BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 11:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 325 coupe.. wykres
PostNapisane: 16 lutego 2008, 19:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam,

Z racji tego ze czasami tu zagladam postanowilem sie z wami podzielic tym co dzisiaj sam sprawdzilem. Shamowalismy dzisiaj auto jakim jest moje e36 325.

Z modow niewiele, a w zasadzie nic.. wydech na przelocie (tzn brak kata, tylny w sumie to tylko puszka) i do tego chip od kolegi Reserved.

Po zamontowaniu chipa (zajelo to jakies 30minut) odczucia na drodze sie poprawily. Auto zaczelo sie lepiej wkrecac, wyzej wkrecac.

Czasy z gtecha:
- przed chipsem: 7,6sek do 60mph
- po chipsie: 6,7 do 60mph
Tutaj jest zapewne male oszustwo bo do przekroczenia 60mph nie potrzeba wbijac trojki.

No ale do rzeczy. Mialem nadzieje ujrzec dzis ponad 200psow a zobaczylem ciut mniej. Z panem obslugujacym hamownie romawialem i dowiedzialem sie ze w zasadzie kazda beemka ktora hamowal nie trzymala serii. Niestety nie wiem ile moja miala przed chipem, ale za to wiem ile ma po nim:
Obrazek

Ciekawe jest to ze wykres leci na lep na szyje powyzej 5500obr/min. Zdaniem hamujacego kolektorki wydechoweg zalatwia sprawe, moment pojdzie ciut dalej, a zatem i mocy bedzie wiecej. Sprawdze to juz w marcu.

Nie wiem czy temat kogos zainteresuje, ale a noz widelec ktos szuka takich informacji.
Pozdrawiam,
Pat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2008, 20:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: WrocÂław
no szkoda że po takich modach jest dokładnie tyle co ma być w serii... smutne powinno być 210 kucy:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2008, 21:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Nakło
Moje BMW: e92
Kod silnika: N52K
wg mnie jesli leci cały wykres powyzej 5500 to raczej brak paliwa, trzeba sprawdzic AFR

_________________
zobacz moje bimmery:
była e36 coupe http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=22594&hilit=DAY+NIGHT
była e39 528i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=473108#473108
była e46 330i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=36924
była e92 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2008, 21:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Sokó³ka
Moim zdaniem to wyglada tak:
Po pierwsze: Co hamownia to inny odczyt itp, możliwe ze na innej hamowni miałbys te pare koni wiecej :) , lub mniej :kwasny:
Po drugie: to ten pusty koncowy tłumik może byc przyczyna słabszego wyniku.
Po trzecie: sprawdź przewody i świece.
Po czwarte: zrobiłes reset kompa??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 00:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
byQ napisał(a):
Po pierwsze: Co hamownia to inny odczyt itp, możliwe ze na innej hamowni miałbys te pare koni wiecej :) , lub mniej :kwasny:


zdaje sobie z tego sprawe ;)

byQ napisał(a):
Po drugie: to ten pusty koncowy tłumik może byc przyczyna słabszego wyniku.


rowniez jestem tego swiadom.. nastepne hamowanie bedzie na normalnym koncowym i na baranach

byQ napisał(a):
Po trzecie: sprawdź przewody i świece.


temat do sprawdzenia.. a w zasadzie do wymiany tak czy inaczej sezon wiosenno-letni

byQ napisał(a):
Po czwarte: zrobiłes reset kompa??


tak, reset byl robiony.

generalnie temat nie mialbyc uzalajacy sie.. chodzilo mi tylko o to zeby pokazac coponiektorym zainteresowanym jak to moze wygladac od strony praktycznej, a nie tylko teoretycznej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 09:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
byQ napisał(a):
Po trzecie: sprawdź przewody


jakie :?: :zdziwko:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 10:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Sokó³ka
rorafalki napisał(a):
byQ napisał(a):
Po trzecie: sprawdź przewody


jakie :?: :zdziwko:


Masz racje potraktowałem temat zbyt ,,ogólnie"
Jednak słaba kondycja świec może troche popsuć :kwasny:
Sam przybieram sie do wymiany kompletu:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 10:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
Ja bym sie tak nie rozpedzal z tymi kolektorami ze tak sprawe załatwia...Bardziej skłaniałbym sie do tego co napisal Wachu czyli kwesti paliwa.Tylny tłumik rzeczywiscie moze sporo napsuc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 16:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 521
Lokalizacja: PĂą
Pat-325 1.03 na hamowni w Geko jest Dynoday i pojawi się kilka BMW więc zobaczymy jak z trzymaniem serii w tych silnikach :). Z tego co pamiętam jak kiedyś mieliśmy hamowanko właśnie w Geko to wszystkie Beemki miały ponad serię.

_________________
TOURING SPRZEDANY
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6245&hl=pl
http://www.youtube.com/watch?v=1BTQljELTgk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 16:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
no to mamy sprzeczne informacje..
mysle ze ogarne temat wydechu i swiec do marca to i ja moze wlece na dynoday i zobaczymy czy cos ruszylo w gore.

wczoraj generalnie byl dynoday hond i wiekszosc miala nizsze wartosci niz wczesniej, nawet te ciut dlubane.
czasami moze i lepiej nie wiedziec jak to na wykresie wyglada ;)

trafilem dzis na linki do dwoch wykresow:
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/pel ... a72a1.html
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/pel ... afd63.html
moment tez leci w dol powyzej 5000obr/min.. moze nie tak drastycznie jak u mnie, ale jednak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: tłumik
PostNapisane: 17 lutego 2008, 16:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Nakło
Moje BMW: e92
Kod silnika: N52K
Adamus_7 napisał(a):
Ja bym sie tak nie rozpedzal z tymi kolektorami ze tak sprawe załatwia...Bardziej skłaniałbym sie do tego co napisal Wachu czyli kwesti paliwa.Tylny tłumik rzeczywiscie moze sporo napsuc.


raczej sprawdził bym pompe paliwa / regulator ciśnienia

wydech moze napsuc głownie na niskich obrotach - obniza wartosc momentu obrotowego - auto zaczyna jechac pózniej - tutaj tego nie widac wartośc momentu dosc wysoka od samego dołu

_________________
zobacz moje bimmery:
była e36 coupe http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=22594&hilit=DAY+NIGHT
była e39 528i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=473108#473108
była e46 330i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=36924
była e92 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 18:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
zrobilem male porownanie swojego wykresu z jednym z tych powyzej, skala mniej wiecej sie zgadza jednak chodzilo o same porownanie krzywych.

i w sumie moje niewiele odbiegaja od tych z wykresu z sieci.
jednak u mnie 8KM wiecej i jakies 11Nm. jak dla mnie wszystko w normie ;)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 19:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 521
Lokalizacja: PĂą
Znaczy ,że nie masz co się martwić ;)

_________________
TOURING SPRZEDANY
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6245&hl=pl
http://www.youtube.com/watch?v=1BTQljELTgk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2008, 23:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
Pat-325 napisał(a):
zrobilem male porownanie swojego wykresu z jednym z tych powyzej, skala mniej wiecej sie zgadza jednak chodzilo o same porownanie krzywych.

i w sumie moje niewiele odbiegaja od tych z wykresu z sieci.
jednak u mnie 8KM wiecej i jakies 11Nm. jak dla mnie wszystko w normie ;)


Witam,
widzę że moje wykresy się do czegoś przydały :D
Tu jest jeszcze jeden wykres mojej 325 po wymianie kompa na nowy (tamten uszkodziłem) z chipem od kolegi Reserved.
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/pel ... 7b4bc.html

Miałem jechać na hamownie z kolegą z forum o nicku "MarcinW1DAWCA" i podmieniać co się da żeby zobaczyć czemu mam mniej kucyków, ale kupiłem 328 i mi się odechciało szukać przyczyny :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL