BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 15:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] nierówna praca, biały dym, check engine
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 15:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
Witam wszystkich

Dzisiaj miałem nieprzyjemną sytuację z moim E46 (320i - 2,2 litra 170 KM podwojny VANOS). Przy wyjezdzie z garażu pokazała sie kontrolka padniętej żarówki świateł mijania...po ponownym włączeniu padła druga (co tez mnie zastanawia...wymienilem jedną żarówke bo wiecej nie miałem i jak narazie świeci ale czemu padły dwie na raz?). Pierwsza myśl bezpieczniki ale okazuje się, że są dobre...natomiast sposób w jaki zostało to stwierdzone juz był troche gorszy...

Ktos mi bliski zaczął grzebać w skrzynce z bezpiecznikami, a że była po francusku to powyciągał kilka sztuk "na czuja". Po tym wszystkim sie przejechał, powiedzmy do 5-6 tys obrotów...i po tej jeździe samochód zaczał dymić na biało jak parowóz...pojawiła sie kontrolka check engine i nierówna praca silnika (wolne obroty na poziomie 600-700 to chyba za nisko)

Co sie mogło stać? Czy grzebanie w bezpiecznikach mogło mieć z tym coś wspólnego? Silnik ma raptem 46 tys i do dzisiaj chodził niesamowicie równo, cicho...olej czysty, płyn chłodzący czysty...

Pierwsze co mi do głowy przychodzi to podpięcie pod kompa ale nie mam takiej możliwości a jezdzic samochodem w takim stanie się boję gdziekolwiek dalej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 22:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 176
Lokalizacja: Dublin
Moje BMW: E61 520d
Kod silnika: M47N2
Witam,

Wygląda na to ze komp złapał kilka błedów przez to bezmyślne wyciąganie bezpieczników.
Musisz podjechać na diagnostyke i je skasować. Widocznie komp przeszedł w tryb awaryjny. Jeśli sie myle to niech mnie ktoś poprawi, na moje doświadczenie reset błędów powinnien rozwiązać problem.

_________________
Wiele Serc Jedno Bicie BMW Ponad Zycie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 22:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Rafi23, tylko z kąd ten biały dym?
A jak z temperaturą silnika? Nie była czasami podczas lub po przejechaniu się? Miałem w sumie podobnie i samo przeszło. W dodatku auto nie chciało się wkręcać na obroty i gasło na luzie jak tylko gaz puszczałem.
Nie stało auto w wilkoci przez jakiś czas? Może poprostu zawilgotniało i z tąd te przepalone żarówki i para z wydechu.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 23:04 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
Jaki jest poziom płynu chłodzącego? Ubywa, ale nie ma wyciekow? Jesli tak tzn, że płyn chłodzący przedostaje sie komory silnika i stąd biały dym. Jednak taki dym powinien być gęsty, bo delikatny biały dym to para wodna, wiec zjawisko normalne.

Przepalające się zarówki - w jakim stanie masz akumulator? Gdy jest słaby to przy zapalaniu ( wtedy potrzeba duzo pradu) następuje skok napiecia i sie moga przepalac zarówki. Ja mialem kiedys slaby akumulator i przy zapalaniu przepalał mi sie bezpiecznik od wtyczki do cb radia.

Także podłaczenie do komp Ciebie nie minie.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2008, 06:28 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Dym z rury wydechowej /kolor/ http://moto.wp.pl/kat,45754,wid,8392109 ... caid=1613f

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2008, 09:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
Dzieki za reakcję :)

Wizyta w warsztacie już za mną.

Opowiadam po kolei :

1. na kompie wyskoczył błąd zapłonu na 2 cylindrze (mam nadzieje, że dobrze zapamiętałem)
2. pierwsza myśl magików w warsztacie - cewka
3. po sprawdzeniu świecy okazało sie że jest czarna strasznie
4. po podłączeniu starej cewki i innej świecy zaczęło wszystko działać
5. kasacja błędu i jazda do domu bez problemu

Wyszło na to, że bezpieczniki to mógł być zbieg okoliczności i po tej jeździe poprostu świeca sie zasmoliła na amen. Dym ustał. Był dość konkretny stad moje wcześniejsze obawy. Olej i płyn nie ubywają i są czyściutkie. Czuć było ewidentnie, że jeden garnek nie chodzi.
Nowiutkie świeczki NGK już są w drodze do mnie więc powinno być jak najbardziej OK.

Jeszcze raz dzięki

Pozdrowki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2008, 11:33 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
Nie ma za co, klikaj pomogł :zdrowko:

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2008, 12:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 176
Lokalizacja: Dublin
Moje BMW: E61 520d
Kod silnika: M47N2
Czyli mialem racje,zycze pociechy z buni,

Pozdrawiam,
Rafi23

_________________
Wiele Serc Jedno Bicie BMW Ponad Zycie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2008, 12:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Rafi23,

djenker napisał(a):
bezpieczniki to mógł być zbieg okoliczności


czyli nie przez bezpieczniki

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2008, 16:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
Hehe fakt - bezpieczniki nie miały tu nic do gadania raczej...świece od nowości te same więc czas na ich zmianę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL