BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 12:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E92] Wymiana silnika N52KB30 234KM 2011, MANUAL na inny
PostNapisane: 21 grudnia 2020, 10:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e92 328i LCI
Kod silnika: N52B30A
Cześć Wam!

Jestem zmuszony wymienić silnik w swoim e92 2011 LCI z USA.
Motor to tak jak w opisie N52KB30 234KM 2011, niespotykany zbyt często w Europie.
Auto ma manualną skrzynię biegów
Auto jest zasilane LPG

W związku z powyższym, ze względu na niedostępność silnika na rynku w Polsce czy jest możliwość zamiany silnia na inny, tak że będzie pasowal 1:1?
Myślałem, żeby zamienić go na N51B30 234km, jest jedna/2 sztuki na portalach aukcyjnych.
Bądź ewentualnie na N52B30 258km.

Proszę o pomoc ! :)


Ostatnio edytowano 21 grudnia 2020, 15:13 przez mmiloszekk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Wymiana silnika N52NB30 234KM 2011, MANUAL na inny
PostNapisane: 21 grudnia 2020, 11:21 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3290
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
No tak jakbyś chciał poprawić niezawodność, to bym wsadził m54b30 poczciwe ;)
Pośredni wtrysk, więc łyka LPG elegancko. Dostępność części i ew koszta naprawy znikome.
Aczkolwiek będzie to trochę jak M30 w e36 wyglądało.

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Wymiana silnika N52NB30 234KM 2011, MANUAL na inny
PostNapisane: 21 grudnia 2020, 13:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e92 328i LCI
Kod silnika: N52B30A
A jak z resztą osprzętu ?
Niepotrzebny mi nowy, gdyż ten który jest w środku nie jest wyeksploatowany. Silnik załatwił mechanik przez to, że jest nieudacznikiem. Przebieg to trochę ponad 150tys. Km..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Wymiana silnika N52NB30 234KM 2011, MANUAL na inny
PostNapisane: 21 grudnia 2020, 13:54 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
N52B30 258KM to bardzo bliźniaczy motor jak Twój.
Zapewne masz oznaczenie 328i. Podstawowa różnica miedzy 330i to kolektor ssący(mniejsze kanały i jedna klapa DISA) i program w sterowniku silnika

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E92] Wymiana silnika N52NB30 234KM 2011, MANUAL na inny
PostNapisane: 21 grudnia 2020, 14:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e92 328i LCI
Kod silnika: N52B30A
cursor napisał(a):
N52B30 258KM to bardzo bliźniaczy motor jak Twój.
Zapewne masz oznaczenie 328i. Podstawowa różnica miedzy 330i to kolektor ssący(mniejsze kanały i jedna klapa DISA) i program w sterowniku silnika


Rozumiem, że jeśli chciałbym wrzucić taki silnik to wymiana kolektora ssącego i sterownik silnika nowy i auto będzie jeździć jak należy? Reszta komponentów pasuje ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Wymiana silnika N52KB30 234KM 2011, MANUAL na inny
PostNapisane: 21 grudnia 2020, 15:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e92 328i LCI
Kod silnika: N52B30A
Drodzy forumowicze, musiałem edytować post, chodzi o N52KB30, nie N52NB30.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Wymiana silnika N52KB30 234KM 2011, MANUAL na inny
PostNapisane: 21 grudnia 2020, 16:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
mmiloszekk napisał(a):
Myślałem, żeby zamienić go na N51B30 234km, jest jedna/2 sztuki na portalach aukcyjnych.
Bądź ewentualnie na N52B30 258km.


Zlej na te oznaczenie n52k, to zwykłe n52b30 tyle że okrojone na USA, inaczej 3,0L 328i. Zamiana na zwykłe n52b30 z 330i to abstrakcja bo to te same słupki, tyle że 328i ma zdławiony dolot, pojedyncza Disa, zamiast dwóch itd. Jak wejdziesz na fora z za wielkiej wody to dowiesz się że tam każdy kto kupuje 328i robi retrofit na 330i, wrzucając dolot z 330i + zmiana mapy. Coś jak kolektor m50 w m52, czy m54 w m52tu. Tutaj kolektor b30a do b30 ;)

Co do zmiany na n51 to też kula w nogę ,bo to taki owoc nieudanego stosunku n52 z Gretą thunberg... Czyli takie upośledzone dziecko którego potrzebowała wybrana rzesza ludzi... Wersja eko pod tajemniczym kodem "Sulev" czyli obniżona kompresja , inny dolot, pewnie katalizatory gdzie się da. Kompletnie bez sensu.

Jeśli chcesz robić SWAPa to jedynie n54/n55, w przeciwnym wypadku daruj i rób retrofit na 330i. To jedyne wyjście na solidnie odpychające się wolnossące 3,0L

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Wymiana silnika N52KB30 234KM 2011, MANUAL na inny
PostNapisane: 21 grudnia 2020, 19:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e92 328i LCI
Kod silnika: N52B30A
Czyli oprócz słupka silnika n52nb30 co jeszcze trzeba by przełożyć z europejskiej wersji ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Wymiana silnika N52KB30 234KM 2011, MANUAL na inny
PostNapisane: 21 grudnia 2020, 22:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Do 328i, tak naprawdę potrzebujesz kolektora dolotowego wraz dwoma disami, uszczelki, śrubki.
Nie wiem jak puszka filtra, ale chyba w E90/2 jest to samo.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Wymiana silnika N52NB30 234KM 2011, MANUAL na inny
PostNapisane: 23 grudnia 2020, 06:35 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
mmiloszekk napisał(a):
cursor napisał(a):
N52B30 258KM to bardzo bliźniaczy motor jak Twój.
Zapewne masz oznaczenie 328i. Podstawowa różnica miedzy 330i to kolektor ssący(mniejsze kanały i jedna klapa DISA) i program w sterowniku silnika


Rozumiem, że jeśli chciałbym wrzucić taki silnik to wymiana kolektora ssącego i sterownik silnika nowy i auto będzie jeździć jak należy? Reszta komponentów pasuje ?

Jak weźmiesz silnik z E60(a będzie pewnie łatwiej) lub E70 to zapewne wiele elementów osprzętu będziesz musiał przełożyć ze swojego(jak np. miska, może podstawa filtra oleju, jakieś inne elementy).

Co do sterownika silnika to da się to zrobić z Twoim, tylko ktoś musi wiedzieć co robi(zmiana bitu typu mocy w sterowniku silnika i cas, plus zmiana programu na właściwy)

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E92] Wymiana silnika N52KB30 234KM 2011, MANUAL na inny
PostNapisane: 30 grudnia 2020, 13:54 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3290
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
Nie wiem skąd jesteś kolego, ale pod wawą mam kogoś kto ogarnie Ci jakikolwiek swap chcesz w Twoim aucie i połączy to tak, że będzie działało od A do Z. Nawet jak masz nieco dalej, to moim zdaniem warto. Jak będziesz chciał to wyślę Ci kontakt na priv.

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL