BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 07:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Solenoid valve kick down prevention
PostNapisane: 28 marca 2008, 18:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: OstrĂłda
Witam
Podczas jazdy moja Betka przestała ciągnąć i zgasła. Po podłączenia do kompa wysypało taki błąd.
Solenoid valve kick down prevention
Z czym to zjeść??


Ostatnio edytowano 28 marca 2008, 23:00 przez caterpil, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2008, 19:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Witam czy silnik jest z Vanosem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2008, 22:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: OstrĂłda
Nie silniczek jest bez wanosa.
Teraz Auto jest unieruchomione. Jak odpalam, to na chwilkę zapali, ale pracuje jak by na połowę cylindrów, i gaśnie. Dodanie gazu tylko przyśpiesza gaśnięcie silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2008, 07:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Wygląda na czujnik położenia wału ale to tylko sugestia bo przyczyn może być kilka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2008, 07:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: OstrĂłda
Czujnik położenia wału był wymieniany z pół roku temu.
Ja zastanawiam się nad czujnikiem położenia wałka rozrządu.
A może coś związane z czujnikami spalania stukowego? (czy jakoś tak to się nazywa)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2008, 08:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
położenie wałka rozrządu-możliwe oczywiście najlepiej by było podpiąć pod kompa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2008, 08:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: OstrĂłda
Tak wiem jest tylko taki problem, że ja dysponuję tylko BMW SCANER i z tego programu odczytałem błąd. Betka zepsuła się w trasie i teraz stoi 120 km od garażu. Gdyby to stało się na miejscu to bezproblemu zatargał bym do warsztatu gdzie dysponują profesjonalnym sprzętem i może problem udało by się rozwiązać szybciej. Jednak staram się znaleźć przyczynę i chociaź załagodzić objawy, żeby autem zjechać do domu i dalej już jakiś warsztat się zajmie (chyba, że uda sie naprawić)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2008, 08:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
a czy ktoś u ciebie nie przetłumaczyłby tego błędu bo z translatora wychodzą głupoty gdybyś mógł skontaktować się z kolegą Robertbmw on jest specjalistą od naszych bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2008, 09:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: OstrĂłda
Szukałem już w necie
Z translatora faktycznie wychodzą jakieś bzdury.
Z tego co znalazłem to jest to jakiś zawór odcinający mający związek z ciśnieniem.
Ale żadnych dokładniejszych danych brak.
Podjadę zaraz do warsztatu i podpytam czy mieli już z takim zjawiskiem doczynienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2008, 10:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jeżeli auto podczas jazdy straciło moc i zgasło to może chodzi o czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2008, 12:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: OstrĂłda
Zasięgnąłem opinii mechaników.
Niestety nikt nie spotkał się z taką usterką
Podpowiadają mi, że może być problem z drożnością układu wydechowego, bądź też potencjometr przepustnicy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2008, 12:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: OstrĂłda
Zasięgnąłem opinii mechaników.
Niestety nikt nie spotkał się z taką usterką
Podpowiadają mi, że może być problem z drożnością układu wydechowego, bądź też potencjometr przepustnicy?
O regulatorze ciśnienia w listwie też myślałem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2008, 18:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
może kolega zadzwoni do jakiejś stacji obsługi BMW może podpowiedzą co to za błąd?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2008, 12:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: OstrĂłda
Dzisiaj rozebrałem swoją Bunie i przejrzałem wszystko. Wszystko jest sprawne i działające (pompa paliwa, regulator ciśnienia, układy drożne, czujniki sprawne). Jednak po przekręceniu kluczyka pompa paliwowa milczała. Identyczne objawy były, gdy padł mi czujnik wału. Wymontowałem więc czujniki położenia wału i położenia wałka rozrządu. Od wału jest OK (zresztą wymieniony niedawno) od wałka rozrządu jest "KAPUT". Ze starości pokruszyła się izolacja na przewodzie i wszystko w środku lata i grzechocze nie wspominając o tym, że kable wyszły z czujnika. Tak więc jutro wizyta w sklepie i zobaczę, czy po problemie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2008, 19:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Dzięki kolego za te informacje pewnie przydadzą się i innym napisz czy przyczyną był ten czujnik-pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2008, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: OstrĂłda
Jak tylko zrobie (dopiero w środę bo jestem poza domem) to oczywiście napiszę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2008, 21:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: OstrĂłda
Jak tylko zrobie (dopiero w środę bo jestem poza domem) to oczywiście napiszę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 16:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: OstrĂłda
Witam wszystkich obserwujących.
Bunia jeździ :)
Po wymianie czujnika położenia wałka rozrządu silnik też nie zapalił.
Podpiąłem pompę paliwa "na krótko" i też nic.
Poszedłem do domu zerknąć w komputer.
Po powrocie do garażu sprawdziłem, czy jest iskra? Była. Spróbowałem zapalić przy podłączeniu pompy "na krótko" i też nic. Ręce opadły :( Postanowiłem, że zakręcę ją na amen dopóki starczy akumulatora. Po kilku próbach zapaliła i chodzi.
Nie wiem, czy po założeniu nowego czujnika komputer silnika musiał się dostroić?
Nie wiem, czy po wymontowaniu listwy z wtryskami do sprawdzenia regulatora ciśnienia z powodu dużej ilości powietrza pompa po przekręceniu kluczyka milczała?
Mam jeszcze kilka niewiadomych, które mnie dręczą.
Nie wiem, gdzie jest czujnik ciśnienia paliwa i czy w ogóle jest takowy?
Dodam, że w mojej Buni jest zamontowana instalacja z "cyklonem B" ;)
Jeśli chodzi na gazie i wypnę bezpiecznik od pompy paliwa, to po kilku minutach objawy są podobne jak na początku awarii: silnik spada z obrotów, pracuje nierówno i po dodaniu gazu gaśnie. Myślę, że to sprawa czujnika ciśnienia paliwa. Jeśli tak to gdzie on jest?
Może po przełączeniu na „Cyklon” nie odcina zasilania paliwem?
Jeśli tak to gdzie jest zawór odcinający?
Za dużo znaków zapytania :(
Czy Ktoś z forumowiczów ma może pomysł gdzie mogła być przyczyna?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL