BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 23:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] zacieśnianie szpery (szpera z 535 89rok 3,45)
PostNapisane: 10 czerwca 2008, 17:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
po ostatnim zlocie na Bmw Podbeskidzie , i moim debiucie w paleniu gumy na zlotach stanołem przed faktem ze szpera 25% to nie jest to o czym marzyłem :kwasny: .
Musze zaciesnić szperę i nie mówie tu o elektro szperze (spawaniu dyfra) choć mam mój stary dyfer, bo nie chce szpery 100% tylko około 40-50%.
Czy ktoś juz to robił??
jesli ktoś ma juz jakies doświadczenie ,to skorzystam ze wskazówek.
Wstępnie szukałem tematu na streetracing&drifting ,ale nie ma tam konkretów o które mi chodzi.
wiem ze szpera to mechanizm który przekazuje napęd przez sprężyny(sprężynę) dociskajacą płytki cierne do tarczy .
Zastanawiam się czy nie można utwardzić tej dociskajacej spręzyny przez dodanie podkładki w celu skrucenia(utwardzenia spręzyny)??
jeszcze jedno :czy ktoś wie ile NM trzeba do przekręcenia szpery 25%??? .
chodzi o sprawdzenie jej sprawności aby mieć pogląd ile będzie po przeróbce.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 12 czerwca 2008, 18:49 przez mcgiver, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2008, 05:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
hmmm... ja to zadaję trudne pytania :kwasny: :mur: .
Nikt nic nie wie ?? :zalamany: :zdziwko: :wstyd:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2008, 06:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Słyszałem cos o daniu podkładki dystansowej, cieniutkiej. Podobno daje się to czasem do popsutej szpery i z powrotem działa - bo zaciesnia. Jak się da za dużą to się robi 100%.

Mówię PODOBNO bo nie sprawdzałem!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2008, 19:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
znalazłem coś takiego , do sprawdzenia szpery tyle ze w omedze.
niebardzo moge sie w tym połapac ,więc jesli ktoś jarzy po angielsku to niech coś to rozjaśni :D
Obrazek
Obrazek
ZNALAZŁEM JESZCZE TO :
1. unieść tył auta, odkręcić oba koła
2. na jedną z piast przykręcić felgę 14" (nie większa bo ważny jest promień felgi) i owinąć linką jak na zdjęciach.
3. linkię obciążyć ciężarem 100lbs (poszukaj ile to kg)
4. do drugiej piasty przykręcić takie ustrojstwo jak na zdjęciu i zamocować klucz dynamometryczny
5. obracać kluczem tak by ciężar zamocowany na drugiej piaście (feldze) swobodnie zwisał nie dotykając ziemi i ustalić jakiemu momentowi to odpowiada

Potem są odpowiednie wzory i obliczenia, na drugiej stronie widać tabelę - z niej można w prosty sposób odczytać jakiemu momentowi odpowiada jakie spięcie szpery

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2008, 20:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
patrząc na obrazki tylko... zawieszasz ciężarek na jedno koło, na drugie zakładasz klucz dynamometryczny i napierasz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2008, 20:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Cytuj:
patrząc na obrazki tylko... zawieszasz ciężarek na jedno koło, na drugie zakładasz klucz dynamometryczny i napierasz

dokładnie ,
tylko jeszcze trzeba znać przelicznik IBS na kilogramy , aby wiedzieć ile powiesić, pozatym niewiem po co te wzory ?? :zdziwko: .
dobrze by było aby ktoś dosłownie przetłumaczył cały text by nie pominąc czegoś ważnego bo cała robota pujdzie na marne ,i nie dowiemy się ile procent ma nasza szpera :zakrecony: .
mógłby się odezwać ktoś z doświadczeniem w tego typu trikach :P

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2008, 20:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
Zaczne od tego ze 1lb = 0.4535924kg ....

Szpera to popularna nazwa mechanizmu roznicowego o zwiekszonym tarciu wewnetrznym. Im wieksze jest to tarcie tym bardziej mechanizm jest zblokowany (zblizony do osi stalej - a wiec zapobiega podawaniu momentu obrotowego na jedno kolo lub oś [w przypadku szpery miedzyosiowej])... ograniczajac rowniez roznice w predkosciach obrotowych kol lub osi. W zaleznosci od konstrukcji szpery mozna w jakis sposob zwiekszyc to tarcie. Ja dokladnie nie znam budowy szpery w BMW wiec nie wiem jak to zrobic. Jesli sa tam plytki ktore dociska sprezyna to najlepiej wymienic sprzezyne na mocniejsza [o wiekszym wspolczynniku sprezystosci (stala sprezyny)]. W przypadku gdyby byly problemy ze znalezieniem takowej - mozna zwiekszyc sile sprezyny przez zwiekszenie jej napiecia wstepnego [bardziej scisnac] bowiem sila sprezyny jest wprost proporcjonalna do jej ugiecia.

Mam nadzieje ze cos pomoglem. Jesli macie jakies rysunki konstrukcyjne szpery z BMW - bylyby mile widziane :)


Sam pomiar momentu oporu jaki daje szpera mozna wykonac wlasnie w taki sposob jak na rysunkach... z tym ze w Twoim przypadku nie istotna jest wartosc [wiec ciezarek i promien felgi nie ma znaczenia]... jesli wykonacz dwa pomiary [przed i po modyfikacji] w ten sam sposob bedziesz mial porownanie i z prostych proporcji mniej wiecej wyliczysz ile % ma szpera po Twej modyfikacji...

Pozdrawiam

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2008, 21:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Venom napisał(a):
Zaczne od tego ze 1lb = 0.4535924kg ....

mcgiver napisał(a):
3. linkię obciążyć ciężarem 100lbs (poszukaj ile to kg)

czyli 0.4535924kg x 100lbs= 45.35942kg
czy dobrze liczę ;lbs to to samo co lb ???
w kazdym razie coś pomogłeś i masz punkcik :D , reszta to raczej dla wszystkich jest jasne ;) , jesli jeszcze cos wiesz to dawaj , w kazdym razie na streetracing kolo daniel 325 pisze :[quote]zacieśniamy szpery na żądane spięcie, kosztuje to 500 zł w tym jest olej za 1xx?zł płytki cierne, podkładki za xxx? zależnie od stanu szpery zostaje 100-150zł za cały dzień pracy [/quote]
jednak dobrze by było posiąść tą tajemna wiedzę i spróbować samemu :hyhy:

Cytuj:
Sam pomiar momentu oporu jaki daje szpera mozna wykonac wlasnie w taki sposob jak na rysunkach... z tym ze w Twoim przypadku nie istotna jest wartosc [wiec ciezarek i promien felgi nie ma znaczenia]... jesli wykonacz dwa pomiary [przed i po modyfikacji] w ten sam sposob bedziesz mial porownanie i z prostych proporcji mniej wiecej wyliczysz ile % ma szpera po Twej modyfikacji...

dobrze gadasz ale jednak dobrze wiedzieć czy szpera trzyma serię no nie :D ??

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 07:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
mcgiver napisał(a):
czyli 0.4535924kg x 100lbs= 45.35942kg
czy dobrze liczę ;lbs to to samo co lb ???

lb = lbs - tak mi sie wydaje... Jest to brytyjska jednostka masy zwana funtem [nie kojarzyc z pieniedzmi :P]...
mcgiver napisał(a):
jesli jeszcze cos wiesz to dawaj ,

No to daje :P = wyniki Twojego mnozenia jest poprawny... :) :P heheh

mcgiver napisał(a):
w kazdym razie na streetracing kolo daniel 325 pisze :[quote]zacieśniamy szpery na żądane spięcie, kosztuje to 500 zł w tym jest olej za 1xx?zł płytki cierne, podkładki za xxx? zależnie od stanu szpery zostaje 100-150zł za cały dzień pracy

jednak dobrze by było posiąść tą tajemna wiedzę i spróbować samemu :hyhy:[/quote]
W sumie z tego co widze oni wymieniaja plytki cierne - pytanie tylko czy na seryjne czy na jakies o zwiekszonym wspolczynniku tarcia... W sumie - na Twoim miejscu bym to rozebral i pobawil sie z tym sam... :)

mcgiver napisał(a):
dobrze gadasz ale jednak dobrze wiedzieć czy szpera trzyma serię no nie :D ??

Wg nie mozna to zrobic tak... Zawieszasz dowolny ciezar na dowolnej feldze. Znasz mase ciezarka i srednice felgi - a wiec mnozysz
1. masa razy przyspieszenie ziemskie [np 50kg x 9,805m/s^2 = 490.25N]
2. sila razy ramie [np 490.25N x 0.203m = 99.5Nm] - w tym przykladzie ramie jest promieniem felgi 16"
W ten sposob masz moment jakim obciazasz jedno kolo... Mierzysz w kluczem dynamometrycznym tak jak mowilismy wczesniej i sprawdzasz o ile % wiekszy moment zmierzyles... Mysle ze wszystko jasne... :)

Pozdrawiam serdecznie

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2008, 11:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
Wyszlo Ci cos ?

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2008, 12:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
narazie nic nie prubowałem bo potrzebuję auto na codzień :kwasny: , a nie chciałbym żeby się okazało ,że jak rozbiorę to parę dni postoi.
Skoro już sie odezwałeś to jeszcze pytanie : jesli bym chciał zmienić przełożenie na 3,64 to wystarczy zmienić koło koronowe i atakujące czy jeszcze coś???
pytam bo po zmianie opon na wyższy profil na tylniej osi czyli z 50 na 55 okazało się ze obwód powiekszył sie o 10cm co wiąże sie ze stratą przyśpieszenia na żecz Vmax.
A jeszcze ciekawostka z ostatniej trasy ze zlotu w horzowie : miałem nawigację i porównywałem prędkość i wychodzi na to ze licznik mi przekłamuje o jedyne.... 1-2 km/h , co mnie bardzo cieszy wiec chcę zostawić opony które mam ,ale skrucić jeszcze bardziej przełozenia więc jesli bedę zaciesniał szperę to odrazu będę robił komplet.
Nadmienię również ze jesli mam limit predkości ustawiony na 100km/h to gong oddzywa się dopiero przy....107 km/h licznikowym :zdziwko: .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2008, 19:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
mcgiver, ja mam ustawione ok przy 135 jak to wyłaczyć ??????? mam kompa w jeżyku włoskim i nic nie kapuje

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2008, 19:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
na 16 przyciskowym kompie drugi przycisk od prawej na najniższym rzędzie to LIMIT , jesli jest ustawiony to świeci czerwona dioda koło tego napisu.
a zeby to zlikwidować naciskasz LIMIT a następnie w górnym prawym rogu przycisk S/R wtedy wyskakuja zamiast zadanej predkosci trzy poziome kreski , co znaczy ze jest wyzerowany limit i nic nie powinno wtedy pikac.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2008, 20:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
ufff dziękować
tak mnie to wkur.... że szok kto to wymyslił?

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2008, 21:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
esiue30 napisał(a):
ufff dziękować
tak mnie to wkur.... że szok kto to wymyslił?

bardzo dobra rzecz w terenie zabudowanym :D , pozatym niezłe uczucie jak się ustawi powiedzmy na 150km/h to się czuję jak w boeingu :hyhy: .
PS . dałes rady??

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 24 czerwca 2008, 21:22 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2008, 21:56 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
esiue30 napisał(a):
mam kompa w jeżyku włoskim i nic nie kapuje


to sobie zmien :)

na wylaczonym zaplonie wcisnij lewy przycisk na zegarach i trzymaj do czasu az pojawi sie kolejna wersja jezykowa, gdy pojawi sie taka ktora Ciebie satysfakcjonuje poprostu pusc przycisk :) :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2008, 22:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
dobra panowie nie jestem modem ,ale to mój temat :!: który jest o zacieśnianiu szpery , i jeśli nic konstruktywnego do niego nie wnosicie to proszę o nierobienie OFTOPA :cisza: .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 08:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
pozwole sobie odswierzyc temat.
czy ktos juz cos sie dowiedzial jak wyglada zaciesnianie?
jakiej grubosci ma byc dolozona podkladka? 1,2,5 mm ???
Czy trzeba rowno z obu stron podlozyc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 08:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
wiem z jednego forum ze zacieśnił szpere jeden uzytkownik przez dołozenie blaszki z nierdzewnego pudełka po cherbatnikach , około 0,5mm w sumie grubosc 2 podkładek.
Była to grubosc która mzniwelowała luzy.
wg dupoodczytu ;) zeszperowanie wzrosło do około 80%. Szpera chodziła ok , ale puzniej ja zmienił na inną z większym przełozeniem.
jak znajde temat to dam znac.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 12:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Dzieki,
Chyba czytalem ten temat ale nie bylo niestety nic o grubosci tych blaszek.

No i jeszcze nie wiem czy wlozyli je miedzy podkladki czy miedzy tarczki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL