Na wstępnie chciałbym się przywitać na forum ze wszystkimi.
Mój problem zaczął się od kiedy kupiłem auto niecałe 2 tygodnie temu, konkretnie BMW E90 330i 258KM N52B30.
Kupiłem auto, wróciłem normalnie na kołach do domu, potem jeszcze półtora tygodnia jeździłem i zrobiłem około 1500 km. Podłączyłem auto pod kompa i wyszły jakieś błędy z Vanosami i z DISA.
Wczoraj zacząłem wymieniać uszczelki podstawy filtra oleju i przy okazji jak już wszystko miałem rozebrane to dorwałem się do dużej disy żeby sprawdzić w jakiej jest kondycji (chciałem tak czy siak wymienić). Jakieś było moje zdziwienie kiedy wyjąłem to:
https://drive.google.com/file/d/1-7ebRn ... p=drivesdkhttps://drive.google.com/file/d/1-5bG-a ... p=drivesdkhttps://drive.google.com/file/d/1-3VBHi ... p=drivesdkTak, w mojej disie brakuje klapki. Nie wiem teraz czy auto kupiłem już z takim mankamentem, ale podczas mojej eksploatacji nie zauważyłem nic co by sugerowało urwanie klapki podczas jazdy.
Tak jak piszę, zrobiłem już 1500 km i oprócz dziwnych telepań silnika przez pierwsze 5 sekund po uruchomieniu i falowań obrotów (na początku zanim się rozgrzeje) to nic innego nie zauważyłem.
Widać też, że nie jest to oryginalna DISA, czyli ktoś już to wymieniał.
Boję się, że klapka została urwana w silniku, nikt tego nie sprawdził, nie wyciągnął i silnik to połknął i pociągnie mnie to wszystko za portfel. Bardziej boję się o podobno jakąś zawleczke metalową na końcu tego bo to podobno ona sieje zniszczenie.
Zaglądałem w kolektor kamerką i tam nic nie znalazłem.
https://drive.google.com/open?id=1-Jbqr ... 4-Evz-yxr4https://drive.google.com/open?id=1-GQRf ... 1RJ78WHEkYBiorę dwie możliwości pod uwagę. Klapka została urwana i poprzedni właściciel ją wyciągnął i wsadził disę bez klapki (podobno da się jeździć), albo klapka została urwana, wpadła gdzieś głęboko razem z pinem i silnik to przemielił?
Co mogło się z tym stać, jakieś sugestie? Co mam sprawdzić, żeby się upewnić że wszystko ok?
Proszę o pomoc co w tej sytuacji zrobić bo ja nie mam zielonego pojęcia.