BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 15:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Ile wytrzyma pasek klinowy ?
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 14:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 244
Lokalizacja: KrakĂłw
mam przejechane coś koło 240.000 i zastanawiam się jak długo jeszcze można jezdzic bez wymiany paska, ostatnio jak patrzylem pod maskę wydawal się minimalnie popękany w pionie i to mnie troszkę zaniepokoiło czy nie trzeba by już wymienić.


dzięki za porady



Zapoznaj się z ZASADAMI.

robertbmw


Ostatnio edytowano 29 kwietnia 2008, 20:56 przez nrtp, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 21:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Lokalizacja: Bielsko-BiaÂła
Obok twojego nicku pisze ze masz silnik m43 a tam jest lancuch a nie pasek :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 21:45 
nrtp napisał(a):
i zastanawiam się jak długo jeszcze można jezdzic bez wymiany paska,


chodzi o jaki pasek? od alternatora? ogólnie tak długo, aż nie będziesz w stanie go naciągnąć i będzie masakrycznie piszczał. przebieg nie ma tu nic do rzeczy, na pewno był wymieniany, guma parcieje i normalne, że pęka jakoś tam minimalnie. Jeśli jednak już znacznie, nie zaszkodzi wymienić :) raczej nie odczujesz po kieszeni :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 01:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
w silniku m43 nie ma paska klinowego, tylko pasek wielorowkowy, tak zwany PK. Te paski nigdy nie piszczą, piszczą tylko paski klinowe, gdy są źle naciągniete lub gdy są już zbyt wąskie i się slizgają (pasek klinowy "ciągnie" bokami i przyczyną zużycia, braku możliwości naciągu tak naprawdę nie jest jego wyciągniecię, tylko "zwężenie" z wiekiem). Żywotność każdego paska PK jest określona na 100.000km, po tym przebiegu, by uniknąć niespodziewanego pękniecia paska (nie poprzedzonego głośnym ślizganiem się i piszczeniem) należy pasek wymienić na nowy.

Pasek od alternatora do M43 poniżej 09.1995 roku to 6PK1660, Conti kosztuje u mnie 44 zł
Pasek od alternatora do M43 powyżej 10.1995 to 6pk1733, Conti kosztuje u mnie 45 zł

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 14:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 17
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43
stones1 napisał(a):
w silniku m43 nie ma paska klinowego, tylko pasek wielorowkowy, tak zwany PK. Te paski nigdy nie piszczą

dziwne,bo mam wlasnie ten wielorowkowy i musialem go wymieniac bo stal sie slyszalny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 21:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Ksiezyc napisał(a):
stones1 napisał(a):
w silniku m43 nie ma paska klinowego, tylko pasek wielorowkowy, tak zwany PK. Te paski nigdy nie piszczą

dziwne,bo mam wlasnie ten wielorowkowy i musialem go wymieniac bo stal sie slyszalny


być może, jednak te paski nigdy nie slizgają sie w taki sposób jak klinowe starego typu, które są slyszalne w promieniu 5 kilometrów.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [E36] problem przy odpalaniu
PostNapisane: 28 lipca 2008, 19:07 
e36 2.0 24v coupe 1992r. Czesc mam kilka pytan z ktorymi sobie nie radze ,1) Mam problem podczas jazdy ,jadac powyzej 120km/h auto zaczyna jakby plywac nie zarzuca tylko wydaje sie jakies bardzo miekkie i np przy zmianie pasow staje sie wrecz nie do opanowania ,nie wspomne co sie dzieje przy jeszcze wiekszej predkosci ,tragedia... 2) podczas odpalania gdy silnik jest zimny bo tylko wtedy to sie dzieje ,odpala jak disel przez jakies 3 sek ,nie ma tego problemu gdy je wczesniej "zakrece" bez odpalania... czy to moze byc wina oleju ,(jezdze na polsyntetyku castrol magnatec ,przebieg lekko ponad 200tys) DZIEKI ZA WSZYSTKIE ODPOWIEDZI ,POZDRO


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2008, 13:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
moreno07 Twoje pytanie dotyczy innego auta niż to o którym mowa w tym temacie,więc załóż nastepnym razem odzielnny temat.Za nim to zrobisz zapoznaj sie z zasadami umieszczania zakładania tematówi i umieszczania postów a przy okazji skorzystaj z szukajki.Poszukaj zanim zapytasz. ;)

Jeśli chodzi o Twoje pytania:

1). Przyczyn może być kilka:

- Niewłaściwa geometria i ustawienie kątów
- Zużyte amortyzatory
- Wybite i zużyte elementy metalowo - gumowe zawieszenia.

Wyjścia są 2,albo pojedziesz do mechanika w celu oględzin albo po prostu udasz się na stację diagnostyczną,powiesz Panu diagnoście co się dzieje i niech sprawdzi wyżej wymienione przeze mnie elementy.To najprawdopodobniej pozwoli niewielkim kosztem zdiagnozować przyczynę pływania auta po drodze.Warto też ( choć może wydać Ci się to prozaiczne :) ) sprawdzić stan powietrza w oponach,czy wszędzie jest jednakowy i czy przypadkiem nie jest go zamało.Jeśli masz opony kierunkowe sprawdź też czy są odpowiednio założone - zgodnie z kierunkiem jazdy.

2).Cykają Ci prawdopodobnie Tzw. popychacze co jest normalne o ile trwa krótko zaraz po odpaleniu zwłaszcza w chłodniejsze dni - chwilę czasu zajmie olejowi dotarcie tam gdzie powinien dotrzeć.I o ile nie jest to dosłownie walenie i trwa krótko to nie masz czym się martwić.
Z tego co widzę po tym temacie:

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=135 ... 7aef988b22

Do silnika M50B20 ( a taki masz :] ) leją zarówno 10w jaki 5w40.Jeśli auto było zalane 10w40 to taki olej lej i winą oleju nie jest że silniczek cyka.

Mam nadzieję że coś pomogłem. ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2008, 16:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
ja również miałem ten problem, ze auto było mało stabilne najpierw wymieniłem poduszki amortyzatorów lecz amortyzatory tez nie byly w zbyt dobrej kondycji i rowniez trzeba je bylo zmienic. Założylem amortyzatory firmy Blistein i jest wszystko ok nawet przy duzych predkosciach 150-200 km/h.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL