BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] 3,0 V8 Wymiana płynów eksploatacyjnych
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, 22:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
zwracam się z prośbą o podpowiedz na następujące pytania:

1. wymiana oleju w skrzyni biegów manualna (jaki i ile gdzie sie wlewa i gdzie wypuszcza stary)
2. wymiana oleju w szperze (jaki i ile gdzie sie wlewa i gdzie wypuszcza stary)
3. wymiana płynu we wspomaganiu (jaki i ile gdzie sie wlewa i gdzie wypuszcza stary)
4. gdybym o czymś zapomniała to proszę o info od znających temat na co trzeba zwrócić uwagę przy tym silniku

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Ostatnio edytowano 12 kwietnia 2008, 17:16 przez fankabmw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wymiana płynów eksploatacyjnych V8 3.0
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, 12:00 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
fankabmw napisał(a):
zwracam się z prośbą o podpowiedz na następujące pytania:

1. wymiana oleju w skrzyni biegów manualna (jaki i ile gdzie sie wlewa i gdzie wypuszcza stary)
2. wymiana oleju w szperze (jaki i ile gdzie sie wlewa i gdzie wypuszcza stary)
3. wymiana płynu we wspomaganiu (jaki i ile gdzie sie wlewa i gdzie wypuszcza stary)
4. gdybym o czymś zapomniała to proszę o info od znających temat na co trzeba zwrócić uwagę przy tym silniku


1- musisz sprawdzic nalepke na skrzyni ale na 90% masz tam olej ATF ( np Mobil 220 ) , wymiana co 35-40 tys km. Odkrecasz korek spustu w skrzyni, zlewasz do wiaderka , nowy olej do strzykawy warsztatowej i pompujesz przez korek wlewu z boku skrzyni

2- do szpery tylko Castrol SAF-XJ , najlepiej z ASO , wymiana co 40 tys, podobnie jak w skrzyni

3- zalezy czy masz nivo czy nie, zreszta i bez nivo bywał CHF 11 S, zamiennik- FEBI 6161 S ,( zielona nalepka na zbiorniczku ) albo ATF =(brazowa nalepka ) .


4- M60- do sprawdzenia- membrana, sruby pompy oleju, cewki i uszczelki pod pokrywami zaworow- to tak na poczatek. W razie jeszcze jakichs pytan, pisz smiało :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, 12:03 
Frank napisał(a):
Odkrecasz korek spustu w skrzyni, zlewasz do wiaderka , nowy olej do strzykawy warsztatowej i pompujesz przez korek wlewu z boku skrzyni


ale ten wlewowy też trzeba odkręcić, by nie było efektu jak w kartonie z mlekiem :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, 12:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
..::CZARNY::.. napisał(a):
ale ten wlewowy też trzeba odkręcić, by nie było efektu jak w kartonie z mlekiem


raczej go " popuscic " . Moze byc wiecej oleju niz trzeba i CI ten olej chluśnie w pape :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, 13:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Dzikus napisał(a):
Frank napisał(a):
4- M60- do sprawdzenia- membrana, sruby pompy oleju, cewki i uszczelki pod pokrywami zaworow- to tak na poczatek. W razie jeszcze jakichs pytan, pisz smiało


...przede wszystkim śruby od pompy oleju...


naprawde? Dobrze ze napisales, bo Frank trąbi o tym dopiero od 3 lat na forach :ok:, dzieki za czujność Dzikus :padam:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, 15:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
Dzikus napisał(a):
stones1 napisał(a):
naprawde? Dobrze ze napisales, bo Frank trąbi o tym dopiero od 3 lat na forach , dzieki za czujność Dzikus


...miałem na celu zaakcentowanie problemu, nie każdy nowy user wie że Franka wiedza jest na wysokim poziomie i jak pewien problem poprą inne osoby to daje to do myślenia, jak wiemy nie każdy używa opcji szukaj na forum tylko zadaje pytanie i śledzi swój temat, ale widać dla Ciebie tego typu posty są pożywka do debilnego komentarza, ale spoko przecież to sobie wyrabiasz opinie nie mi... :ok:


Słusznie kolega Dzikus napisał, bo nie które komentarze są nie potrzebne.

Grzecznie napisałam i poprosiłam o pomoc, nikogo nie zmuszam do czytania i odpowiadania a tym bardziej zbędnych komentarzy, owszem czytam forum więcej niż niektórym się wydaje, ale nie jestem w stanie wszystkiego wyczytać. O membranie czytałam post.
ale o pompie nie zauważyłam

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, 23:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
fankabmw, mi chodziło o to ze bardzo pomocny post napisał Frank. Jego rady wynikają z ogromnej wiedzy i sam się przekonałem ze warto ich sluchac. Dzikus za to... podpisał sie w moich oczach pod Franka postem, co jest dla mnie nieco smieszne.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 01:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 307
Lokalizacja: Warszawa / MaÂłkinia
Moje BMW: robi się
Dzikus napisał(a):
niestety nie mam pomysłu w jakim jezyku do ciebie pisać

Może w języku "stonoso-heroglifi", nie mam pojęcia co to za język ale warto wszystkiego sprubować dla dobra naszego towarzysza :cisza: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 02:26 
Fan_er napisał(a):
Może w języku "stonoso-heroglifi", nie mam pojęcia co to za język ale warto wszystkiego sprubować dla dobra naszego towarzysza :cisza: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Możesz w końcu przestać robić syf? Ciągle piszesz o jakiś bzdetach i w każdym poście czepiasz się stonesa. Zarejestrowałeś się 7 kwietnia i już zdążyłeś naklepać ponad 60 bezwartościowych postów. Twój wkład ogranicza się na komentowaniu samochodów w galerii i produkowaniu postów zakończonych w ten sposób: " :rotfl: :rotfl: :rotfl: ". Powiem bez ogródek - jesteś trollem. Przez takie osoby - jak Ty, to forum staje się śmietnikiem.

PS, jeśli tak bardzo chcesz dokuczyć stonesowi, to przynajmniej postaraj się pisać poprawnie. Robisz błędy niczym dziecko, poziom Twoich wypowiedzi również nie jest najwyższych lotów.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 11:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Bagor napisał(a):
i w każdym poście czepiasz się stonesa.


i za to dostał ostrzezenie.

Prosze o powrot do tematu ,czyli obsługi M60 B30 z manualem :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wymiana płynów eksploatacyjnych V8 3.0
PostNapisane: 8 czerwca 2008, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Lubin
Frank napisał(a):
cewki i uszczelki pod pokrywami zaworow- to tak na poczatek. W razie jeszcze jakichs pytan, pisz smiało :)


Mam pytanko a co tam dokładnie sprawdzić i ewentualnie czego szukać??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 06:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: WrocÂław
nie jestem specem, ale wydaje mi się że musisz sprawdzić czzy np. nie masz oleju w gniazdach świec... innych objawów nie znam...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL