BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 11:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Nie mogę odpalić - Potrzebne szybkie info
PostNapisane: 10 lutego 2008, 18:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Witam,

Panowie pokonałem sporo kilometrów i jak na złość utknąłem zupełnie niespodziewanie. :zalamany:

A więc potrzebuję szybkiego info - co mam sprawdzić za nim mechanik się zajmie autem.
Przeglądałem różne tematy - chciałbym zebrać to do kupy.

Sytuacja: Wróciłem z trasy,zaparkowałem auto stało na lekko pochyłym terenie,dookoła duża wilgotność powietrza,w baku ponad 30 litrów paliwa,pompa paliwowa wymieniona 14 tys. km temu,nigdy nawet podczas mrozów zero problemów z odpaleniem czy zimna czy rozgrzana,stała pod różnymi kątami - zawsze odpalała.Aku również sprawne w 100 procentach,rozrusznik kręci, kilka tygodni temu był wymieniany bendiks.

Auto jak stanęło wczoraj tak dzisiaj kręci i nic.Zachowuje się tak jakby paliwa nie dostawało albo....no właśnie albo..... :znudzony:
Mam gaz,sekwencję,myślałem że może para wodna gdzieś się skropliła i wieczorem zamarzła ale temp sięgała wczoraj na obrzeżach Krakowa do jakiś -3 stopni.

Co się mogło zepsuć skoro normalnie wczoraj jeździłem i bezproblemowo pokonałem trasę bez zająknięcia?

Piszcie,bo jestem w Krakowie i jutro muszę wrócić w końcu z urlopu.... ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 19:00 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Zachowuje się tak jakby paliwa nie dostawało albo....no właśnie albo.....

.....albo sterownik silnika nie dostaje informacji z czujnika o obrotach silnika.
Podaj jeszcze rocznik auta, bo nie iwem jaki typ silnika tam jest.
Możesz spróbować sprawdzenia czy paliwo dochodzi do listwy wtryskowej.....podaj zasilanie na bezpiecznik nr 11, który o ile pamiętam jest od zasilania pompy paliwowej i posłuchaj, czy pompa pracuje i czy pod maską na silniku słychać w tym czasie syk przepływającego paliwa.

Co do reszty musiałbym znać rocznik auta lub typ silnika.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 19:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
robertbmw mam m40 rok 92.

[ Dodano: 10 Luty 2008, 19:03 ]
Cytuj:
Możesz spróbować sprawdzenia czy paliwo dochodzi do listwy wtryskowej.....podaj zasilanie na bezpiecznik nr 11, który o ile pamiętam jest od zasilania pompy paliwowej


Robercie ja orłem w sprawach mechaniki nie jestem - który to bezpiecznik w skrzynce i jak mam "podać" to napięcie? ;) :wstyd:

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 19:19 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Na pokrywie skrzynki bezpiecznikowej powinien być opis bezpieczników i oznaczenie numeryczne ich rozmieszczenia.
Są cztery listwy z bezpiecznikami: jedna (najdłuższa) w poprzecznym położeniu do karoserii auta, dwie bliźniacze wzdłuż karoserii auta, i jedna samotna (cofnięta) również wzdłuż auta.

W tych dwóch bliźniaczych listwach ta od środka skrzynki bezpiecznikowej zawiera bezpiecznik 11, ale sprawdź w opisie czy pod 11 jest "Fuel pump" albo "kraftstoffpupme" czy raczej pod 10.
Z boku skrzynki, ale znajdując się nadal pod częścią pokrywy zobaczysz przykręcony nakrętką M8 przewód ze stałym zasilaniem +12V. Jeden kabelek i podaj na wyłączonym zapłonie z tego żródła napięcia zasilanie na bezpiecznik.
Zobacz, czy nie jest przepalony i w momencie przytknięcia powinno leciutko zaiskrzyć a pompa powinna zacząć pracować. Słyszalny musi być także jej przepływ przez listwęwtryskową.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 19:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
a moze czas na kasowanie inspekcji?

_________________
e36 - 318i - m40 - sedan '93 - lpg sekw.
8-11l/100 lpg & pb


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 19:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Robercie a czy w momencie przekręcenia kluczka w stacyjce na pozycję zapłonu nie powinna pracować pompa?Zdjąłem przed chwilą kanapę,przekręciłem kluczyk ale nie słyszałem ani pompy ani żadnego szumu pod maską.

[ Dodano: 10 Luty 2008, 19:47 ]
jazeck napisał(a):
a moze czas na kasowanie inspekcji?


Po pierwsze inspekcja nie ma nic do tego a po drugie auto jest świeżo po dużym serwisie.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 19:59 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Robercie a czy w momencie przekręcenia kluczka w stacyjce na pozycję zapłonu nie powinna pracować pompa?

Owszem, ale załącza się ona na chwilę po dłuższym czasie wyłączonego zapłonu, więc nie zawsze jest to pewna diagnoza.
Podaj zasilanie na bezpiecznik i możesz z większą swobodą czasową nasłuchiwać pracy pompy.....jeśli nie słyszysz aby pracowała, spróbuj od spodu uderzyć w bak.....czasem wstrząs jest terapią dla zatrzymujących się pomp paliwowych w E36 ;)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 20:25 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Cioos a jaka pompe kupiles?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: BIAÂŁYSTOK
Moje BMW: E 46 318
Kod silnika: M43B16
Jeśli pompa jest ok to radził bym sprawdzić iskrę tzn przewody palec no i kopułkę może tylko złapała wilgić i wystarczy ją wyczyścić.W M 40 to się zdarza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 23:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
:wstyd: :wstyd: :wstyd: przyczyna okazała się prozaiczna.....kabelek zasilający pompkę się zwyczajnie oberwał - są wkładane pod nakrętkę.... :P

Jutro polutuje,złożę i wracam do domu. :hyhy:


Przy okazji bezpiecznik od pompki paliwa ma numer 18 ;)

Kornel pompka jest dedykowana,odpowiednik boscha,firmy nie pamiętam.

Dzięki Serdeczne

Pozdrawiam

CiOoS ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 23:19 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Przy okazji bezpiecznik od pompki paliwa ma numer 18

No widzisz....pamięć już nie ta :D

Dawno nie widziałem pokrywy bezpieczników w E36 ale układ rozmieszczenia pamiętam :P

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2008, 10:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 198
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Siwa & Czarna
Kod silnika: M54B30 & M54B22
Witam,podepne się pod temacik,mam pytanie do Roberta,czy jak dam prąd na pompke to paliwo dojdzie az do wtrysków,a regulator cisnienia itp.To znaczy chodzi mi o to,że jakby paliwo zchodziło z wężyka i po dłuższym postoju muszę kręcic pare razy to jakbym podłączył pompke tak na krótko na chwile i po chwili zakręciłbym raz to odpaliłby odrazu?? Nie mam takiego problemu ale mnie to ciekawi i czy to jest bezpieczne? No i jeszcze jedno gniazdko od bezpiecznika ma dwie końcówki,a co jak dam prąd nie w to gniazdko?

_________________
NAS NE DOGONIAT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL