Opis błędu Kody błędów BMW
Informacje o usterce
Opis kodu usterki
Monitorowanie kontroli ciśnienia ładowania. Odchylenie kontroli dodatniej (zbyt niskie ciśnienie ładowania) jest rozpoznawane, jeśli odchylenie kontroli ciśnienia ładowania jest większe niż górna wartość graniczna zależna od punktu pracy.
Górna wartość graniczna odchylenia sterowania jest określana na podstawie charakterystycznej mapy w zależności od prędkości obrotowej silnika i prędkości wtrysku paliwa. Górna wartość graniczna wynosi ok. 450 hektopaskali.
Warunki kodu usterki
Ogólne warunki Monitorowanie odchyleń sterowania w stanie ustalonym ma miejsce, gdy silnik znajduje się w zakresach roboczych 3 lub 4. -
- Zakres roboczy 3 jest obecny, jeśli szybkość wtrysku paliwa jest większa niż ograniczenie prędkości, a prędkość silnika jest większa niż ograniczenie prędkości.
- Zakres roboczy 4 jest obecny, jeśli szybkość wtrysku paliwa jest większa niż ograniczenie prędkości, a prędkość obrotowa silnika jest większa niż ograniczenie prędkości.
Zakres roboczy ograniczenia
prędkości 3: 22 mg / skok Zakres roboczy ograniczenia prędkości 3: 1500 obr / min
Zakres roboczy ograniczenia prędkości 4: 200 mg / skok
Zakres roboczy ograniczenia prędkości 4: między 6000 obr / min a 10000 obr / min (w zależności od wariantu).
Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.
Stan terminala
Warunki jazdy
Stan czasu uszkodzenia
Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): 7000 ms
Plan serwisowy
1. Sprawdź zawór dławiący (obserwuj wpisy pamięci błędów).
2. Sprawdź zawór EGR (obserwuj wpisy pamięci błędów).
3. Sprawdź szczelność układu masy powietrza.
4. Sprawdzić układ wydechowy przed turbiną pod kątem wycieków.
5. Sprawdź filtr cząstek stałych (prawdopodobnie nadmierne ciśnienie spalin z powodu stanu nadmiernego obciążenia filtra cząstek stałych).
6. Sprawdzić, czy turbosprężarka spalinowa nie jest uszkodzona przez sprężarkę i koło turbiny.
7. Sprawdź porty wlotowe i zawory wlotowe pod kątem sadzy. Nadmierny dopływ oleju z wentylacji skrzyni korbowej może prowadzić do sadzy, szczególnie podczas jazdy na krótkich odcinkach.
Wpływ na awarię
Usterka blokuje regenerację filtra cząstek stałych.
Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.
Ostrzeżenia
Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii i komunikat Sprawdź kontrolę
Wiadomości z Centrum sterowania
Uwagi serwisowe
Sprawdź wpisy kodów błędów odnoszące się do wymienionych komponentów, sprawdź funkcjonalność.
Uwaga:
Usterka może być również spowodowana nieszczelnością chłodnicy powietrza doładowującego. Jeżeli wyciek został spowodowany na skutek uszkodzenia siłą, np. Dna pojazdu, nie można tego naprawić w ramach gwarancji!
Uwaga dla B57D30T0:
W przypadku B57D30T0 klapa sterująca turbiny mogła spaść z wału. W rezultacie klapa sterująca turbiny nie zamyka się prawidłowo. W rezultacie wzrost ciśnienia doładowania w dolnym zakresie prędkości obrotowych silnika jest nieprawidłowy.
Uwaga:
W przypadku serii F01, F02, F04, F06, F07, F10, F11, F12, F13 i F18 możliwe jest, że fajka z niefiltrowanym powietrzem jest zamykana pokrywą po pracy nad układem chłodzenia powietrzem. Jest tak w przypadku, gdy pokrywa została zainstalowana po niewłaściwej stronie kanału powietrza chłodzącego.
Uwaga dla N57D30T0:
W N57D30T0 wąż próżniowy do jednostki próżniowej płyty bocznikowej często ociera się o miskę olejową!
Uwaga dla N57D30T0:
Do lutego 2010 r. F01 z N57D30T0 był wyposażony w jednostki próżniowe klapy sterującej turbiny, które z czasem mogą wykazywać następujące uszkodzenia:
- Uszkodzona membrana jednostki próżniowej.
- Połączenie wyciąga się z jednostki próżniowej.
W takim przypadku jednostka próżniowa musi zostać wymieniona.
W przypadku stwierdzenia wycieków w układzie masy powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, system masy powietrza.
W przypadku stwierdzenia wycieków w układzie wydechowym należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, układ wydechowy.
W przypadku wymiany zaworu recyrkulacji spalin należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, układ masy powietrza.
W przypadku wymiany klap wirowych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, system masy powietrza.
© 2020 - BMWFaultCodes
Ja również mam ten błąd. Najczęściej pojawia się gdy podjeżdżam pod wzniesienie , a obroty są pomiędzy 1200 - 1500 ( spokojne , delikatne przyspieszanie, najczęściej w wakacje gdy jest ciepło ) . Błąd z deski rozdzielczej znika po chwili jazdy, robi to szybciej gdy puszczę pedał gazu i po chwili go wcisne . Niestety ale problemu jeszcze nie rozwiązałem . Coś kiedyś czytałem ,że jedną z przyczyn może być zła interpretacja otrzymywanych sygnałów przez czujnik przepustnicy. Kolektor i klapa przepustnicy były wyczyszczone przeze mnie, klapki z uszczelką kolektora ssącego wymienione, DPF działa poprawnie, brak dodatkowych błędów a i tak komunikat czasem się pojazuje .