BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 18:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Nierówna praca silnika przy nagrzewaniu+złe wskazania?
PostNapisane: 27 marca 2008, 08:47 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Witam.
W moim aucie występuje dziwny problem, mianowicie gdy silnik zaczyna się nagrzewać, chodzi nierówno. Aż czuć, jak nim telepie. Dzieje się to od chwili, gdy wzkazówka temp. cieczy chłodzącej zaczyna się podnosić. Gdy silnik dobrze się nagrzeje, w zasadzie wszystko jest ok. Jakieś pomysły? Komputer diagnostyczny nie pokazuje błędów, sonda lambda pracuje prawidłowo (chociaż zauważyłem na wykresie, że się zawiesza).

Druga sprawa - moje zegary mają chyba trochę koślawe wskazania - na biegu jałowym obrotomierz pokazuje czasami 650, czasami może troszkę więcej, a po podpięciu do komputera diagnostycznego, tenże komputer pokazuje 720-760 obr/min, czyli w normie. Podobnie wskaźnik temperatury - właściwie nigdy nie dochodzi do połowy, raz tylko w upale i w korku do tej połowy doszedł (wskazówka stoi ok. 2 mm od pionu, na lewo); komputer diagnostyczny pokazuje 89 stopni C, więc chyba wszystko w normie (pomijając zmęczone życiem visco). Macie jakąś propozycję dla rozwiązanie tego problemu?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nierówna praca silnika przy nagrzewaniu+złe wskazania?
PostNapisane: 27 marca 2008, 10:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
maaaad napisał(a):
Witam.
W moim aucie występuje dziwny problem, mianowicie gdy silnik zaczyna się nagrzewać, chodzi nierówno. Aż czuć, jak nim telepie. Dzieje się to od chwili, gdy wzkazówka temp. cieczy chłodzącej zaczyna się podnosić. Gdy silnik dobrze się nagrzeje, w zasadzie wszystko jest ok. Jakieś pomysły? Komputer diagnostyczny nie pokazuje błędów, sonda lambda pracuje prawidłowo (chociaż zauważyłem na wykresie, że się zawiesza).

Druga sprawa - moje zegary mają chyba trochę koślawe wskazania - na biegu jałowym obrotomierz pokazuje czasami 650, czasami może troszkę więcej, a po podpięciu do komputera diagnostycznego, tenże komputer pokazuje 720-760 obr/min, czyli w normie. Podobnie wskaźnik temperatury - właściwie nigdy nie dochodzi do połowy, raz tylko w upale i w korku do tej połowy doszedł (wskazówka stoi ok. 2 mm od pionu, na lewo); komputer diagnostyczny pokazuje 89 stopni C, więc chyba wszystko w normie (pomijając zmęczone życiem visco). Macie jakąś propozycję dla rozwiązanie tego problemu?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.


U mnie bylo to samo i okazało się że wałek i dźwigienki są już wytarte... W miarę rozgrzewania się silnika i rozszerzania się metalu luzy się kasowały i przestawało telepac. Zajrzyj po dekiel i zobacz w jakim stanie masz wałek i dźwigienki.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2008, 19:45 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
No właśnie wałek niby jest jak najbardziej ok, krzywki nie są zjechane. To samo dźwigienki...

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2008, 19:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
maaaad napisał(a):
No właśnie wałek niby jest jak najbardziej ok, krzywki nie są zjechane. To samo dźwigienki...


A dokładnie obejżałeś to wszytsko ? Luz kiedy ustawiałeś ostatnio ?

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL