BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 15:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d Problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 19 maja 2008, 10:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: anglia
Witam Serdecznie...Zaczeło sie na 3 dzien po kupnie auta BMW 320d e46 2000 rok .Wracajac z pracy do domu w cieply wiosenny dzien ,zwruciłem uwage że temperatura wychylila sie w nienormalny sposób ponad połowe zblizajac sie do czerwonego pola ,a co za tym dalej idzie przy tym aucie i roczniku niewchodzi take zachowanie w gre .Włączyłem ogrzewanie na max ,tym sposobem zbiłem temp i dojechalem do servisu bmw.Tam przedstawilem przyjaznemu mechanikowi cała sytuacje otworzyłem maske dajac mu chwile namysłu .Okazalo sie ze kostka od centralki sterujacej znajdujacej sie na obudowie wiatraka niebyla podlaczona.Klijent ja wpioł wiatrak zaczoł krecic na max .Uradowany załatwieniem sprawy wybrałem sie na krótka przejażdzke .Radosc nietrwala długo po ujechaniu 5 mil stanołem na swiatłach i ujżałem otaczajacą moje auto łune smrodu i dymu .Zjechalem na pobocze otworzylem maske dopatrujac sie przyczyny.Natychmiast wypiołem uprzednio wpieta kostke i zjechalem natychmiast do domu.Po wyjeciu chlodnicy okazalo sie ze centralka przy obudowie od niej jest całokwicie zjarana ,wiec bez powodu niebyla rozpieta przez poprzedniego wlasciciela najwidoczniej mial juz z nia problemu wczesniej a przy kupnie niedopatrzylem sie tego problemu...Zamówiłem z polski nowy wiatrak wraz zcentralka a tymczasowo podlaczylem sobie dmuchawe na krótko wypinajac bezpiecnzik i wstawiajac w to miejsce włacznik w wrazie potrzeby schlodzenia silnika..Po przyjsciu paczki z polski wymienilem wiatrak z centralka podlaczylem tak jak byc powinno zamontowalem i chcialem sprawdzic prawidłowosc dzialania doprowadzajac silnik do temp po której normalnie powinien sie włączyć.Zanim to zrobiłem ,przypomnialo mi sie ze musze spowrotem wyjac wlącznik i włożyc bezpiecznik na swoje miejsce.A tu ZONK .Trzymajac kluczyki w ręku na zimnym silniku wiatrak zaczoł chodzic zaraz po wpieciu bezpiecznika na max obroty i tak mam do dzis .Kiedy potrzebuje wpinam bezpiecznik .Ale nie tedy droga ,tak sie przecierz nieda jezdzic by nonstop o tym myslec i nadzorowac temp wodu w silniku...Od tamtej pory zaciągnołem informacji zewsząd wymieniajac po drodze czujnik temperatury w bloku i sprawdzajac czy jakis przekaznik sie niesklejił ..Wszystko ok .Komputer tez nic niewykazał .W taki to oto sposób auto wprowadziło mnie w ślepy zaułek gdzie niewiem któredy dalej podążyć .Jeżeli ktos wie jak mi pomóc i ma jakiś pomysł co z tym fantem mozna zrobic ,prosze z góry podpowiedz ...Na forum lub email enzoferrari@vp.pl

Cytuj:
Dmuchawa chłodnicy chodzi nonstop na zimnym i bez kl
Problem z ukladem chłodzenia ...POMOCY

Tytułuj tematy zgodnie z ustalonymi ZASADAMI
Zapoznaj się z nimi jeśli chcesz uniknąć ostrzeżenia następnym razem.


..::CZARNY::..


Ostatnio edytowano 6 czerwca 2008, 20:12 przez BMW 320d 2000, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2008, 10:52 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
a czujnik temperatury w chlodnicy sprawdzales?

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2008, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: anglia
Witam Serdecznie...Jeżeli chodzi o ten który jest wkrecony po prawej stronie u dołu to tak>>WYgląda w postaci druta w którego połowie znajduje sie szklana ampółka ze zwartymi stykami w środku.niewiem jaki pierwotny powinna miec stan na zimnym silniku(czy zwarte czy rozwarte położenie) .Niewiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie w tej sprawie poniewaz w servisie udało mi sie zaczerpnąc informacji że ten czujnik odpowiada tylko za informowanie mnie o poziomie wody w chłodnicy i odpalaniem kontrolki na zegarach...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2008, 21:35 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
zobacz tu...http://rapidshare.com/files/106895025/Sam_Naprawiam_Bmw_E46_I_up_by_dunaj2.rar

prawdopodobnie masz gdzies zwarcie lub czujnik temperatury niesprawny...odpowiedzialny za wl.wentylatora bo jesli sie nie myle to sa 2 ....sprawdz tu...http://bmwfans.info/original/ :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2008, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: anglia
Z tego co widac na bmw fans ...W chłodnicy jest leveling switch oznajmujacy tylko ze poziom wody jest niski,natomiast cooling temperatur sensor jest czujnikiem w bloku który wymienialem na nowy i dalej nic..Jeżeli jest zwarcie czy bez magika i różdzki bede wstanie sam to znaleść


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2008, 22:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: anglia
Dziekuje bardzo za pomoc .Strony wysłane przez pana są bardzo cenne i bardzo ułatwia mi życie teraz jak i w przyszłości znalazłęm tam bardzo wiele przydatnych informacji i schematów które może pomogą mi zaradzic na problem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: anglia
Kupiłem za grosze nowy czujnik w chłodnicy po wymianie historia sie powtarza i pozostaje bez zmian..Rece mi opadają a robi sie coraz cieplej ...Niewiem co robić ..Pozostaje chyba tylko servis i niewyobrażalne koszta..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 10:40 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
na komp. powinno pokazac co zepsute bo na odleglosc trudno cos ustalic...a moze masz cos z klima...czy czujnik klimy jest ok.?

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 22:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: anglia
WIem o czym mowa...Nic zobaczymy co przyniesie następny tydzień.Umówiłem sie na jutro z elektrykiem i zostawiam mu na dwa dni auto z schematami elektrycznymi ze strony którą mi wysłałeś.Jak on niepomoże to pozostanie tylko bmw servis.Może jest głupota ale szukanie bardzo czasochłonne a w uk za roboto godzine płaci sie zadużo .Na kompie sprawdzałem w podżednym garażu skasował mi tylko palacą poduszke błędów żadnych czy tam kodów jak to nazwał niewykazało .Chyba ze w bmce mają konkretnijszy komp diagnostyczny który pokaże im wszystko od a do z ...A co do klimy to niewiem ,szczerze niesprawdzałem .Może mieć to coś wspulnego z objawami..?? Wiesz moze gdzie jest ten czujnik>?? Zauważyłem ze moze być troche freonu mało bo niemrozi tak jak powinna ..??czy niski stan freonu działał by tak na auto.mhhhhh poszukam na forum moze coś znajde ...Chyba że wiesz coś wiecej na ten temat...Jeszcze raz wielkie dzieki za zainteresowanie i pomoc jest naprawde bezcenna w mojej sytuacji gdzie jak niezrobie czegoś sam komu innemu wole niedawac a ostateczność zjadła by mnie razem z autem bo tak ceni sie bmw garaż na który mnie niestety niestać...Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 10:06 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
czunik klimy to nr.13

http://bmwfans.info/original/E46/Lim/320d-M47/ECE/L/N/2000/10/mg-64/ill-64_0770/

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 13:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: JastrzĂŞbie
Witam miałem ten sam problem u mnie zespawał sie przekaznik wentylatora oczysciłem styki i jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2008, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: anglia
Witam ponownie...Wruciłem właśnie z servisu bmw .Oddałem auto na dignoze by zweryfikowali przyczyne problemu .Wbrew mojim oczekiwaniom ich zdaniem problem stwarza sam wentylator i przyległy do jego obudowy sterownik który wraz z wentylatorem wymieniałem na nowy co prawda niefabryczny tylko używke z allegro..Pytanie teraz czy cześć którą kupiłem odziwo miała tą samą wade czy bmw mogło sie pomylić...Głupio jest rozpatrywac kompetencje servisu ale znajduje sie w angli a nie w polsce gdzie niebrał bym tego pod uwage ,angielski servis niedaje mi 100% satysfakcji .Wedle tego co stwierdził servis ,musiał by nonstop płynąć prąd w kostce do której podłączam kabel od wentylatora który uprzedzony jest tą centralka ,a on sama wyznaczała by prędkość obrotów w zależnosci od temperatóry i odłączała ją z chwilą kiedy chłodzenie niebyło by potrzebne .Teraz tak od silnika wentylatora odchodza dwa klable do centralki a z niej wychodzą 3 te same 2 co wchodziły + jeden cieńki który idzie do kostki i dalej do wiązki,i to ten kabel dochodząc do centralki musiał by sterować załączaniem sie wentylatora i w danym momencie odłączać prąd od niej niepzekazująć go dalej do silnika wenty... .Teraz pytanie i prośba czy ktoś wie coś wiecej na ten temat .?? Jak naprawde z tym jest i do końca jak to wszystko wygląda...Pomogła by mi info czy w tej kostce jest nonstop prąd czy zimny czy cieply bez włączonego zapłonu rozwiązało by to rebus i dało jednoznaczną odpowiedz żę centralka przy wiatraku tym cieńkim kablem dostaje sygnał ma gotowo nonstop podpiete zasilanie i załacza wiatrak...Dreczy mnie tez czy ten wiatrak w 320d ma 2 biegi i czy ten cienki przewód wysyłał by aż dwie informacje >??Czy tez jest tylko jeden max jak jest naprawde gorąco..>>??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2008, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: anglia
ps...Nowy wiatrak z centralka (cooling fan& relay) 379 FUTNÓW , bez możiwosci kupienia osobno samej centralki i kupienia tej cześci w niefirmowym sklepie i necie. To niesą małe pieniądza których niechciał bym wywalać w ciemno a potem okazało by sie że jednak to nie to i trzeba szukać dalej..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2008, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: anglia
??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2008, 22:34 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
a ty masz visko czy elektryczny do chlodzenia plynu...bo ja mam elektryczny tylko do klimy z przodu :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2008, 21:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: anglia
Elektryczny tylko i tylko jeden miedzy chłodnicą A SILNIKIEM>>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2008, 21:24 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
a jak odepniesz ten cienki kabelek to tez chodzi stale?
wedlug ...http://bmwfans.info/original/ to wentylator mozna kupic osobno to i centralke mozna osobno....spisz nr.centralki i poszukaj w info

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL