BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 10:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Tłukące się szklanki ? - Już nie!
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 07:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Od czego tu zacząć :zdziwko: :niepewny: . Wsumie to niewiedziałem gdzie umieścic ten temat bo jest niedowiary :hyhy: . Jak niektórzy z was wiedzą od jakiegoś czasu przymierzałem sie do wymiany moich szklanek w hydraulice zworowej. Od samego poczatku jak kupiłem auto , 2 lata temu szklanki w zaworach czasami postukiwały i działo sie to zarówno na zimnym silniku jak i po przegonieniu, a od jakiegoś czasu słychac je było codziennie po przegonieniu silnika , i co kilka dni przy porannym odpalaniu .
Nie chciałem nic pisać wcześniej poniewaz pomyślałem ,że mi sie wydaje , ale od 5 dni czyli od niedzielnego zlotu w Żywcu pod Grojcem i paleniu lacia przy którym kilka razy temperatura podskoczyła mi tuż przed czerwone pole , i wyskoczył komunikat o zbyt dużej temperaturze szklanki ucichły :zdziwko: :zdziwko: :hyhy: . Jest to dla mnie tak nieprawdopodobne jak mistrzostwo polaków w piłce noznej :rotfl: ;) , ale od niedzieli nie usłyszałem ani grama stuku , a jeżdżę naprawdę agresywnie.
Dwaj kumple mechanicy twierdzą ,że wyglada na to ze przy takim rozgrzaniu oleju do jakiego doszło przy skokach temperatury podczas upalania doszło do dokładnego wypełnienia szklanek olejem i wyparcia z nich pecherzy powietrza .
Niby sensownie to brzmi , ale przeciez ja nie jeżdżę jak kombatant tylko non stop gonie auto na wysokich obrotach , a niemozliwe jest żeby przez 2 lata które posiadam bejcę i 30tyś km przebiegu , szklanki miały w sobie powietrze.

Jeszcze jedna sprawa która moze mieć tu znaczenie; podczas upalania samochód zaczoł mi chodzic coś ciszej i stwierdziłem ze nie moze rozwinac pełnych obrotów , utrzymując je cały czas w okolicy 6000-6200 rpm, jak sie potem okazało zbyt duże cisnienie spalin wyrwało lekko przegnite rurki perforowane w ostatnim tłumiku zatykajac nimi oraz wełną wygłuszajaca swobodny wylot spalin .
Wieczorem wszystko wyjołem z tłumika i teraz mam całkiem pustą puszke więc drze sie strasznie.

Zastanawia mnie jak długo taki stan żeczy sie utrzyma i kiedy znowu będzie trzeba jechać do doktora pod Grojec :D :hyhy: .
czy jesteście w stanie w to uwierzyc??? Bo ja sam zastanawiam się czy to sen??
aaa..jeszcze jedno , nic nie pale oprucz papierosów , a do auta wsiadam trzeżwy :D , tak że proszę mi tu nie pisać żebym zmienił dilera :rotfl: :rotfl:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 16 czerwca 2008, 22:57 przez mcgiver, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 09:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Cytuj:
mi w e30 m40 kiedys tez po ostrym paleniu laczka ucichła klawiatura

na jak długo Ci ucichła??

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 09:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
No wiec oficjalnie mozna ogłosic ,że utylizacja opon to przyjemne z pozytecznym , co diamentralnie zachwieje teorią ze palenie laci to zazynanie silnika :D :hyhy:, i wręcz ma zbawienny wpływ na silnik. :D

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 13 czerwca 2008, 09:16 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 09:14 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
mcgiver, zapomniałeś dodać że jedynym minusem tego wszystkiego był wyrwany most razem zawieszeniem.... :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 09:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
:zdziwko:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 09:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
biały napisał(a):
mcgiver, zapomniałeś dodać że jedynym minusem tego wszystkiego był wyrwany most razem zawieszeniem....

musiałes się wygadać?? zapomniałeś że jeszcze dachowanie z dwoma saltami :D :rotfl: , czyli prawie jak Dzidek :hyhy:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2008, 00:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
Dziekuje koledzy :padam: dzieki wam dowiedzialem sie jak utrzymac moj motorek w nienagannej kondycyji :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2008, 15:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2703
Lokalizacja: SK/WD
Moje BMW: e34, e36
...to niech się teraz KotSylwester nie dziwi czemu auto "nie latało"... :D:D:D:D:D

_________________
Strefa PMS.
Flashing Lights - czyli WOOOOO!! wg angry Agry
Ilu rozczarowań bym uniknęła, gdy mężczyzna miał w wyposażeniu na czole tabliczkę znamionową!
Temu co pisze, a nie ma dowodów - papier przyjął wszystko - reszta wkrótce.
Prawda jest jak d... każdy ma swoją....[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2008, 17:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
mcgiver, wiesz co to jest cisza przed burzą? Nagle wszystko cichnie, powietrze stoi zero powiewu i nagle jak nie PIER.... :przestraszony:

A potem cichnie na długoo..... aż przyjdzie na palecie drugi silnik....

agrafka, no nie wiem , dziś rekinem pojechałem do sklepu... fajnie bo musiałem rondo 2 razy mijać... :zakrecony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2008, 18:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
KotSylwester napisał(a):
mcgiver, wiesz co to jest cisza przed burzą? Nagle wszystko cichnie, powietrze stoi zero powiewu i nagle jak nie PIER....

swieca przed zgaśnieciem też rozbłyskuje :] .
Jednak myśle ze nie grozi mojemu silnikowi jakiś kataklizm :cwaniak: .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2008, 19:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: czechy
Silnik potrzebuje od czasu do czasu porzadnie przewietrzyè rozgžany olej wyczyšci silnik, može mialeš zapchane kanalki prowadzace do szklanek i dostawalo sie tam malo oleju, moglo sie staè že jak mu daleš porzadnie po zaworach olej znieczyszczenia wyplukal i teraz jest ok. oczywišcie porzadnym przewietrzaniem niemyšle katowanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2008, 19:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
drak napisał(a):
Silnik potrzebuje od czasu do czasu porzadnie przewietrzyè rozgžany olej wyczyšci silnik, može mialeš zapchane kanalki prowadzace do szklanek i dostawalo sie tam malo oleju, moglo sie staè že jak mu daleš porzadnie po zaworach olej znieczyszczenia wyplukal i teraz jest ok. oczywišcie porzadnym przewietrzaniem niemyšle katowanie

moje katowanie na zlocie wygladało w ten sposób ze podczas palenia jak mi wskazówka doszło do 3/4 skali to zrobiłem kilka kółek na około placu aby osudzić silnik, i potem ogień :hyhy: , następnie znowu parękółek na około placu i zas ogien :hyhy: , przy trzecim dojsciu wskazówki pod czerwone pole zjechałem delikatnie z placu i silnik szedł na wolnych obrotach jeszcze 10 minut zanim go wyłączyłem.
Niektórzy patrzyli na moje palenie lacia z politowaniem , ale niestety nie chciałem dołączyc do grona kilkunastu ugotowanych bet na zlocie z pękniętymi wężami , chłodnicami , bądż z koniecznością gaszenia auta gasnicą , co miało miejsce przy dwóch lub z zablokowanym silnikiem przy M3.
Poprostu wygląda na to ze olej rozgrzany do granic poprostu skutecznie przepłukał silnik.
JEDNAK NIE BIERZCIE ZE MNIE PRZYKŁADU I NIE RÓBCIE TEGO ZE SWOIMI BETAMI :D , CHYBA ŻE NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ;)

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 14 czerwca 2008, 19:53 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2008, 19:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
oops zdublowany post
sorki :kwasny:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 06:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
nie będę zakładał nowego tematu bo pytanie wiąże się z upalaniem miedzyinnymi ;) .
Sprawa jest taka : rozciekła mi sie chłodnica i chcę kupić nową , jednak z myslą o poprawie wydajności układu chłodzenia , i chętnie włożę inną byle by tylko miała większą sprawność co bym przy upalaniu miał komfort psychiczny , jednak nie mam zamiaru robić zadnej żeżby bo z klimy np. nie zrezygnuję.
Wg reloaem w moim modelu było zakładane kilka chłodnic ruzniących się numerem wiec muszą sie też rużnić czym innym http://www.realoem.com/bm...099&hg=17&fg=05 , ja mam chyba tą 17111737757 bo radiator ma wymiary 520x440 , ale zastanawia mnie co to jest za chłodnica FOR VEHICLES WITH NATIONAL VERSION AUATRALIA L810A=YES
Nr oem 17111737760 ,jest na australię, czyżby była większa?? czy jaka jest rużnica???
a może ktoś dokładał dodatkowo gdzieś pod autem jakąś chłodnicę uzupełniajacą sprawność ?? chętnie podywaguję na ten temat :) .
Zaznaczam że przy normalnej jeżdzie wskazówka ma pion ale przy jakimś szaleniu na placu czy coś to już nie jest tak kolorowo.
Wpadł mi do głowy jeszcze inny pomysł . Zastanawiam sie nad dołozeniem do nowej chłodnicy równiez chłodnicy oleju z M5 .Widziałem nawet taka na allegro http://moto.allegro.pl/it...tan_.html#photo a u mnie w ori chłodnicy płynu są nawet jakieś zaczepy z dołu jak by pod chłodnicę oleju, i jest z 7cm miejsca z dołu.
Jest tez do silnika m20 z całym filtrem http://moto.allegro.pl/it..._320.html#photo .
Może by to jakoś pozenił do m50b25 i temperaturka będzie uciekała .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL