BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 16:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lutego 2008, 20:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
Ghost napisał(a):
8000K to tylko barwa a nie temperatura...


:wstyd: Niestety ale temperatura kolego "K" jest to symbol jednostki temperatury podowanej w Kelwinach :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lutego 2008, 22:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Lokalizacja: PiĂączĂłw
nygas napisał(a):
:wstyd: Niestety ale temperatura kolego "K" jest to symbol jednostki temperatury podowanej w Kelwinach :wstyd:


wiec 8000K jest cieplejsze od 6000K :kwasny: nie wydaje mi sie bo moje lampy aa prawie calkiem zimne ... i moc tych zarnikow to 35W wiec napewno nie zaszkodzi odblysniką...

pozdrawiam

_________________
Obrazek

Project in progress!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lutego 2008, 23:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
Ghost napisał(a):
wiec 8000K jest cieplejsze od 6000K nie wydaje mi sie bo moje lampy aa prawie calkiem zimne ... i moc tych zarnikow to 35W wiec napewno nie zaszkodzi odblysniką...


Nie wiem czy wiesz ale im mniejsza temperatura tym lepsza barwa światła(zbliżona do tej właściwej powiedzmy przyzwoitej)

A jak mierzysz tą temperaturę reflektorów? Ręką?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2008, 11:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Lokalizacja: PiĂączĂłw
nygas napisał(a):
Nie wiem czy wiesz ale im mniejsza temperatura tym lepsza barwa światła(


nie wiem czy wiesz ale cieplo jest takie samo nie zaleznie od barwy!!! polecam jakas lektore na temat xenonow :hyhy:

pozdrawiam

_________________
Obrazek

Project in progress!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2008, 11:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
No niestety ale ciepło jest różne kolego. Zobaczymy kto będzie miał dużej światła. Pojedz sobie żeby Ci światła ustawili do okręgówki(tylko nie do znajomego Pana Janka) i jestem ciekaw co Ci powiedzą. Tak samo nie życze Ci spotkanaia policjantów jak im po oczach polecisz w nocy.

Ciepło jest różne i za mocna temperatura popali Ci odbłyśniki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2008, 15:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 305
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46Ci
Kod silnika: M52b28
nygas napisał(a):
Ciepło jest różne i za mocna temperatura popali Ci odbłyśniki.
człowieku dowiedz się dokładnie zanim coś powiesz, temperatura xenonu jest znacznie niższa, w swoich reflektorach miałem ułamany uchwyt i i ddoriony uchwyt topił się przy żarówce, montując xenon uchwyt zostal poprawiony i teraz się nie topi, więc teoria poparta doświadczalnie.
nygas napisał(a):
Tak samo nie życze Ci spotkanaia policjantów jak im po oczach polecisz w nocy.
Ludzie wy patrzcie się na drogę a nie w światła, mnie jakoś to nie razi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2008, 15:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
Barwa światła ma temperature!

Wystarczy wpisać www.google.pl http://www.xenony.com/support1.php jest tu wyszczególniona temperatura kolory(barwy światła). Więc co tu dużo mówić. Porównaj sobie jeden z drugim :wstyd:

Mały Baron napisał(a):
Ludzie wy patrzcie się na drogę a nie w światła, mnie jakoś to nie razi.


To chyba w nocy nie jezdzisz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 01:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Lokalizacja: PiĂączĂłw
nygas napisał(a):
No niestety ale ciepło jest różne kolego. Zobaczymy kto będzie miał dużej światła. Pojedz sobie żeby Ci światła ustawili do okręgówki(tylko nie do znajomego Pana Janka) i jestem ciekaw co Ci powiedzą. Tak samo nie życze Ci spotkanaia policjantów jak im po oczach polecisz w nocy.

Ciepło jest różne i za mocna temperatura popali Ci odbłyśniki.


Jezdze autem na przeglady bo po to one sa i wcale nie musze ich zalatwiac u pana Janka...co do oslepiania to ja problemu nie widze tym bardziej ze w e-36 sa soczewki i swiatlo jest odpowiednio skupione... Jeśli chodzi o temperaturę pracy palnika (ciepło emitowane), to jest ona zdecydowanie niższa niż zwykłej żarówki halogenowej i jest ona jednakowa dla wszystkich kolorów!!!

pozdrawiam

_________________
Obrazek

Project in progress!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 02:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 1251
Lokalizacja: Lubsko
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=54536
Nygas a może ty założyłeś u siebie jakieś żarówki XENON 100W ala Biedronka i ci popaliło odbłyśniki :rotfl: Mam xenon od roku i nic się nie pali :hyhy: Po drugie dobrze ktos zauważył ze xenon ma 35W. Nie nagrzewa się jak zwykła żarówka 55/60W. Poczytaj trochę popytaj i dopiero komentuj :)

_________________
BMW - RADOŚĆ Z JAZDY !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 09:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
Poczytałem i wiem o co biega. Żarówek 100W nie zakładałem i nie założe. Tym bardziej xenonów do E34 czy E36 bo wieś tuningu nie lubie. Chyba że w pełni oryginalne a nie tandetne podróbki z allegro za 300zł. Zorientujcie się ile kosztuje profesionalne przerobienie lamp na palniki.

Ja swoje wiem w tym temacie już nic nie napisze bo koledze robie niepotrzebne odpowiedzi. Jak chce niech zakłada co chce. Ja nie polecam.

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 11:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Pruszków
koledze chyba sie cos piperniczylo... i to ostro. 6000K czy 8000K to tylko i wylacznie temperatura swiecenia... (zwyczajne nazewnictwo)! w wypadku oswietlenia cieplo ktore wytwaza lapka wyraza sie w watach. swietlowka ma 15w (swieci na niebiesko), xenon ma 35w(swieci na fioletowo 12000K), samochodowy halogen h7 55w (swieci na zoltawo), a zarowka w zyrandolu w kuchni 150w (daje zolte swiatlo)... sam sobie podotykaj i sprawdz co jest najgoretrze... :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 12:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Lokalizacja: PiĂączĂłw
kojotek napisał(a):
koledze chyba sie cos piperniczylo... i to ostro. 6000K czy 8000K to tylko i wylacznie temperatura swiecenia... (zwyczajne nazewnictwo)! w wypadku oswietlenia cieplo ktore wytwaza lapka wyraza sie w watach. swietlowka ma 15w (swieci na niebiesko), xenon ma 35w(swieci na fioletowo 12000K), samochodowy halogen h7 55w (swieci na zoltawo), a zarowka w zyrandolu w kuchni 150w (daje zolte swiatlo)... sam sobie podotykaj i sprawdz co jest najgoretrze... :hyhy:


:hyhy: w koncy moze juz pojemie kolega NYGAS :D

pozdrawiam

_________________
Obrazek

Project in progress!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 12:18 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
nygas aleś ty uparty... ale proszę kolejne dowody
tak jak już wszyscy pisali "temperatura światła" oznacza jego barwę
oto kilka przykładów z życia:
* 1600 K - wschód i zachód Słońca
* 1800 K - barwa światła świeczki
* 2000 K – światło świecy i lampy naftowej
* 2700 K – żarówka wolframowa, w typowych warunkach, którą wszyscy postrzegamy jako dającą światło ciepłobiałe i bardziej żółte od naturalnego dziennego (wcześniej za wartość typową dla żarówek podawano 2500 K)
* 2900-3200 K – lampa halogenowa (żarówka halogenowa)
* 3000-4000 K – barwa neutralnie biała
* 4000-5000 K – barwa lekko-chłodnobiała
* 5000-5500 K – światło typowo dzienne
* 6000 K – niebo z białymi chmurami
* 7000 K – zachmurzone niebo
* 10000 K – bezchmurne niebo zimą w południe
* 20000 K – błękitny nieboskłon w krajach południowych latem w południe
* 28000-30000 K - błyskawica


Obrazek

Obrazek

jak jeszcze czegoś nie wiesz to pisz wytłumaczymy Ci i się z nami nie kłoć :P

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 13:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
Obiecałem że już nic w tym temacie nie napisze ale cóż nie mogę sie powstrzymać.

Kolega Powerbmw podał te przykłady
powerbmw napisał(a):
* 1600 K - wschód i zachód Słońca
* 1800 K - barwa światła świeczki
* 2000 K – światło świecy i lampy naftowej
* 2700 K – żarówka wolframowa, w typowych warunkach, którą wszyscy postrzegamy jako dającą światło ciepłobiałe i bardziej żółte od naturalnego dziennego (wcześniej za wartość typową dla żarówek podawano 2500 K)
* 2900-3200 K – lampa halogenowa (żarówka halogenowa)
* 3000-4000 K – barwa neutralnie biała
* 4000-5000 K – barwa lekko-chłodnobiała
* 5000-5500 K – światło typowo dzienne
* 6000 K – niebo z białymi chmurami
* 7000 K – zachmurzone niebo
* 10000 K – bezchmurne niebo zimą w południe
* 20000 K – błękitny nieboskłon w krajach południowych latem w południe
* 28000-30000 K - błyskawica


I to "K" przy każdej wartości tak jak pisałem wcześniej jest skrótem jednostki temperatury(kelwiny) jaką wytwarza dane zjawisko fizyczne.

Barwa światła jest subiektywnym odczuciem, kategorią obiektywną stworzoną przez naukowców jest Temperatura barwowa. Temperatura barwowa podawana jest w stopniach Kelvina [K]. Jest to temperatura tak zwanego "ciała doskonale czarnego" przy której ciało to ma barwę taką samą jak badana lampa. Wiadomo, że można coś rozgrzać do "czerwoności" ale można i do "białości". Ciało "doskonale czarne" można rozgrzać do dowolnego koloru. Każdemu z kolorów odpowiada określona temperatura. Im wyższa jest temperatura barwowa tym bardziej wzrasta udział promieniowania niebieskiego i tym zimniejsze jest światło.
uważa się, że :
światło ciepłe ma temperaturę barwową poniżej 3300 K
światło białe, neutralne ma temperaturę ok 4000 K
światło zimne ma temperaturę barwową powyżej 5000 K

Został to wzięte z tej strony żeby nie było http://www.luxlight.pl/barwa.htm

Więc co ja jeszcze mam powiedzieć? Każde światło ma jakąś temperature. Słońce ma jakąs tam temperature i ją odczuwamy. Tak samo jest z żarówkami itp. jak wy chcecie to sprawdzić jaką ma temperature palnik??? Jest ona określona przez producenta i załóżmy wynosi to 6000K. Dla porównania niebo z białymi chmurami ma 6000K.

Ja naprawdę nie chcę sie z nikim kłócic bo nie po to jestem tutaj. Ale to co wyczytałem i to co wiem jest moje. Choćbym nie miał racji. Zainteresowanym zostawiam te porównania to przeanalizowania...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 17:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Pruszków
Ale zrozumial kolega ze cieplo wytwarzane przez zarowke wyrazane jest w watach a nie w kelvinach? Za pomoca kelvinow natomiast opisywana jest barwa swiatla. Oczywiscie jesli porownamy xenon o temp. 6000 i 12000 K o mocy 35W to bardziej bedzie sie nagrzewal ten o temperaturze 12000 ale to jest bardzo mala roznica (napewno nie spowoduje przytopienia/spalenia lampy). W przpadku zarowek cieplo wytwarzane jest przez energie a jak wszyscy chyba wiemy jednostka energi jest W (watt). Ale podam inny przyklad... Tak troche z mojej dziedziny wiedzy... Porownaj sobie zasilacze pradowe np w komputerach. Sa 230W, 350W czy nawet 600W. W watach podana jest energia jaka moze wytworzyc zasilacz. Komputer ktory ma wieksze zapotrzebowanie na energie analogicznie musi miec wiekszy zasilacz. Zasilacz generujacy wiecej energii grzeje sie bardziej przez co musi miec bardziej wydajny uklad chlodzenia. Na tym przykladzie chyba widac ze to wlasnie energia ma najwiekszy wplyw na odczuwalna temperature zaroweczki... Pozdrawiam...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 18:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
kojotek napisał(a):
cieplo wytwarzane przez zarowke wyrazane jest w watach a nie w kelvinach


Od kiedy to temperaturę podaje się w Watach??? Wiesz co to jest wat? Wat jest to moc a nie temperatura :wstyd: Jeżeliby tak było to byłaby to moc a nie temperatura(symbol W zamaist K)

kojotek napisał(a):
napewno nie spowoduje przytopienia/spalenia lampy


Polonizowałbym ale odpuszczam. Bo nie chcę mi się już udawadniać swoich racji. Jeżeli ktoś uważa że kogoś wprowadziłem w błąd to bardzo bardzo przepraszam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 19:03 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
nygas napisał(a):
Od kiedy to temperaturę podaje się w Watach??? Wiesz co to jest wat? Wat jest to moc a nie temperatura :wstyd: Jeżeliby tak było to byłaby to moc a nie temperatura(symbol W zamaist K)

watt jest jednostką mocy a w żarówkach zdecydowana większość nocy jest zamieniana w ciepło a nie światło

(do twojej teorii żarówka ma barwę ok 2500K a świetlówka ok 3500K co wolałbyś objąć ręką po 10 min?)
(można też tak zwykła świetlówka ma 3500K a do akwarium ma nawet do 15000K i jakoś niczego nie topi)

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 23:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: KrakĂłw
Nygas - każdemu zdarza sie pomylić - niestety tym razem tobie sie zdarzyło. Inni też czasami pisali tutaj nieprecyzyjnie a wrecz błędnie.

Ale fakty są takie - zestawy ksenonowe (nie żarówki) mają znacznie niższa temperaturę niż klasyczne żarówkie - dlatego nic sie nie spali, odbłysnik nie stopi itp. Wystepuje nawet taki problem ze podczas opadów sniegu ze wzgledu na niską temperaturę reflektora ksenonowego snieg może zalepic reflektor ograniczając mocno swiatło - miedzy innymi stad konieczność wyposażania reflektorów ksenonowych w systemy oczyszczania.
W wattach można podać ilość ciepła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2008, 03:49 
analizując skalę, którą przytoczył powerbmw, to stal rozgrzana do białości osiąga powidzmy 4500k-8000k. a rozgrzane jest w rzeczywistości do jakichś 1500 kelwinów mniej więcej :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2008, 11:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Pruszków
Tak jak to koledzy napisali... Wat jest jednostka energi... A czym wieksza energia tym wieksze wytwarzane cieplo... nygas jednak sie uparl ze K to miara temperatury. Chyba juz nikt mu tego nie wytlumaczy. :zalamany: Ale wlasnie przyszedl mi doskonaly pomysl jak mozna koledze inaczej zobrazowac problem. Mianowicie jesli kolega nygas upiera sie ze K to tylko i wylacznie jednostka temperatury odczuwalnej to... Jednostka czego jest minuta? Chcialoby sie odpowiedziec czasu? Niekoniecznie! :hyhy: Za pomoca minut okresla sie kat (kąt - z regoly nie pisze polskich znakow ale zeby nie bylo nieporozumienia to napisalem i z "ogonkami"). Czy teraz kogega nygas moze poszerzyc horyzonty i zrozumiec ze cieplo zarowki wyrazane jest w watach a nie w kelvinach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL