BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E84 1.8dX 143 KM 2010 Piszczenie paska wielorowkowego
PostNapisane: 18 listopada 2019, 11:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: X1 1.8dX 143KM
Kod silnika: N47D20C
Witam, auto jak w tytule. Problem polega na piszczeniu tak jakby paska wielorowkowego. Piszczy tylko na rozgrzanym silniku, i tylko przy schodzeniu z obrotów. Wymieniony pasek na nowy Continental, sprawdzone rolki czy nie ma luzów czy nie słychać łożysk, koło pasowe wału korbowego też wygląda ok, alternator bez sprzęgła więc raczej też wykluczam, włączenie klimy też nic nie zmienia, więc też bym wykluczył. Załączam plik z dźwiekiem i filmikiem. Dostałem ostatni informację że to może być koło pasow, czy możliwe ze uszkodzone daje takie objawy.Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
https://www.youtube.com/watch?v=YR6Riqo_vQ8
https://www77.zippyshare.com/v/sQq4jg3O/file.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E84 1.8dX 143 KM 2010 Piszczenie paska wielorowkowego
PostNapisane: 19 listopada 2019, 19:34 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Założony pasek ma taki "meszek" na sobie?
Jeśli nie to spróbuj zmienić pasek na oryginalny z ASO. Niby też conti, ale ten z ASO ma "meszek"/"włoski" z jednej strony, a te na do sklepów najczęściej tego nie mają

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E84 1.8dX 143 KM 2010 Piszczenie paska wielorowkowego
PostNapisane: 19 listopada 2019, 20:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
cursor napisał(a):
Założony pasek ma taki "meszek" na sobie?
Jeśli nie to spróbuj zmienić pasek na oryginalny z ASO. Niby też conti, ale ten z ASO ma "meszek"/"włoski" z jednej strony, a te na do sklepów najczęściej tego nie mają

ppotwierdzam
albo ASO, ew. Gates
conti piszczą (przez małe "kamyczki")

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E84 1.8dX 143 KM 2010 Piszczenie paska wielorowkowego
PostNapisane: 19 listopada 2019, 23:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: X1 1.8dX 143KM
Kod silnika: N47D20C
Z jednej strony meszek a z drugiej guma, tylko ten meszek to tylko tak naprawdę na napinacz i rolkę nachodzi, i może alternator nachodzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E84 1.8dX 143 KM 2010 Piszczenie paska wielorowkowego
PostNapisane: 21 listopada 2019, 19:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: X1 1.8dX 143KM
Kod silnika: N47D20C
A ma ktoś z forumowiczów n47d20c 143 KM i mógłby sprawdzić na którą strona paska jest na kole prasowym bo się zastanawiam nad odwiceniem go gdyż z dwóch stron są rowki i ta część co jest na kole prasowym jest strona taka jakby z zamszem( a druga strona to guma) chyba nie wuwale nic tak jak zrobię?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E84 1.8dX 143 KM 2010 Piszczenie paska wielorowkowego
PostNapisane: 22 listopada 2019, 09:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
porównaj z fimem

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E84 1.8dX 143 KM 2010 Piszczenie paska wielorowkowego
PostNapisane: 11 stycznia 2020, 21:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: X1 1.8dX 143KM
Kod silnika: N47D20C
Problem rozwiązany okazało się że to koło pasowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL