BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 13:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E46 M47 136km falowanie mocy
PostNapisane: 5 sierpnia 2020, 20:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Witam, posiadam E46 z silnikiem 2,0d M46 136km z 99r.
Problem jaki z nim mam to falująca moc, jak dodam dobrze gazu to moc to rośnie to maleje i tak w koło, ekonomizer lata od 18l do 12l/100km/h zmiany są szybkie, co sekunde, moze dwie.
Myślałem że to przepływomierz, w inpie na zgaszonym było 6l/h na wolnych 43l/h maz 86l/h.
Podmieniłem na drugi i bez zmian, co może być powodem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 M47 136km falowanie mocy
PostNapisane: 6 sierpnia 2020, 06:06 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Przepływomierz wymieniłeś wraz z obudową czy tylko wkład?

Obudowa nowego typu czy starego(wadliwego)?


Program w sterowniku zmieniony na poprawioną wersję pod konkretny przepływomierz?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E46 M47 136km falowanie mocy
PostNapisane: 6 sierpnia 2020, 09:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Wiem że ubogi opis ale wczoraj cztery razy pisałem, bo co klikne "wyślij" to tylko przeładuje mi stronę.
Oryginalnie był z końcówką tą trzysta coś, czyli pierwszy model, czy tam starego typu, jak pisałem padł zupełnie, więc zmieniłem sam wkład z końcówką 527, auto jeżdziło poprawnie, ale powyżej 3000obr już nie było czuć przyrostu mocy, jeżdziłem tak jakieś pół roku. Jakieś dwa tygodnie temu pojawiło się to falowanie mocy, oraz śmierdzące spaliny na postoju, po znalezieniu starego kabla postanowiłem sprawdzić ile pokazuje inpa, że jakoś dziwnie, względem opisów pokazywała, to podmieniłem na stary czyli z końcówką trzysta.
Praca silnika bez zmian, więc sądzę że to nie jego wina.
W sterowniku prawdopodobnie mam stary przepływomierz, nie wiem dokładnie, czytałem że jak jest stary to w inpie jest po prawej stronie, a nowy po lewej - numer przepływomierza, ale ja jakoś nie umiem tego sprawdzić.
błędy jakie były to:
27 kuehlmittelheizung

101 lader-regelung

6 abgasrueckfuehr-regelung

8 gluehanlage

Inpa 5.0.6 by E46GARAGE.PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 M47 136km falowanie mocy
PostNapisane: 6 sierpnia 2020, 13:02 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Odczyty masy powietrza różnią się, ponieważ inpa dla starego M47 pokazuje inną skalę. kg/h zamiast kg/skok. Stąd takie rozbieżności wartości

Jaki przepływomierz masz w tej chwili i w jakiej obudowie?
Jaki numer ZUSB softu masz w tej chwili(do znalezienia w inpie)
Na koniec podaj numer vin, lub dokładny rok i miesiąc produkcji

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E46 M47 136km falowanie mocy
PostNapisane: 6 sierpnia 2020, 14:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Przepływomierz na obudowie ma końcówkę 314, czy wkład ten sam, na razie nie sprawdzę bo to ze szrotu i puki są zamalowane i nie ruszane śrubki to mogę oddać.
ZUSB? mam ZUS.Baunmmer: 7786364 - to to?
WBAAL71090KG32339
A i teraz jak rozkręciłem obudowę to wyskoczył mi jakiś wężyk podciśnieniowy.
Wychodzi z jakiegoś elektrozaworka na obudowie filtra oleju, za elektrozaworkiem egra, gdzie może iść? Bo nie mogę dojść.
Chciałem wrzucić zdjęcie, ale chyba zapomniałem jak to się tu robi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 M47 136km falowanie mocy
PostNapisane: 8 sierpnia 2020, 19:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Ktoś może się domyśla? Błędy które były przetłumaczyłem, pierwszy to od podgrzewacza płynu, jest odłączony, więc pomijamy, jeden od żaluzji na chłodnicy, też zasadny bo puszcza silowniczek, ale dwa podają to za duże, to za małe ciśnienie doładowania.
Co może być powodem? Auto zaczęło więcej palić i falowanie mocy się pogłębia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 M47 136km falowanie mocy
PostNapisane: 9 sierpnia 2020, 11:56 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Jasomit napisał(a):
Ktoś może się domyśla? Błędy które były przetłumaczyłem, pierwszy to od podgrzewacza płynu, jest odłączony, więc pomijamy, jeden od żaluzji na chłodnicy, też zasadny bo puszcza silowniczek, ale dwa podają to za duże, to za małe ciśnienie doładowania.
Co może być powodem? Auto zaczęło więcej palić i falowanie mocy się pogłębia.

Błąd 101 to błąd doładowania
Błąd 6. to błąd regulacji EGR(najczęściej pojawia się gdy EGR nie otwiera się.


Podaj pełny numer przepływomierza, ew. sprawdź ma on w środku rurkę. Stary, wadliwy, model był cały otwarty w środku(było widać cały wkład). Nowszy, poprawiony, ma rurkę z własną siateczką(końcówka wkładu wchodzi do tej rurki).


Oprogramowanie w sterowniku, które posiadasz, to jeden z pierwszych programów, w dodatku do starego typu przepływomierza(tego wadliwego)
Po montażu nowego typu przepływomierza, należy zaktualizować sterownik do programu o numerze: 7794715, w Twoim przypadku


Dodatkowo z tego co piszesz to należy przejrzeć, a najlepiej wymienić wszystkie wężyki.
Listwa zbiorcza do podciśnień jest pod kolektorem ssącym. Z niej wychodzą wężyki do elektrozaworów.
W Twoim przypadku masz ich 3:
- do turbo(zamontowany w rejonach turbiny, przed nim jeszcze jest podłączony akumulator podciśnienia, w rejonach prawego kielicha)
- do EGR, (zamontowany bodaj pod kolektorem ssący)
- do żaluzji chłodnicy - to z powodu jego braku masz błąd żaluzji - zamontowany jest bodajże za pompą wspomagania jak dobrze pamiętam

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E46 M47 136km falowanie mocy
PostNapisane: 9 sierpnia 2020, 18:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Podciśnienia ok, sprawdziłem wężyki, z resztą, gdyby któryś był przetarty / pęknięty, to podciśnienia by nie było, a nie że do 2000obr jest ok a potem móc rośnie i spada.
Przepływomierz zmieniłem z nowego na Stary i żadnej zmiany, więc nie on.moze ktoś podpowie jak sprawdzić w inpie co źle podaje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 M47 136km falowanie mocy
PostNapisane: 9 sierpnia 2020, 19:34 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Jasomit napisał(a):
Przepływomierz zmieniłem z nowego na Stary i żadnej zmiany,

Rozumiem, że miałeś dostęp do nowego przepływomierza starego typu?
Wkładanie używanego przepływomierza, gdzie producent przyznał się do wady konstrukcyjnej, co uszkadza element pomiarowy, to nie sposób na poprawną diagnostykę.


Zacznij od aktualizacji programu w sterowniku silnika, włożenia poprawionego przepływomierza, a dopiero później szukaj dalej.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E46 M47 136km falowanie mocy
PostNapisane: 11 sierpnia 2020, 14:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Właśnie zdecydowałem się na zakup starego, z tego względu, że ze zmianą sterownika pewnie bym sobie nie poradził.
Rok temu zaraz po kupnie auta, padł mi przepływomierz, zmieniłem na drugi, pamiętam na obudowie miał końcówkę numeru 527.
Teraz kupiłem stary, numer na obudowie, 0 928 400 314,
A numer na wkładzie F 00C 2G2 062.
Ale jak patrzę na ten na którym do tej pory jeździłem, to ma te same numery.
Czyli któryś był zamieniony.
Teraz nie wiem czy oba wkłady są stare czy nowe, muszę w sieci poszukać.
Jak pisalem, podciśnienia sprawdziłem, rok temu wyczyściłem filterki turbiny i egra.
EGR zaślepiony jeszcze przez poprzedniego właściciela.
Na obu przepływomierz ach pracuje jednakowo, wczesniej zachowywał się poprawnie, dopiero trzeci tydzień coś wariuje.

Z tego co znalazłem to wychodzi że to są już nowsze przepływomierze, więc w nadziei że te objawy to nie padająca pompa, spróbowałbym przeprowadzić adaptacje.
Ktoś podrzuci jakąś instrukcję?
W sieci znalazłem wątki o tym, ale tylko z nie działającymi linkami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 M47 136km falowanie mocy
PostNapisane: 17 sierpnia 2020, 17:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
No i nie mogę nigdzie znaleźć jak to zrobić.
Dziś się przejechałem z laptopem, wartość soll czyli chyba zadana i ta druga, niemal idealnie się pokrywają.
Znaczy w czasie, gdy traci moc, to wartość spada, ale obie pozycje są niemalże równe.
Więc chyba to nie turbo i nie przepływka, wygląda jakby sterownik silnika tak sterował turbem.
Przy max bucie, ciśnienie doładowania dochodzi do 2300 czegoś tam bo nie pamiętam jednostki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 M47 136km falowanie mocy
PostNapisane: 17 sierpnia 2020, 18:49 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
W Twoim przypadku najlepsze wyjście to aktualizację zrobić przy pomocy DIS na wirtualnej maszynie.
Oczywiście musisz mieć wersję DIS z funkcją programowania(a nie wszystkie takie są)
Numer programu podałem wyżej. Podajesz ten numer w momencie pytanie o numer: "programmed control module"

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E46 M47 136km falowanie mocy
PostNapisane: 18 sierpnia 2020, 01:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Pewnie masz rację.
Ktoś z Lubelskiego by się tego podjął?
Oraz pytanie, czy fakt podpięcia inpy może mieć wpływ na pracę silnika? Pytam po przy pierwszym podłączeniu, ruszyłem się przejechać, nagle silnik stracił moc do tego stopnia że nie był w stanie, bez gazu, utrzymać pracy, z tyłu kupa dymu, trwało to kilka sekund.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL