BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 11:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 12:21 
Kyokushin napisał(a):
Opel miał R6,


aa tak, zgadza się, TDS-a zdaje się :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 12:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Kyokushin napisał(a):
stones1 napisał(a):
Nie zgadzam się z tym. Według mnie pod wieloma względami nie jest gorszy od M50, ma lepszy moment niżej osadzony, resztę powiedziały by wykresy przebiegu mocy i momentu.


M50 nie jest gorszy od 2.0 R4 Z4 tylko pod względem maksymalnej mocy. Też ma 150KM.


Na pewno M50 jest lepszy pod względem kultury pracy, to wynika z budowy R4 i R6. Być może M50 ma większy procent mocy w szerszym zakresie obrotów, co sugeruje niżej osadzona moc maksymalna, czy tak jest, mogą rozsądzić jedynie wykresy mocy tych silników. Oba silniki zapewniają podobne osiągi (w tych samych samochodach pewnie tak właśnie by było), nie widze przepaści w żadną stronę.

Kyokushin napisał(a):
Co by nie było, ta kosiarka paliła mniej i robiła e30 :) Co dawało satysfakcję właścicielowi Opla. E30 325 większość ludzi nie kupowała dla komfortowej jazdy, tacy wybierali E34.


Chodziło mi o co innego, o taką moc która uzyskuje się zawsze, w trasie, w mieście, bez piłowania wiertareczki z Opla i bez walki na trasie przy większych prędkosciach. Takie R6 zmiażdzy 2,0 16v elastycznością.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 12:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
stones1 napisał(a):
Na pewno M50 jest lepszy pod względem kultury pracy, to wynika z budowy R4 i R6. Być może M50 ma większy procent mocy w szerszym zakresie obrotów, co sugeruje niżej osadzona moc maksymalna, czy tak jest, mogą rozsądzić jedynie wykresy mocy tych silników. Oba silniki zapewniają podobne osiągi (w tych samych samochodach pewnie tak właśnie by było), nie widze przepaści w żadną stronę.


Omawiane R4 ma szersze pasmo, zarówno mocy jak i momentu.
Natomiast wysokość obrotów nie ma znaczenia ponieważ nasze R4 osiągnie owe obroty, a za czym idzie i moc, szybciej niż M50. Wykresy nie są potrzebne aby to stwierdzić, wynika to z wartości momentu i mocy w silniku z Z4 oraz M50.

Samochody z tymi silnikami dzieli przepaść.
E36 - masa ok 1350 kg, M50B20 - 0-100km/h - 10s, vmax-214km/h - spalanie 12L/100km
E90 - masa ok 1500kg, silnik 2.0 R4 (ten z Z4) - 0-100 - 9s, vmax-220km/h - spalanie śladowe ok. 8,5L/100k

Tak więc R4 w tym konkretnym przypadku bije na głowe M50, jest w stanie cięższe o 150kg auto, rozpędzić aż o 1s do 100 szybciej przy o 1/3 mniejszym spalaniu...
Gdybając, gdyby oba silniki były w E36, M50 zostało by przez N46 rozgromione, biorąc pod uwagę masy E36 i E90, E90 z N46 jest wyraźnie lepsze.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 9 lipca 2008, 13:10 przez Kyokushin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 13:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 826
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: mondeo ghia x
Kod silnika: duratec HE
nowe R4 ma taką samą moc jak stare R6 M50B20 ?

OK super, niech ma, technologia idzie do przodu,

jest lżejszy ?

ano jest wkoncu to o 1/3 mniejsza jednostka

ale czy w aucie z R4 wylaczylbym swoje audio by posluchac silnika ?

NIEEEE, za to z R6 czesto wylaczam radio i wsluchuje sie w bardzo przyjemny gang,
wszyscy pasażerowie sa zawsze nim zachwyceni, nie potrzeba stozkow i wydechow z allegro...

nie kazdy kupuje/kupil R6 by z pod światel scigac sie z kadettami GSI : )

pozdrawiam wszystkich,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 13:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Kyokushin napisał(a):
stones1 napisał(a):
Na pewno M50 jest lepszy pod względem kultury pracy, to wynika z budowy R4 i R6. Być może M50 ma większy procent mocy w szerszym zakresie obrotów, co sugeruje niżej osadzona moc maksymalna, czy tak jest, mogą rozsądzić jedynie wykresy mocy tych silników. Oba silniki zapewniają podobne osiągi (w tych samych samochodach pewnie tak właśnie by było), nie widze przepaści w żadną stronę.


Nie.
Omawiane R4 ma szersze pasmo, zarówno mocy jak i momentu.
Natomiast wysokość obrotów nie ma znaczenia ponieważ nasze R4 osiągnie owe obroty, a za czym idzie i moc, szybciej niż M50. Wykresy nie są potrzebne aby to stwierdzić, wynika to z wartości momentu i mocy w silniku z Z4 oraz M50.


są potrzebne :)
Kyokushin napisał(a):
Samochody z tymi silnikami dzieli przepaść.
E36 - masa ok 1350 kg, M50B20 - 0-100km/h - 10s, vmax-214km/h - spalanie 12L/100km
E90 - masa ok 1500kg, silnik 2.0 R4 (ten z Z4) - 0-100 - 9s, vmax-220km/h - spalanie śladowe ok. 8,5L/100k

Tak więc R4 w tym konkretnym przypadku bije na głowe M50, jest w stanie cięższe o 150kg auto, rozpędzić aż o 1s do 100 szybciej przy o 1/3 mniejszym spalaniu...
Gdybając, gdyby oba silniki były w E36, M50 zostało by przez N46 rozgromione, biorąc pod uwagę masy E36 i E90, E90 z N46 jest wyraźnie lepsze.


nie wiemy jakie są różnice w skrzyniach biegów i ich przełożeniach, ani jakie przełożenia mają dyferencjały w tych dwóch samochodach.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 13:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Kyokushin napisał(a):
stones1 napisał(a):
Na pewno M50 jest lepszy pod względem kultury pracy, to wynika z budowy R4 i R6. Być może M50 ma większy procent mocy w szerszym zakresie obrotów, co sugeruje niżej osadzona moc maksymalna, czy tak jest, mogą rozsądzić jedynie wykresy mocy tych silników. Oba silniki zapewniają podobne osiągi (w tych samych samochodach pewnie tak właśnie by było), nie widze przepaści w żadną stronę.


Nie.
Omawiane R4 ma szersze pasmo, zarówno mocy jak i momentu.
Natomiast wysokość obrotów nie ma znaczenia ponieważ nasze R4 osiągnie owe obroty, a za czym idzie i moc, szybciej niż M50. Wykresy nie są potrzebne aby to stwierdzić, wynika to z wartości momentu i mocy w silniku z Z4 oraz M50.


są potrzebne :)
Kyokushin napisał(a):
Samochody z tymi silnikami dzieli przepaść.
E36 - masa ok 1350 kg, M50B20 - 0-100km/h - 10s, vmax-214km/h - spalanie 12L/100km
E90 - masa ok 1500kg, silnik 2.0 R4 (ten z Z4) - 0-100 - 9s, vmax-220km/h - spalanie śladowe ok. 8,5L/100k

Tak więc R4 w tym konkretnym przypadku bije na głowe M50, jest w stanie cięższe o 150kg auto, rozpędzić aż o 1s do 100 szybciej przy o 1/3 mniejszym spalaniu...
Gdybając, gdyby oba silniki były w E36, M50 zostało by przez N46 rozgromione, biorąc pod uwagę masy E36 i E90, E90 z N46 jest wyraźnie lepsze.


nie wiemy jakie są różnice w skrzyniach biegów i ich przełożeniach, ani jakie przełożenia mają dyferencjały w tych dwóch samochodach.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 13:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
stones1 napisał(a):
są potrzebne


Nie są :)

stones1 napisał(a):
nie wiemy jakie są różnice w skrzyniach biegów i ich przełożeniach, ani jakie przełożenia mają dyferencjały w tych dwóch samochodach.


Wiemy.
Są dobrane 'optymalnie', gdzie punkt optimum zapewnia te osiągi które mają.
Gdyby miały inne, osiągi były by gorsze. Albo w stronę przyspieszenia, albo vmaxu.
Tutaj obie te rzeczy idą na korzysć E90, więc co nie zrobisz w E36 M50, to i tak będzie gorzej niż w E90.

W kwestii doboru przełożeń nic od x lat się nie zmieniło, nadal obowiązują te same zasady, więc można przyjąć że dobór następował w/g podobnych kryterów i zmiennych.
Nie mnie jednak, nawet jak owe kryteria były inne, i tak widzimy przewagę E90 N46 na każdym z warunków krańcowych.

Jedyny argument na korzyść M50 to może być:

matt-el napisał(a):
ale czy w aucie z R4 wylaczylbym swoje audio by posluchac silnika ?

NIEEEE, za to z R6 czesto wylaczam radio i wsluchuje sie w bardzo przyjemny gang,


Nie mniej jednak jest to tylko kwestia wysublimowanego gustu i być może 'estetyki' natomiast na wydajność/osiągi/ekonomię to nie ma wpływu.

Jak ktoś powie, nie ważne że gorzej jeździ, nie wazne że pali 2x tyle nie wazne że kosztuje więcej utrzymanie, ale powie, dla mnie jest wazne że brzmi lepiej - wtedy dla niego lepsze będzie M50...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 13:53 
matt-el napisał(a):
ale czy w aucie z R4 wylaczylbym swoje audio by posluchac silnika ?


a dlaczego nie? niejedno R4 wprawi Cię w kompleksy, pomijajam już samoloty (czyt. subaru i jego boxer). posłuchaj jak chodzi gixer, albo porządna kawa, niech strzeli z odcinki. żadna eMka tak nie potrafi, a efekt jest piorunujący, to trzeba przyznać :)

z resztą... ja mam R4 i czasami wyłączam audio i też fajnie na wyższych obrotach przy odpuszczaniu gazu też mruczy i strzela, a nie buczy tylko :) oczywiście nawet nie chcę porównywać tego do R6, no ale są też inne jednostki, które ładnie chodzą. z resztą, jaka różnica, R4, R6, przychodzi V8 i MIAŻDŻY dźwiekiem wszystko :super:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 13:54 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Kyokushin napisał(a):
Tutaj obie te rzeczy idą na korzysć E90, więc co nie zrobisz w E36 M50, to i tak będzie gorzej niż w E90.

Nie wiem, coś się tak uczepił tych dwóch silników. Temat zatytułowany jest chyba trochę inaczej. Przecież to logiczne, że nowszy silnik będzie lepszy, bo inaczej byłby to ze strony konstruktorów krok wstecz, a niekoniecznie ten, który będzie miał więcej/mniej cylindrów.
Pod względem kultury pracy R6 ZAWSZE będzie lepsze niż R4. A reszta parametrów to już kwestia dopracowania technicznego. Niby zauważyłeś, ale jednak całkowicie pomijasz fakt, że m50 nie ma vanosów, valvetroniców i innych usprawnień. Możemy sobie tylko gdybać, jak wyglądałoby m50 zaopatrzone we wszystkie patenty z n46, ale patrząc, ile te usprawnienia dają choćby w przypadku silników 2.5, można zdecydowanie powiedzieć, że sporo.
A zatem jeśli porównujemy wg Twoich kryteriów:
e36 m52b25 - 192 KM@5900 rpm, 245Nm@4200 rpm, 0-100 8 s., vmax 233 km/h, spalanie 8,8 (cykl mieszany), masa 1330 kg
e46 m54b25 - 192 KM@6000 rpm, 245Nm@3500 rpm, 0-100 7.2 s., vmax 240 km/h, spalanie 9 l (cykl mieszany), masa 1410 kg.
Naprawdę uważasz, że sprawność n46 wynika tylko z mniejszej ilości cylindrów?
Konfrontacja M50 i N46 to po prostu zły przykład w tym temacie.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 14:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
maaaad napisał(a):
Nie wiem, coś się tak uczepił tych dwóch silników. Temat zatytułowany jest chyba trochę inaczej.


Bo właśnie to jest sednem tego tematu, o to pytał autor wątku.

maaaad napisał(a):
Przecież to logiczne, że nowszy silnik będzie lepszy, bo inaczej byłby to ze strony konstruktorów krok wstecz, a niekoniecznie ten, który będzie miał więcej/mniej cylindrów.


Właśnie dlatego jest ta dyskusja i ten temat bo nie jest dla wszystkich logiczne. Dla mnie akurat jest.

Kubenzy napisał(a):
No więc do tych rozważań podkusił mnie ten wątek w temacie kille -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... &start=520

R4 M4x (coś tam bo nie wiem jaki kod ma silnik w Z4) 2.0 150 KM kontra R6 M50 2.0 150 KM...

Pytanie retoryczne: który lepszy? Pod uwagę biorę osiągi, elastyczność, rozwijanie mocy, kulturę pracy...

W dyskusji można oczywiście tez posunąć się dalej i porównywać jednostki V8 z V12 naturalnie, ale mnie przede wszystkim ciekawią te silniki w tych autach, np. 320 E90 i 320 E36 M50...

Zapraszam do syskusji :)


maaaad napisał(a):
Pod względem kultury pracy R6 ZAWSZE

Nie 'zawsze'. Kwestia technologii.

maaaad napisał(a):
Niby zauważyłeś, ale jednak całkowicie pomijasz fakt, że m50 nie ma vanosów

Mowa o M50 z vanosem...
Poza tym mowa jest o tych konkretnie dwóch silnikach. M50 i N46 - patrz pierwszy post.

maaaad napisał(a):
e36 m52b25 - 192 KM@5900 rpm, 245Nm@4200 rpm, 0-100 8 s., vmax 233 km/h, spalanie 8,8 (cykl mieszany), masa 1330 kg


Nie 192KM ale 170KM.
I między M52B25 a M54B25 jest bardzo duża różnica, M54B25 poprostu 'wciąga' M52B25, a kwestia wydajności to już zupełnie pogrom.
M54B25 możesz porównywać do M52B28... o oczko wyższego.

maaaad napisał(a):
Naprawdę uważasz, że sprawność n46 wynika tylko z mniejszej ilości cylindrów?

Nigdzie tak nie napisałem bo było by to bzdurą.

maaaad napisał(a):
Konfrontacja M50 i N46 to po prostu zły przykład w tym temacie.

Ale dokładnie taki temat dał autor i prosił o porównanie konkretnie tych dwóch.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 14:16 
maaaad napisał(a):
całkowicie pomijasz fakt, że m50 nie ma vanosów,


www.wikipedia.com

Cytuj:
Konfrontacja M50 i N46 to po prostu zły przykład w tym temacie.



tak to jest, jak się czyta wyrywkowo, bez 1. wypowiedzi, w której zawarto pytanie właśnie o TE jednostki :)

maaaad napisał(a):
Pod względem kultury pracy R6 ZAWSZE będzie lepsze niż R4.


1 <R2<R4<R6<V8<V12 etc. o tym wiemy, ale własnie dyskusja jest o czymś innym :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 14:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 508
Lokalizacja: WSC
maaaad napisał(a):
Naprawdę uważasz, że sprawność n46 wynika tylko z mniejszej ilości cylindrów?


Właśnie chodzi o to, że mimo mniejszej ilości cylindrów jednostka ta daje sobie świetnie rade i w porównaniu do starszej 6'cio cylindrowej jednostki wypada lepiej. Dyskusja dotyczy tego, że część uważa, że nowsza R4 > starsza R6, a druga część twierdzi na odwrót.
O ile łatwo na kartce pokazać wyższość R4, o tyle entuzjaści R6 sięgają po niemierzalne sfery odczuć z jazdy :)

Co do tematu :)
Brzmienie silnika R6 jest dużo fajniejsze niż R4, akurat wczuwam się w to, co nie zmienia faktu, że jak napisał trafnie Czarny podjeżdza byle V8 i jest pozamiatane :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 14:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
Kyokushin napisał(a):
Mowa o M50 z vanosem...


Nie :)

Obrazek

maaaad napisał(a):
Konfrontacja M50 i N46 to po prostu zły przykład w tym temacie.


Kubenzy napisał(a):
No więc do tych rozważań podkusił mnie ten wątek w temacie kille -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... &start=520


;)

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 15:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Kubenzy napisał(a):
Nie


Nie wiedziałem że nie masz Vanosa :]
Porównywałem do tego z Vanosem bo jest nowocześniejszy.

Ten bez vanosa ma maksymalny moment przy 4700 a nie przy 4200 (jak wersja z vanosem, Maciek też podał ta wartość) więc w ogóle nie ma o czym gadać :)

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M50

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 15:33 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
kostek_ja napisał(a):
Frank napisał(a):
Im wiecej cylindrow tym lepiej , nie da sie tego obejsc :)


Zgadzam się z tobą w 100% :) Jeżeli chodzi o kulturę pracy to nic nie dorówna V12 (no może jakieś W16 ;) ) Duży silnik z dużą liczbą cylindrów to duża moc, moment i kultura pracy. Takie silniki mają tylko jedną wadę są ciężkie i tego też niestety nie da się obejść ;)

A co oznacza kultura pracy wielocylindrowca pokazuje ten oto filmik mojej produkcji:
http://pl.youtube.com/watch?v=ikMaxdM-lGM



Tak,bardzo ciezkie. S62 wazy całe 6kg wiecej od S52. Polecam poczytac cos o LEKKICH stopach metali :ok:


A co do kultury pracy - moje pracujace V8 spokojnie tez utrzymuje monete na sobie...i jej nie przewraca :oczami:

http://pl.youtube.com/watch?v=BrrL0QRTeOM

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 16:00 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Kyokushin napisał(a):
Nie 192KM ale 170KM.
I między M52B25 a M54B25 jest bardzo duża różnica, M54B25 poprostu 'wciąga' M52B25, a kwestia wydajności to już zupełnie pogrom.
M54B25 możesz porównywać do M52B28... o oczko wyższego.

Mea culpa, miałem na myśli oczywiście M50B25, chodziło mi o porównanie silników z taką samą mocą i pojemnością, żeby zwrócić uwagę na usprawnienia techniczne.
..::CZARNY::.. napisał(a):
maaaad napisał/a:
całkowicie pomijasz fakt, że m50 nie ma vanosów,
www.wikipedia.com

M50 dostał Vanos w 1992 r., na dodatek tylko po stronie dolotu. N46 ma również ten układ po stronie zaworów wydechowych.
..::CZARNY::.. napisał(a):
Cytat:
Konfrontacja M50 i N46 to po prostu zły przykład w tym temacie.
tak to jest, jak się czyta wyrywkowo, bez 1. wypowiedzi, w której zawarto pytanie właśnie o TE jednostki

Czytam cały wątek. Wraz z jego tytułem. O to, że autorowi nie chodziło tylko o te 2 silniki świadczy fragment:
Kubenzy napisał(a):
:
W dyskusji można oczywiście tez posunąć się dalej i porównywać jednostki V8 z V12 naturalnie, ale mnie przede wszystkim ciekawią te silniki w tych autach, np. 320 E90 i 320 E36 M50...
Zapraszam do syskusji

Gdybyśmy mieli porównywać tylko te dwa silniki, to nie byłoby dyskusji :D
..::CZARNY::.. napisał(a):
maaaad napisał/a:
Pod względem kultury pracy R6 ZAWSZE będzie lepsze niż R4.
1 <R2<R4<R6<V8<V12 etc. o tym wiemy, ale własnie dyskusja jest o czymś innym

Nie wszyscy wiemy:
Kyokushin napisał(a):
maaaad napisał/a:
Pod względem kultury pracy R6 ZAWSZE
Nie 'zawsze'. Kwestia technologii.

Tu coś o kulturze pracy i odpowiedź na świetną kulturę pracy R6:
http://www.motofakty.pl/artykul/kultura ... lnika.html
Kubenzy, wiem, wiem, że się trochę Ciebie uczepili w tamtym temacie, jego też śledzę :D Cóż, skoro go objechałeś to objechałeś, Ty wiesz lepiej bo tam byłeś. Ja nie, więc mój komentarz jest zbędny ;)
Nie zrozumcie mnie źle, nie bronię silnika M50 przed N46, bo nie ma czego, tak więc peace :zdrowko: :cwaniak:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 16:12 
maaaad napisał(a):
Czytam cały wątek. Wraz z jego tytułem. O to, że autorowi nie chodziło tylko o te 2 silniki świadczy fragment:
Kubenzy napisał/a:
:
W dyskusji można oczywiście tez posunąć się dalej i porównywać jednostki V8 z V12 naturalnie, ale mnie przede wszystkim ciekawią te silniki w tych autach, np. 320 E90 i 320 E36 M50...
Zapraszam do syskusji

Gdybyśmy mieli porównywać tylko te dwa silniki, to nie byłoby dyskusji :D


maaaad napisał(a):
Nie wiem, coś się tak uczepił tych dwóch silników.


:zdziwko:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 16:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Kyokushin napisał(a):
maaaad napisał(a):
uot;]Pod względem kultury pracy R6 ZAWSZE

Nie 'zawsze'. Kwestia technologii.


Żadna technologia nie zniweluje fizyki, a dokładniej konstrucyjnego niewyważenia R4.

Tak jak żadna technologia nie zmieni tego, że startująca rakieta kosmiczna jest obiektem niestabilnym z natury. Problematyka tych dwóch zjawisk jest podobna.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 16:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
gadajcie co chcecie, dla mnie i tak jedyne akceptowalne R4 to S14B23


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 16:45 
Boogie napisał(a):
Żadna technologia nie zniweluje fizyki, a dokładniej konstrucyjnego niewyważenia R4.


W przypadku M50 i nowszej konstrukcji z wykorzystaniem lepszych technologii na to wychodzi, że tak się stało, jak to wytłumaczysz?


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL