BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 15:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Odsłonięte amortyzatory ?
PostNapisane: 20 maja 2008, 10:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
:wstyd: wymieniłem amorki z tyłu, założyłem osłony, odboje wszystko skręciłem do kupy i.. mam odsłonięte amorki tzn odbój z osłoną leża na dole a od góry widać amorek? czy tak może być czy coś żle złożyłem?? czy może jakoś przykleić ten odbój do góry żeby zasłaniał amorek??? bo słyszałem ze jeśli nie bedzie osłoniety szybciej sie zużyje??


Ostatnio edytowano 6 czerwca 2008, 19:40 przez aces, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 11:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
aces, jest dobrze. Odbojnik z osłoną ma być na dole.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 11:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
wilkie dzieki... a juz mialem kombinowac jak i co zrobić zeby go jakos u góry umocowac :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 11:40 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Pomógł już kliknięte, a ja jestem innego zdania.

Nowe E46 miało ciasny odbój i cała osłona trzyma się u góry (tak samo, jak w E36). Amortyzatory z Touring'a są takie, jak w Sedanie, mocowania górne też, więc sądzę, że osłony również są takie same.

Kupiłeś zamiennik czy OE? Być może ktoś zastosował większe otwory w odbojach i przez to opadają.

W większości przypadków całość ma trzymać się na górze, gdyż odsłonięte tłoczysko jest bardziej narażone na brud i uszkodzenia (bród osadzony na tłoczysku stopniowo niszczy uszczelkę, nie mówiąc już o jakiś dziwnych przypadkach najechanych drutów, patyków czy kamyczków).

Klejenie nie ma sensu, ciężko coś w takiej sytuacji poradzić.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 12:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
pamo, nigdy ani odbojnik ani oslona nie zasloni calego tloczyska, poza tym, odbojnik musi lezec na dole, bo inaczej ograniczal by w zbyt duzym stopniu skok amortyzatora. Odbojnik zawsze sciaga sie na sam dół, aż sie oprze o obudowe tloczyska. Oslona ochrania simmerring tloczyska, a odbojnik przez to ze jest tak ciasno zalozony na tloczysku, "czysci je", tę górną nieosłoniętą cześć i tym sposobem nic niepożadanego nie dostanie się miedzy tłoczysko a simmerring. Poza tym odbojnik ma jakies 5-10 cm, a cale tloczysko ? 50cm ? Na tłoczysku nieoslonietym moze byc 5 kg blota, ale w momencie gdy amor sie wcisnie i "przejdzie" przez odbojnik, oczysci sie. Kazdy samochod ma gołe nieosloniete tloczysko, w powiedzmy 80%, osłona jest tylko na dole, chorni simmerring, a odbojnik musi byc rowież na dole bo jaką inaczej miałbyś amortyzajce? Żadną.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 12:58 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
ja mialem rozne samochody ale oslona i odbojnik zawsze byl u gory...chroni przed blotem i kurzem a na dole jak jest to slizg jest na to narazony :hyhy: jak jest oslona na dole to po co ona jest potrzebna? oslona + odbojnik powinna chodzic razem z karoseria :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 14:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
no teraz juz niewiem :suchy: pytałem kilku osób i też powiedziały że powinien być u góry:( może właśnie to dlategogo że kupiłem zamiennik:(((((

_________________
Przy prędkości 220km/h napis 40 jest nieczytelny:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 14:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
a jak jest w waszych e46??

_________________
Przy prędkości 220km/h napis 40 jest nieczytelny:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 15:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
zbigniewst napisał(a):
ja mialem rozne samochody ale oslona i odbojnik zawsze byl u gory...chroni przed blotem i kurzem a na dole jak jest to slizg jest na to narazony :hyhy: jak jest oslona na dole to po co ona jest potrzebna? oslona + odbojnik powinna chodzic razem z karoseria :P



oj co Wy mowicie Panowie :(


Odbojnik jest na dole, chroni amortyzator przed dobiciem do końca, gdyby był u góry, na stałe jakims cudem zamontowany, nie mielibyscie żadnej amortyzacji w samochodzie.

Skręćcie przednie koła i zobaczcie jak duuuuuuzo gołego tloczyska zobaczycie, ale... CZYSTEGO. Odbojnik jest na dole, z oslona, ciasno zalozony na tloczysku, dzieki temu tloczysko jest ciagle czyszczone i nigdy brud nie dostanie sie miedzy tloczysko a simmerring, a tylko TAM jest on niepożadany.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 16:25 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
stones1, z cały szacunkiem, ale tym razem się mylisz (pamiętasz, jakie zamówienie mam zamiar u Ciebie zrobić? ;p).

Odbój ugina się pod obciążeniem - czy dół dobije do góry, czy góra do dołu - nie ma znaczenia, gdyż przekazana siła będzie identyczna.

Osłona amortyzatora jest po to, by było na tłoczysku jak najmniej brudu, a odbój nie ma czyścić tłoczyska w sposób, jaki podałeś.

Dlaczego odbój powinien mieć wewnętrzną średnicę nieco mniejszą od tłoczyska - po to, by trzymał się u góry. Niektóre osłony z odbojami mocowane są wręcz w górnym mocowaniu amortyzatora. Zdarzają się przypadki, że odbój jest luźny, ale jest tak raczej w tańszych autach z powodu redukcji kosztów itp.

Poniżej zamieszam zdjęcia z E46 (mają już ok. 8 lat):
Obrazek
By pamopamo

Obrazek
By pamopamo

Stones1, zaufaj mi i podnieś swoje osłony :)

aces napisał(a):
a jak jest w waszych e46??


w moim E30 i E36 były u góry, tam, gdzie być powinny, a że BMW przez modele E30-36-46 nie zmieniło niczego diametralnie w tylnym zawieszeniu to u Ciebie też tak być powinno.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 16:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
pamo, ja nic podnosić nie musze, nie mam ani McPhersona ani odbojników :ok:

równie dobrze moża wkleic zdjecie przedeniego amora z np. e38 gdzie kawał tloczyska jest widoczny, a odbojnik znjaduje sie na dole. Cale tloczysko nie musi byc osloniete, a odbój ma odpowiednią wysokość by chronić amortyzator przed uderzeniem, dobiciem do końca. jedyne o co może sie na stałe oprzeć to dół amortyzatora,obudowa, jest dopasowany do tłoczyska, ale w gruncie rzeczy porusza się po nim swobodnie. Poza tym większość dedykowanych odbojników z osłonami jest o wiele krótsza od maksymalnej dlugosci tloczyska, więc jak mają je cale osłonic?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 16:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Odojnik ma byc na górze amorka ale w sumie to niema różnicy czy będzie na dole :) Bo przecież obój zawsze siedzi ciasno na tłoczysku i jak amor dobije to automatycznie przesunie go na górę...

Jedynie w przednich Bilsteinach B6 i B8 widziałem że osłona zasłania całe tłoczysko.


Cytuj:
Odbojnik jest na dole, chroni amortyzator przed dobiciem do końca, gdyby był u góry, na stałe jakims cudem zamontowany, nie mielibyscie żadnej amortyzacji w samochodzie.


Jakim cudem ?? :zdziwko:

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Ostatnio edytowano 20 maja 2008, 16:51 przez MAJSU_old, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 16:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
no to ja zglupiałem:/ ale jednak poslucham pamo i sprobuje je jakoś umocować do góry:)

_________________
Przy prędkości 220km/h napis 40 jest nieczytelny:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 16:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
aces napisał(a):
no to ja zglupiałem:/ ale jednak poslucham pamo i sprobuje je jakoś umocować do góry:)


Na upartego możesz przykelic odbój do tej blaszki nad nim ale niewiem czy długo to się utrzyma.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 16:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
stones1, tak, masz rację, że często jest tak, że osłona nie przykrywa tłoczyska tak, jak na zdjęciu - ale to jest zdjęcie fabrycznego stanu E46 (pomijając amortyzator).

Swoją drogą może jutro uda mi się sprawdzić E38 i zerknę też na inne BMW.

Są różne powody stosowania różnych rozwiązań dla osłon i odbojów, ale generalnie osłona ma chronić tłoczysko, a odbój wspomaga amortyzator. Tłumienie dużych "dobić" i związana z tym ochrona amortyzatora przed dobiciem (w amortyzatorze koniec tłoczyska opiera się na zaworze kompresji (jest tam specjalny trzpień, często oparty na sprężynie)) to główne zadanie obdojów, ale trzymanie osłony też do nich należy. W niektórych amortyzatorach tłoczysko bez odbojnika mogłoby wpaść do środka.

Spójrz na zdjęcie - po co osłona byłaby taka długa, gdyby miała być ciągle na dole.

I jeszcze jedno - pamiętaj, że dużo amortyzatorów ma siedziska sprężyn, które uniemożliwiają stosowanie osłon tego typu, jak na zdjęciu (nie miałyby się gdzie "schować"). Są wprawdzie harmonijkowe osłony, ale tutaj wracamy do początku tego postu - są różne czynniki mające na to wpływ.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 17:07 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
MAJSU napisał(a):
aces napisał/a:
no to ja zglupiałem:/ ale jednak poslucham pamo i sprobuje je jakoś umocować do góry:)


Na upartego możesz przykelic odbój do tej blaszki nad nim ale niewiem czy długo to się utrzyma.


też nie najlepsze rozwiązanie, bo kiedyś będzie trzeba to zdemontować, ale w tej chwile rzeczywiście ciężko wymyślić coś innego...

aces, jakiej firmy zamiennik kupiłeś i jakiego koloru jest odbój ? prawie biały, czy może ciemny ?

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 17:28 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
zawsze oslona i odbuj jest u gory :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 17:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
pamo napisał(a):

też nie najlepsze rozwiązanie, bo kiedyś będzie trzeba to zdemontować, ale w tej chwile rzeczywiście ciężko wymyślić coś innego...


Hmmmm ten talerzyk kosztuje nie całe 9zł sztuka więc niewiem czy to taki straszny wydatek :) Nawet biorąc pod uwagę że trzeba będzie kupic dwa ;) Ewentualnie oddac te opadające odboje i kupic oryginalne w salonie 50zł za sztuke to nie jakieś kokosy.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 18:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Dwa odboje z osłonami, Sachs - 60zł (wczoraj kupowałem :hyhy: )

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 19:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
prawie białe.. tzn bezowe:) ale jakiej firmy to nie pamietam bo apokowanie juz dawno w koszu:/ ale chyba jakas firma krzak:/ a jezeli chodzi o oryginalne odboje to moze koszt nie jest tu przeszkodą ale trzeba znow wszytsko rozkrecać:((( a troszke lipa z czasem:(( ale srobuje je najpierw przykleić.. a jeśli nie bedzie trzymać kupie pożądne odboje i przeloze

_________________
Przy prędkości 220km/h napis 40 jest nieczytelny:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL