mcgiver napisał(a):
czyli 0.4535924kg x 100lbs= 45.35942kg
czy dobrze liczę ;lbs to to samo co lb ???
lb = lbs - tak mi sie wydaje... Jest to brytyjska jednostka masy zwana funtem [nie kojarzyc z pieniedzmi

]...
mcgiver napisał(a):
jesli jeszcze cos wiesz to dawaj ,
No to daje

= wyniki Twojego mnozenia jest poprawny...

heheh
mcgiver napisał(a):
w kazdym razie na streetracing kolo
daniel 325 pisze

quote]zacieśniamy szpery na żądane spięcie, kosztuje to 500 zł w tym jest olej za 1xx?zł płytki cierne, podkładki za xxx? zależnie od stanu szpery zostaje 100-150zł za cały dzień pracy
jednak dobrze by było posiąść tą tajemna wiedzę i spróbować samemu

[/quote]
W sumie z tego co widze oni wymieniaja plytki cierne - pytanie tylko czy na seryjne czy na jakies o zwiekszonym wspolczynniku tarcia... W sumie - na Twoim miejscu bym to rozebral i pobawil sie z tym sam...

mcgiver napisał(a):
dobrze gadasz ale jednak dobrze wiedzieć czy szpera trzyma serię no nie

??
Wg nie mozna to zrobic tak... Zawieszasz dowolny ciezar na dowolnej feldze. Znasz mase ciezarka i srednice felgi - a wiec mnozysz
1. masa razy przyspieszenie ziemskie [np 50kg x 9,805m/s^2 = 490.25N]
2. sila razy ramie [np 490.25N x 0.203m = 99.5Nm] - w tym przykladzie ramie jest promieniem felgi 16"
W ten sposob masz moment jakim obciazasz jedno kolo... Mierzysz w kluczem dynamometrycznym tak jak mowilismy wczesniej i sprawdzasz o ile % wiekszy moment zmierzyles... Mysle ze wszystko jasne...
Pozdrawiam serdecznie