 miesiące.
Podczas dynamiczniejszej jazdy (kilka ostrych startów spod świateł kickdowny itp) rura ponownie mi wyskoczyła.
Czego to może być wina ? wytartego gniazda w ic ? czy ktoś borykał się z takim problemem ?
------------------------------------------------
Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie odpowiedzi
