BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [F10/F11] Błąd napędu/turbina przeładowuje
PostNapisane: 16 grudnia 2019, 18:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: F10
Kod silnika: N47
Witam Was! Od dłuższego czasu mam problem ze swoją BMW F10 (525d, 218 KM, N47, przebieg 160 tys.). W maju tego roku miałem awarię mniejszej turbiny, która została zregenerowana, dpf wyczyszczony i auto pracowało poprawnie. Na przełomie lipca i sierpnia zrobiłem nim trasę ok. 5 tys. kilometrów, po czym po powrocie do Polski zaczął notorycznie pokazywać się błąd napędu. Uruchamia się on przy mocniejszym naciśnięciu na pedał gazu np. przy wyprzedzaniu. Czuć, że przed jego włączeniem autu brakuje mocy. Kiedy zwolnię odrobine i będę równomiernie utrzymywał daną prędkość, błąd się kasuje i auto pracuje normalnie do następnego takiego manewru (albo i nie w zależności jakie ma kaprycho :kwasny: ). Po kolejnej wizycie w warsztacie odczytujemy błąd dawkowania powietrza do turbiny (KOD: 244C00). Kolejny raz wysłałem już obie turbiny do regeneracji, jednak nie naprawiło to błędu. Wymienione zostały też wszystkie przewody ciśnieniowe, ponieważ mechanik odnalazł kilka już mocno zużytych. W ubiegłym tygodniu zregenerowany został nastawnik turbiny. Po przejechaniu 500 km, gdzie 2/3 to była trasa, ponownie pokazał mi się ten błąd. Po wyjeździe od mechanika w sobotę, auto było jak nowe, ochoczo reagowało na gaz, po prostu coś czego dawno w niej tego nie odczuwałem. Znalazłem na forum podobny temat jednak dotyczył on błędu elektronicznego i błąd włączał się od razu po uruchomieniu auta, tutaj jest to kwestią chwili. Chciałem się zapytać czy miał ktoś z Was może już podobne przygody albo co polecacie sprawdzić. Z góry wielkie dzięki! :luka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F11] Błąd napędu/turbina przeładowuje
PostNapisane: 16 grudnia 2019, 19:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 235
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: f11
Kod silnika: 535d
Hej błąd 244c00 to temat rzeka dużo osób się z nim boryka nie tylko n47 ale i n57 tak jak ja . Nie ma ogólnej recepty na to musisz sprawdzić jeszcze zawory podciśnienia od sterowania klapą między turbinami , nieszczelności jest tego masę ja wymieniłem dużo elementów ale dalej ten błąd wywala

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F11] Błąd napędu/turbina przeładowuje
PostNapisane: 16 grudnia 2019, 19:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: F10
Kod silnika: N47
simi49 napisał(a):
Hej błąd 244c00 to temat rzeka dużo osób się z nim boryka nie tylko n47 ale i n57 tak jak ja . Nie ma ogólnej recepty na to musisz sprawdzić jeszcze zawory podciśnienia od sterowania klapą między turbinami , nieszczelności jest tego masę ja wymieniłem dużo elementów ale dalej ten błąd wywala


Dzięki za odpowiedź. W takim razie trzeba się i temu dokładniej przyjrzeć :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F11] Błąd napędu/turbina przeładowuje
PostNapisane: 17 grudnia 2019, 00:46 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Poniżej zacytuje kolegę z innego forum który miał ten sam błąd co Ty i problem z mocą w F10 525dx

"Autko naprawione śmiga jak nowe.

Nie wiadomo do końca co było przyczyną usterki, ponieważ 4 elementy wymagały wymiany;
- 11658512391 - rurka łącząca turbiny, był połamany zbiornik podciśnienia
- 11658508025 - zbiornik podciśnieniowy - została wypalona dziura prawdopodobnie z powodu zapchanego DPFa
- czujnik ciśnienia spalin
- i jeszcze jakaś rurka miedzy turbo a układem wydechowym - tu pękł gumowy łącznik i prawdopodobnie od tego się zaczęło

DPF wymagał czyszczenia chemicznego, wg mechanika spokój na 150 tyś. km"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F11] Błąd napędu/turbina przeładowuje
PostNapisane: 3 stycznia 2020, 12:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
Opis błędu

Kody błędów BMW

Informacje o usterce

Opis kodu usterki
Monitorowanie kontroli ciśnienia ładowania. Odchylenie kontroli dodatniej (zbyt niskie ciśnienie ładowania) jest rozpoznawane, jeśli odchylenie kontroli ciśnienia ładowania jest większe niż górna wartość graniczna zależna od punktu pracy.
Górna wartość graniczna odchylenia sterowania jest określana na podstawie charakterystycznej mapy w zależności od prędkości obrotowej silnika i prędkości wtrysku paliwa. Górna wartość graniczna wynosi ok. 450 hektopaskali.
Warunki kodu usterki
Ogólne warunki Monitorowanie odchyleń sterowania w stanie ustalonym ma miejsce, gdy silnik znajduje się w zakresach roboczych 3 lub 4. -
- Zakres roboczy 3 jest obecny, jeśli szybkość wtrysku paliwa jest większa niż ograniczenie prędkości, a prędkość silnika jest większa niż ograniczenie prędkości.
- Zakres roboczy 4 jest obecny, jeśli szybkość wtrysku paliwa jest większa niż ograniczenie prędkości, a prędkość obrotowa silnika jest większa niż ograniczenie prędkości.
Zakres roboczy ograniczenia
prędkości 3: 22 mg / skok Zakres roboczy ograniczenia prędkości 3: 1500 obr / min
Zakres roboczy ograniczenia prędkości 4: 200 mg / skok
Zakres roboczy ograniczenia prędkości 4: między 6000 obr / min a 10000 obr / min (w zależności od wariantu).
Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.
Stan terminala

Warunki jazdy
Stan czasu uszkodzenia
Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): 7000 ms
Plan serwisowy
1. Sprawdź zawór dławiący (obserwuj wpisy pamięci błędów).
2. Sprawdź zawór EGR (obserwuj wpisy pamięci błędów).
3. Sprawdź szczelność układu masy powietrza.
4. Sprawdzić układ wydechowy przed turbiną pod kątem wycieków.
5. Sprawdź filtr cząstek stałych (prawdopodobnie nadmierne ciśnienie spalin z powodu stanu nadmiernego obciążenia filtra cząstek stałych).
6. Sprawdzić, czy turbosprężarka spalinowa nie jest uszkodzona przez sprężarkę i koło turbiny.
7. Sprawdź porty wlotowe i zawory wlotowe pod kątem sadzy. Nadmierny dopływ oleju z wentylacji skrzyni korbowej może prowadzić do sadzy, szczególnie podczas jazdy na krótkich odcinkach.
Wpływ na awarię
Usterka blokuje regenerację filtra cząstek stałych.
Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.
Ostrzeżenia
Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii i komunikat Sprawdź kontrolę
Wiadomości z Centrum sterowania
Uwagi serwisowe
Sprawdź wpisy kodów błędów odnoszące się do wymienionych komponentów, sprawdź funkcjonalność.
Uwaga:
Usterka może być również spowodowana nieszczelnością chłodnicy powietrza doładowującego. Jeżeli wyciek został spowodowany na skutek uszkodzenia siłą, np. Dna pojazdu, nie można tego naprawić w ramach gwarancji!
Uwaga dla B57D30T0:
W przypadku B57D30T0 klapa sterująca turbiny mogła spaść z wału. W rezultacie klapa sterująca turbiny nie zamyka się prawidłowo. W rezultacie wzrost ciśnienia doładowania w dolnym zakresie prędkości obrotowych silnika jest nieprawidłowy.
Uwaga:
W przypadku serii F01, F02, F04, F06, F07, F10, F11, F12, F13 i F18 możliwe jest, że fajka z niefiltrowanym powietrzem jest zamykana pokrywą po pracy nad układem chłodzenia powietrzem. Jest tak w przypadku, gdy pokrywa została zainstalowana po niewłaściwej stronie kanału powietrza chłodzącego.
Uwaga dla N57D30T0:
W N57D30T0 wąż próżniowy do jednostki próżniowej płyty bocznikowej często ociera się o miskę olejową!
Uwaga dla N57D30T0:
Do lutego 2010 r. F01 z N57D30T0 był wyposażony w jednostki próżniowe klapy sterującej turbiny, które z czasem mogą wykazywać następujące uszkodzenia:
- Uszkodzona membrana jednostki próżniowej.
- Połączenie wyciąga się z jednostki próżniowej.
W takim przypadku jednostka próżniowa musi zostać wymieniona.
W przypadku stwierdzenia wycieków w układzie masy powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, system masy powietrza.
W przypadku stwierdzenia wycieków w układzie wydechowym należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, układ wydechowy.
W przypadku wymiany zaworu recyrkulacji spalin należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, układ masy powietrza.
W przypadku wymiany klap wirowych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, system masy powietrza.
© 2020 - BMWFaultCodes :chytry:

Ja również mam ten błąd. Najczęściej pojawia się gdy podjeżdżam pod wzniesienie , a obroty są pomiędzy 1200 - 1500 ( spokojne , delikatne przyspieszanie, najczęściej w wakacje gdy jest ciepło ) . Błąd z deski rozdzielczej znika po chwili jazdy, robi to szybciej gdy puszczę pedał gazu i po chwili go wcisne . Niestety ale problemu jeszcze nie rozwiązałem . Coś kiedyś czytałem ,że jedną z przyczyn może być zła interpretacja otrzymywanych sygnałów przez czujnik przepustnicy. Kolektor i klapa przepustnicy były wyczyszczone przeze mnie, klapki z uszczelką kolektora ssącego wymienione, DPF działa poprawnie, brak dodatkowych błędów a i tak komunikat czasem się pojazuje .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F11] Błąd napędu/turbina przeładowuje
PostNapisane: 3 stycznia 2020, 23:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: F10
Kod silnika: N47
[quote="Burza123"]Opis błędu

Zregenerowałem nastawnik turbiny. Błąd od tego momentu pokazał mi się tylko raz (od 3 tygodni do dzisiaj odpukać mam spokój). Samochód ma mniejszego kopa, ale błąd już się nie pokazuje. Ja szukam dalej, ale u siebie Burza123 sprawdź nastawnik jeszcze ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F11] Błąd napędu/turbina przeładowuje
PostNapisane: 5 stycznia 2020, 16:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
Semen96 napisał(a):
Burza123 napisał(a):
Opis błędu

Zregenerowałem nastawnik turbiny. Błąd od tego momentu pokazał mi się tylko raz (od 3 tygodni do dzisiaj odpukać mam spokój). Samochód ma mniejszego kopa, ale błąd już się nie pokazuje. Ja szukam dalej, ale u siebie Burza123 sprawdź nastawnik jeszcze ;)


Na czym polegała ta regeneracja???
Nastawnik to jest to ruchome ramię???
Nastawnik miałeś zardzewiały...???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F11] Błąd napędu/turbina przeładowuje
PostNapisane: 5 stycznia 2020, 20:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: F10
Kod silnika: N47
Ogólnie polegało to na wymianie wnętrza. W środku jest taki plastikowy ślimak, który przy złym dawkowaniu powietrza zaczyna wariować i się wycierać. On odpowiada za pracę ramienia. Skorodowany nie był. Swój regenerowałem, a nie wymieniałem, ponieważ z tego co słyszałem (ale mogę się mylić) nastawnik jest problematyczny w synchronizacji, która sporo kosztuje. Ja za regeneracje wydałem 500 i wiem że jest sprawny. Dzisiaj zrobiłem 300 km czystej trasy i błędu nie miałem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL