BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 listopada 2024, 00:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 817 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 41  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 28 lipca 2019, 20:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 340
Cały czas testy i różne kombinacje i to nie tylko na mojej e60 :hyhy:

Tarnowskie kombi waga


Obrazek

Wykres na ciśnieniu wysokim i 1780 bar co ciekawe całkiem bezdymne auto a podobno soft i intercooler to wszystko do bi turbo :wstyd:


Obrazek


a teraz poważniejsze tuningi


Obrazek

Obrazek


ale że w życiu nie jest różowo to szpilki zrobili za krótkie względem rysunku technicznego i znowu będzie dym , ale jeden silnik już złożony (został rozebrany za nim szpilki doszły) za tydzień koniec docierania i wielki test: turbin, wtrysków, głowicy z portingiem i kolektorem wydechowym :hurra: :hurra: :hurra: a jak by coś nie wyszło będzie czas na zmiany w mojej e 60 :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 28 lipca 2019, 20:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
Obrazek


Pomiędzy dwoma pomiarami jedynie różnica w czujniku ciśnienia paliwa i samym ciśnieniu na listwie? Z czego wynika dużo słabszy dół na "wysokim" ciśnieniu CR? Turbo nie wstaje przy każdym pomiarze tak samo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 28 lipca 2019, 20:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 340
dawidd3 napisał(a):
Obrazek


Pomiędzy dwoma pomiarami jedynie różnica w czujniku ciśnienia paliwa i samym ciśnieniu na listwie? Z czego wynika dużo słabszy dół na "wysokim" ciśnieniu CR? Turbo nie wstaje przy każdym pomiarze tak samo?


Czujnik ten sam tylko dwa różne softy z ciśnieniem na obu spadki paliwa pod koniec obrotów a więc ciśnienie rządzi chyba że Przemek coś po kombinował ale ja nic o tym nie wiem miał być test i taki wyszedł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 28 lipca 2019, 20:45 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
Rozumiem :)

Jest różnica w zadymieniu pomiędzy 1780bar, a tym "wysokim"?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 28 lipca 2019, 21:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 340
dawidd3 napisał(a):
Rozumiem :)

Jest różnica w zadymieniu pomiędzy 1780bar, a tym "wysokim"?


Różnicy w zadymieniu na hamowni nie zauważyłem a na drodze też ale podczas testów dupsko się paliło :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO 483km i 905Nm by EcuPerfect
PostNapisane: 1 października 2019, 10:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 232
lukbmw napisał(a):
Witam,
Prosiłbym Wszystkich, :cisza: którzy nie lubią dyszli, bo( śmierdzą kopcą i są na gnojówkę itd. itp.) już wszyscy o tym wiemy i nie potrzeba o tym wspominać w mojej galerii :wstyd: . Dziękuję za wyrozumiałość. :ok:
Po osiągnięciu 475KM w Krakowie i 492KM w Tarnowie, jak wiadomo chciałem osiągnąć magiczne 500 na tej bardziej wymagającej hamowni i jak się okazało to nie taka prosta sprawa.
W samochodzie zamontowane były przerobione cewkowe wtryski o 7%. Wynik na nich ok. 482-488KM.

Obrazek

Następnie piezo wtryski, które w porównaniu do 219 są mega wydajne, na nich udało się osiągnąć tylko 465 (jakoś nie polubiły się z tłokami euro3)

Obrazek

Zamontowałem większe węże do inercoolera ( fi 70) i powróciłem do cewkowych wtryskiwaczy przerobionych z minimalnym przelewem plus kilka innych modyfikacji mechanicznych, które jak na razie są w fazie testów. Został również odpowiednio zmodyfikowany program.
Tutaj podziękowania dla najlepszego i uczciwego tunera Przemka ECU perfect.
I oto się stało absolutnie pierwsze BMW 530d euro3 biturbo legitymujące się bajecznym wynikiem 501KM

Obrazek

Takie małe porównanie naszych osiągnięć

Obrazek

Strojenie na hamowni pokazało nam słabe punkty i może niedługo coś uda się poprawić.

Przy okazji udało się nam zrobić najmocniejsze e46 330d kolegi Patada (który sam wszystko złożył) z moją turbiną, kolektorem i strojeniem ECU perfect wynik 421KM, bez pierdzenia, zadyszek i innych takich byłoby dużo lepiej, ale układ paliwowy nie domaga.

Obrazek

Mam nadzieję, że wróci do Krakowa i będzie kolejny rekord.



Powiedz mi taka rzecz. Mam 325d 197km z wtryskami cewkowymi. Mam w garażu komplet idealnych wtrysków piezoelektrycznych z 330d 231km ( podobno wydajność jak te z 335d 286km ) . Wystarczy wgrać soft z Ecu 231km do mojego sterownik czy trzeba zmienić na komputer 231km i go zaadoptować ? Jeżeli wymiana ECU to cos jeszcze jest potrzebne ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 1 października 2019, 13:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 340
Sterownik silnika musisz zmienić na taki od piezo wtrysków (cewkowe wtryski działają na 12v a piezo coś ok 110v) stereownik lepiej szukać jak od automata to do automata jak od ręcznej to do ręcznej można to po przeprogramowywać ale po co robić sobie dodatkowy problem przewody wtryskowe ,nadmiarowe z zaworkiem i powrotne i oczywiście inne mocowania wtrysków


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 1 października 2019, 16:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 232
Dzięki za odp. W takim razie wszystko mam , jedynie ecu jest z automatycznej skrzyni z ja mam Manualna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 20 października 2019, 13:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 340
ARP poprawiło szpilki i zrobiło dłuższe zgodne z wymiarami
Głowica po portingu nie dała ani pół konia więcej i kopci jak kopcił , w vtechu sprawdzone na hamowni :( testy odbyły się nie na mojej e60 mam nadzieję że to przez za wąski 3 calowy wydech tak że na razie lipa

Obrazek

cały czas testy i zabawa nawet z 2 litrówkami mamy 295 km ale jak będzie 300 przekroczone to się pochwalimy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

a tutaj 335 dizel i benzyna automat i ręczna

Obrazek

Obrazek

zjazd piątek

Obrazek



deserek bardzo ładnie stopiony tłok aż mu pierścionki na wierzch wyszły zmieniam silnik z euro 4 na 3 zobaczymy co będzie mocniejsze

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W mojej e60 po raz kolejny padło sprzęgł tzn dwumas się zatarł i do szedłem do wniosku że czas się pożegnać z ręczną skrzynią bo do mocnego dizla się nie nadaje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 20 października 2019, 20:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7497
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
lukbmw, będzie skrzynia 8hp ???? :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 20 października 2019, 22:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
lukbmw napisał(a):
cały czas testy i zabawa nawet z 2 litrówkami mamy 295 km ale jak będzie 300 przekroczone to się pochwalimy

123d? czy 120stki?

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 21 października 2019, 07:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 340
///david, plan jest na coś szybkiego masz rację :)


Santino dwie 118d cewkowe 250km 500nm , 260 km 600nm i 123d na piezo 295km 500nm na razie tylko tyle bo turbo skopane (hybryda) pompuje 2,5 bara


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 21 października 2019, 14:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Szkoda silnika, chyba to już ten poziom, gdzie trzeba sobie dać spokój i docierać ten poziom co jest, kombinacje nie mają sensu...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 21 października 2019, 17:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 340
deejeys, zapominasz o najważniejszym czynniku parcie na czasy , zostawianie auta podejrzanym mechanikom (każdy sobie chce sprawdzić jak auto jeździ ) czy za bogata mieszanka metanolu która miała obniżać temperaturę spalin a co robi nie wiemy
Tłoki w tym silniku były nurale czyli nic dobrego nalot na silniku względem licznika ta 300 000 km to też nie mało ale panewki igły


a zapomniał bym koniec to będzie jak rozerwie blok na pól to się zrobi z 20 koni mniej i będzie git :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 21 października 2019, 22:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Kolejny raz to napiszę, kibicuję, i życzę tego rozerwanego bloku! Albo grubo albo wcale :)
Ciekawy jestem kiedy głowica, wałki zaczną być restrykcją.
Tzn kiedy dalsze dokładanie boostu i ropy nic już nie będzie dawać.
Bo oprócz samej wytrzymałości gdzieś musi być limit. I takie mam przeczucie
Że to w głowicy będzie kłopot. No chyba że wcześniej pęknie blok :rotfl:
to takie moje rozkminy, wcale nie muszą się zdarzyć.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 22 października 2019, 20:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 340
kirpek, :ok:
Zrobiliśmy portng głowicy i nic nie dał , a co z wałkami nie wiem
dokładanie boostu jakoś specjalnie na hamowni nie robi ale paliwo zawsze daje
ja to wszystko traktuję jako zabawę i nic więcej moje e60 to jest zwykły dupowóz
ale jak zrobię skrzynie to się może na jakieś zawody przejadę :rotfl:
tylko jak Przemka nie będzie żeby mnie kombi 400 konne nie zlało :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 22 października 2019, 21:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Blok, korby... Nie do ruszenia. Nie macie szans... :D Tylko tłoki będą padać i to nie od niczego innego jak... ;)

lukbmw napisał(a):
deejeys, zapominasz o najważniejszym czynniku parcie na czasy , zostawianie auta podejrzanym mechanikom (każdy sobie chce sprawdzić jak auto jeździ ) czy za bogata mieszanka metanolu która miała obniżać temperaturę spalin a co robi nie wiemy
Tłoki w tym silniku były nurale czyli nic dobrego nalot na silniku względem licznika ta 300 000 km to też nie mało ale panewki igły


Ja nie zostawiam auta u nikogo, a jak już musiałem na wstawienie wzmocnień w podłodze to auto zostawiłem bez kół i zbiornika. Nikt nie jeździ moim autem bez mojej zgody. A parcie na czasy... Fakt, fajnie robić najlepsze, ale to też się nudzi. Wolałbym mieć stockowe M3 E46 niż ultra mocne 530d E60 z cykającą bombą pod maską ;) Nie zrozum mnie źle - ja kibicuje, bo to nie mój hajs, nie ja przy tym siedzę. Zawsze fajnie się pisze komuś - weź daj niżej, weź tam zrób to i to, albo tamto a samemu jeździ serią :v Ja znam tą stronę tuningu, mnie nie zaskoczysz tym.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 22 października 2019, 22:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 340
deejeys

Jak będzie taka potrzeba to się z usa sprowadzi stalowe tłoki

moja cykająca bomba pod maską tylko czeka na dodanie gazu żeby takie m3 w obłokach dymu zgubić :hyhy:

kasę to według mnie lepiej na tuning wydawać niż na inne używki :rotfl:

a jak się nudzi zwiększanie mocy czy robienie lepszych czasów :rozpacz: to zawsze można poprawiać wygląd samochodu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 1 listopada 2019, 19:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 340
Silnik zmieniony z euro 4 (tłoki nurale z wysokim stożkiem ) na euro 3 (tłoki mahle z niższym stożkiem) i wyszedł taki wykres



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 1 listopada 2019, 19:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
W lepszych warunkach gorszy wynik, czyli zmiana na minus? Niuta to nie szkoda ale te parę koni w średnim zakresie szkoda. Ale czy to aby na pewno wina tłoków?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 817 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 41  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL