BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Sprzęgło wentylatora i ciche ocieranie
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: szczĂŞstochowy
Witam,

jakiś czas temu (1500km) podczas wymiany oleju, mechanik doradził mi abym wymienił sprzęgło wentylatora bo jest zbyt luźne. No rzeczywiście widać że pióra wiatraka jakby obracają się po sinusoidzie. Dziś po podniesieniu maski (wskazówka temperatury na niebieskim tle - podjazd do garażu 200m) usłyszałem delikatne ocieranie się "czegoś", jakby od silnika, jednak doszedłem do wniosku po kilkukrotnym jego uruchamianiu, że te odgłosy dochodzą od wentylatora gdyż po wyłączeniu silnika słychać je jeszcze przez około sekundę, może nawet dwie (obroty wentylatora na luzie). Jak długo wentylator po wyłączeniu powinien się obracać na luzie?

To że sprzęgło wentylatora muszę wymienić to wiem, ale czy przy tych "odgłosach" muszę wymienić jeszcze jakieś łożysko? Co znaczą te ocierania od praktycznej strony? Czy mogę jezdzić autem do czasu wymiany tego sprzęgła?

P.S. Trochę tych pytań jest, bo ja jestem ciekawski i chcę ogarnąć temat.

Z góry dzięki,
Krzysiek

_________________
Nie wazne czym jeÂździsz, waÂżne jak.

Zachowaj kulturĂŞ na drodze...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2008, 16:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Witam jeżeli kolega wie że trzeba wymienić sprzęgło Viskotyczne to nie ma na co czekać bo może sie to skończyć poważnymi kłopotami z pękniętą głowicą włącznie tzw.Visko jest nakręcone na oś pompy wody i żadnego łożyska tam nie ma radzę nie lekceważyć tej usterki pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2008, 16:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Krzychu sprwadz w jakim stanie są poduszki pod silnikiem, miałem podobny przypadek, zaczeło ocierać okazało się że poduszka pęknęła...
no ale jeśli poduchy będą ok, to sprawdz czy jest luz na osi pompy wody, wisko to jakieś 150 - 300zł za nowe ( od zamienników do oryginałów)

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL