gawel93 napisał(a):
Czyli rozumiem że mam mu dać wycisk i zacznie się procedura wypalania?
W normalnym przypadku procedura dopalania włącza się samodzielnie, często użytkownik nawet nie wie o tym
W przypadku gdy pojawia się komunikat na desce to najczęściej przypadek gdzie dpf za mocno zapchany i procedura już samodzielnie nie włączy się(sterownik blokuje się).
Wtedy pozostaje wymuszone wypalanie lub chemiczne.
Pewnym wyjściem jest doprowadzenie do temperatur powyżej 430*C przez ponad pół godziny. Przy tych temperaturach mimo braku włączenia dopalania przez sterownik, to sadza i tak częściowo zostanie wypalona. Czasem udaje się dzięki temu wyczyścić go na tyle, że procedura ponownie zostanie włączona przez sterownik.
Tyle, że takie temperatury osiągamy tylko podczas przyśpieszania
gawel93 napisał(a):
Ale nie rozumiem o co chodzi z blokada tylnych szyb czy mógł byś wytłumaczyć.
Dioda blokady tylnych szyb gaśnie jako jedna z ostatnich, świadcząc, że sterowniki są uśpione. Sterownik silnika po takim uśpieniu na nowo sprawdza czy z DPF jest ok