BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 328Ci - Dyfer wymiana/regeneracja
PostNapisane: 22 czerwca 2020, 20:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28tu
Witam,
prawdopodobnie mam dyfer na wykończeniu (przy wbijaniu biegu dochodzą głuche walnięcia z tyłu samochodu oraz uczucie jakby coś było tam luźne). Byłem na szarpakach i u mechanika. Żadnych luzów i innych problemów (zawieszenie) nie znaleziono. Ponoć jest jakiś minimalny luz przy dyferencjale, ale mechanik zapewnił mnie, że delikatny-naturalny luz musi być. Dźwięk jest strasznie głośny, a mimo tego ciężko było im stwierdzić co jest tutaj problemem. Mimo głośnych dźwięków, powiedziano mi, że dochodzi jakiś dźwięk z dyferencjału. Dodam jeszcze, że dźwięk jest słyszalny na 1 i 2, a dokładniej kiedy próbuję z 1 wbić luz lub wbić 2, tak samo gdy z 2 przechodzę w luz. Zauważyłem, że dźwięk jest głośniejszy przy niższych obrotach, tj. 1000-1500, wyżej dźwięk jest cichszy, po wyżej 3000 obrotów, dźwięku nie słychać (być może go nie ma).Więc tak, mam chyba trzy wyjścia. Pierwsze, jeździć aż padnie i wtedy będę na 100% wiedział co to. Drugie, wymieniać w ślepo na używkę (nie wiem na co trafię, do tego dochodzą koszta montażu). Trzecie, regeneracja, co do tego wyjścia, to nie jestem pewien, nie wiem jakie są to koszta i ciężko znaleźć kogoś w okolicy kto się tym zajmuje.

Pozdrawiam i liczę na pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 328Ci - Dyfer wymiana/regeneracja
PostNapisane: 23 czerwca 2020, 13:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Jeżeli łącznik elastyczny wału, podpora wału i tuleja na której wisi dyfer są dobre to pewnie padł sam dyfer. Regeneracja nie ma sensu, kup używkę, zmień olej i tyle.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 328Ci - Dyfer wymiana/regeneracja
PostNapisane: 23 czerwca 2020, 14:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28tu
[quote="MAJSU"]Jeżeli łącznik elastyczny wału, podpora wału i tuleja na której wisi dyfer są dobre to pewnie padł sam dyfer. Regeneracja nie ma sensu, kup używkę, zmień olej i tyle.[/quote

Dlaczego regeneracja nie ma sensu?
Z kupnem używki to jak kupno kota w worku, dlatego się zastanawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 328Ci - Dyfer wymiana/regeneracja
PostNapisane: 26 czerwca 2020, 14:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
na początek to sprawdź sobie tuleje metalowo/gumowe mocujące dyfer do wózka....zwłaszcza tą dużą z tyłu dyferencjału. I nie na żadnych szarpakach bo one tego nie wykażą ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 328Ci - Dyfer wymiana/regeneracja
PostNapisane: 26 czerwca 2020, 15:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Bo te dyfry padają bardzo, bardzo rzadko. Kupno dobrego to raczej nie problem.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 328Ci - Dyfer wymiana/regeneracja
PostNapisane: 26 czerwca 2020, 16:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Majsu, niby masz rację, umrzec taki dyfer jest trudno. Stukajacy i wyjący zrobi jeszcze duzo, dużo km. W zasadzie dyfer przezyje auto, kikukrotnie. Z tym że niestety bardzo duzo jest takich właśnie dyfrow, co stukają, i wyją a umrzec nie chcą, a sprzedajacy czesto nawet nie wiedzą ze dyfer nie jest cichy. Ja po 5szt odpuściłem i kupilem szpere, odbudowany caly dyfer u znanego machera od szper z łodzi, i co? Stuka i wyje. Także tego.

Ale, komplet łożysk z bieżniami dobrej marki to ok 360zl do przeszlo tysiaca za 4 łożyska z bierzniami. Z tym że to nie koniec. Trzeba umiec, wiedzieć jak ustawic napięcie wstęne na wałku atakującym, zamontować mechanizm różnicowy, i sprawdzić jak się zazebiają zęby. Jeżeli, nie zazebiają sie pelna powierzchnia, trzeba znów rozebrac dyfer, i mając doświadczenie się wie czy wymienic podkładki przy flanszach przykrecanych po bokach, co jest łatwe, czy wyciagac znowu atak, i ponownie nabijac łożysko na nim. Ustawiac napiecie... Nie jest to mega skomplikowane, ale czaso chłonne i bez dobrych sciagaczy trudno pościągać z mechanizmu różnicowego łozyska. No i kwestia podkladek. Do ustawiania. Mozna kupic, odpowiednie grubosci, ale wydamy dużo pieniedzy, na duzo podkladek a uzyjemy 2szt. Albo miec dobrego machera z obrobki skrawaniem.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 328Ci - Dyfer wymiana/regeneracja
PostNapisane: 26 czerwca 2020, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28tu
No to może podjadę do kolejnego mechanika. Teraz byłem w warsztacie z spec. od bmw, więc myślę, że wiedzieli gdzie szukać. Może coś przeoczyli - nie wiem, skoro ciężko urżnąć taki dyfer to może tak było. Postaram się jutro nagrać te dźwięki, może to jakoś rozjaśni sytuację.
Dzięki za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 328Ci - Dyfer wymiana/regeneracja
PostNapisane: 26 czerwca 2020, 21:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Dyfer moze stukać. Ale jeździć będzie jeszcze długo.
Może przegub jakiś. Sprawdzali je?
Sprawdz podłoge czy nie pęka.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 328Ci - Dyfer wymiana/regeneracja
PostNapisane: 26 czerwca 2020, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e28
Kod silnika: m62b46
Garaż: www.groupeaie.pl
https://www.facebook.com/pages/Groupe-A ... 4538197678
kirpek napisał(a):
Ja po 5szt odpuściłem i kupilem szpere, odbudowany caly dyfer u znanego machera od szper z łodzi, i co? Stuka i wyje. Także tego.


Czyli szpera od Michała stuka i wyje ?? Czy nie stuka i nie wyje ?? Bo z opisu nie bardzo rozumiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 328Ci - Dyfer wymiana/regeneracja
PostNapisane: 27 czerwca 2020, 09:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Stuka i wyje.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 328Ci - Dyfer wymiana/regeneracja
PostNapisane: 27 czerwca 2020, 14:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e28
Kod silnika: m62b46
Garaż: www.groupeaie.pl
https://www.facebook.com/pages/Groupe-A ... 4538197678
Prawidłowo "złożony" dyferencjał nie prawa ani wyć ani stukać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 328Ci - Dyfer wymiana/regeneracja
PostNapisane: 27 czerwca 2020, 15:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
///Wojtek napisał(a):
Prawidłowo "złożony" dyferencjał nie prawa ani wyć ani stukać



Jeżeli jest w pełni zdrowy :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 328Ci - Dyfer wymiana/regeneracja
PostNapisane: 27 czerwca 2020, 17:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28tu
Zamieszczam filmik, myślę że słychać w miarę wyraźnie. Dźwięk pojawia się przy gwałtownym wciśnięciu sprzęgła. Gdy się wciśnie powoli/płynnie to słychać to trochę ciszej.
Tak samo po 3tyś. obrotów myślę, że tego w ogóle nie slychać (nie jestem pewien, może być zagłuszane przez inne czynniki).

https://drive.google.com/file/d/1HrPtX3 ... sp=sharing



Dyfer? Sprzęgło?
Dodam, że miałem/mam wycieczki spod okolicy dyfra.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL