BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 17:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] zaciski hamulcowe i urwany odpowietrznik
PostNapisane: 19 marca 2008, 00:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: Warszawa
pytanie 1
jakie sa wyjścia gdy urwiemy odpowietrznik, tylko wymiana zacisku?
pytanie 2
jak to jest z zaciskami w e36? wszystkie wersje silnikowe(oprócz m3) miały takie same?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2008, 00:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Shreku napisał(a):
jakie sa wyjścia gdy urwiemy odpowietrznik, tylko wymiana zacisku?


Nie koniecznie wymiana zacisku...mozna srobowac rozwiercic urwany odpowietrznik i przegwintowac na wiekszy rozmiar.

Shreku napisał(a):
jak to jest z zaciskami w e36? wszystkie wersje silnikowe(oprócz m3) miały takie same?

Nie tylko m3 mialy inne zaciski...roznica polega jeszcze w zaciskach do tarcz wentylowanych i pelnych(wentylowane sa grobsze a pelne sa ciensze).

Pozdrawiam

Łukasz

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2008, 01:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: Warszawa
była jakaś reguła że np. w e36 z silnikiem 2,0 były wentylowane?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2008, 14:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Zdaje się się że e36 z silnikiem 1.6i 1.8i i 1.8 TDS były tarcze niewentylowane w każdej wersji nadwozia.
Cała reszta to tarcze wentylowane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2008, 15:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: Warszawa
BorysKrystian, 0potrzebuję konkretów popartych dowodami, miałem w aucie z motorem 2.0 niewentylowane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2008, 23:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Halinów
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
318is coupe tarcze przód wentylowane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2008, 07:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: Warszawa
sorki, niue dopisałem, chodzi mi o zaciski z tyłu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: zaciski hamulcowe i urwany odpowietrznik
PostNapisane: 21 marca 2008, 23:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Shreku napisał(a):
pytanie 1
jakie sa wyjścia gdy urwiemy odpowietrznik, tylko wymiana zacisku?
pytanie 2
jak to jest z zaciskami w e36? wszystkie wersje silnikowe(oprócz m3) miały takie same?


1.To najlepiej kupić używkę,masz pewnośc że bedzie bezpiecznie,koszt nie duży i mniej roboty.

2.Nie 328 i m3 z tyłu miały wentylowane tarcze,więc zaciski byly szersze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2008, 06:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E30 318is, E46 328ci
Zanim rozwiercisz, spróbuj wykręcić. Na rynku są specjalne wykrętaki, gwintowane, w kształcie stożka z odwrotnym gwintem. Warto spróbować. Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2008, 22:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
begoodmikey napisał(a):
Zanim rozwiercisz, spróbuj wykręcić. Na rynku są specjalne wykrętaki, gwintowane, w kształcie stożka z odwrotnym gwintem. Warto spróbować. Powodzenia.


To badziew!!!Urywają się już przy wkręcaniu.Szkoda kasy na to.

Z doświadczenia wiem że jeżeli odpowietrznik jest tak zapieczony że się urywa to bez jego rozwiercenia nie usuniesz go.A rozwiercając zacisk napewno uszkodzisz gwint w nim.Ponieważ odpowietrznik jest z twardszego materiału niż zacisk wiertło z chodzi na bok.
A gwintowanie na wiekszy rozmiar też nie zawsze sie udaje,TU CHODZI O BEZPIECZEŃSTWO jeśli puści taki odpowietrznik przy awaryjnym hamowaniu....

Problem z odpowietrznikami jest głownie z winy samych kierowców,dokręcają je zbyt mocno i nie zakladaja kapturków.
Wiec może jednak kupić dobrą używkę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2008, 23:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: czechy
Wykretakiem to pujdzie tylko musisz nagrzaè palnikiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL