BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 15:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Jakie opony do wygodnej jazdy
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 18:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 375
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Witam serdecznie. ( Nie wiem czy pytam w odpowiednim dziale ale jak cos, to prosze o przeniesienie. )

Otoz [ co niektorzy juz wiedza ] zakupilem w koncu alu'ski do mojego sedana. Efekt zaskoczyl mnie na + bo nie sadzilem ze zmieni wyglad mojego "zwyklego sedana" az tak bardzo [ czyt. zupelnie inny samochod ] :] i rozgladam sie za letnimi "kapciami".

Ok, ale do rzeczy....

Sa to felgi M-Contour 17' 7J ET41. Obecnie sa na nich opony zimowe [ poprzedni wlasciciel felg uzywal wlasnie w tym okresie ] o wymiarach: 215/45/17.

Najwazniejsza dla mnie informacja jest to, ze kolega z wulkanizacji powiedzial mi, iz najlepiej byloby zalozyc na przod 215/40/17 a na tyl zostawic obecny rozmiar poniewaz "licznik bedzie mi przeklamywac" ( nie wiem dokladnie w jaki sposob ).
1. Czy kupic 2x 215/40 na przod i 2x215/45 na tyl czy moge spokojnie jezdzic na 4x215/45?
2. Czy zmniejszy to komfort ( wg mnie bardziej bede odczuwal wszelkie dziury ) gdy na przodzie beda 215/40?
3. Co to sa felgi z "rantem ochronnym na felge" i czy obecnie posiadam takie ( te ktore sa zalozone ) bo w tym temacie jakos nic nie moge znalesc ( roznicy z ochrona i bez - moze jakies fotki? )


FOTKA FELG

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 18:37 
BlackEvo napisał(a):
Najwazniejsza dla mnie informacja jest to, ze kolega z wulkanizacji powiedzial mi, iz najlepiej byloby zalozyc na przod 215/40/17 a na tyl zostawic obecny rozmiar poniewaz "licznik bedzie mi przeklamywac" ( nie wiem dokladnie w jaki sposob ).


Tak? Ciekawe jak on to policzył, z fabryki e36 wyjeżdża na 185/65 R15, na wszystkich osiach, więc odpowiednik średnicowy to 215/45 R17, więc skąd 40?

BlackEvo napisał(a):
1. Czy kupic 2x 215/40 na przod i 2x215/45 na tyl czy moge spokojnie jezdzic na 4x215/45?


zakładaj 215/45

zoba

http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
BlackEvo napisał(a):

2. Czy zmniejszy to komfort ( wg mnie bardziej bede odczuwal wszelkie dziury ) gdy na przodzie beda 215/40?


jak dla mnie to głupi pomysł i nie ma sensu zakładać 215/40

BlackEvo napisał(a):
3. Co to sa felgi z "rantem ochronnym na felge" i czy obecnie posiadam takie ( te ktore sa zalozone )


chodzi o opony z rantem :) mają oznaczenia FP czy tam FR i to jest taki kołnierz na oponach z gumy, a czy masz, to nie widzę :) u mnie w galerii na foto felg z bliska widać taki grubszy pasek gumy i to właśnie to


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 18:43 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
BlackEvo napisał(a):
Czy zmniejszy to komfort ( wg mnie bardziej bede odczuwal wszelkie dziury ) gdy na przodzie beda 215/40?


to jest niski profil, będziesz czuł wszystko wyraźniej. I będzie brzydko wyglądać, bo z tyłu będzie większy balon, niż z przodu. Średnica koła na oponie 215/45/17 wynosi 60,7 cm, a przy oponie 215/40 tylko 58,6 cm, więc 2 cm na średnicy a na promieniu 1 cm, a co za tym idzie przód auta pójdzie jeszcze ten cm w dół.

Opona z rantem ochronnym raz że chroni rant przed zadrapaniem, dwa, że lepiej wygląda...


Zakładaj 215/45, to jest dobry rozmiar, zobacz galerię byłej IS QbyA6, tam masz takie same felgi z takimi oponami :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 19:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 375
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Po pierwsze zapomnialem podziekowac wam wszystkim za cenne wskazowki dzieki ktorym w koncu wybralem felgi, a takze dzieki za te dotyczace tego tematu. Tak mi sie wydawalo... skoro poprzedni wlasciciel mial na tych felgach komplet o tym samym rozmiarze... to dlaczego ja mialbym inaczej jezdzic.
Teraz tylko pozostaje mi poszukac jakis w miare dobrych uzywek, bo w budzecie przed zima jest w planach polakierowanie zderzakow i progow w kolor nadwozia. Jak wszystko sie ulozy - zobaczymy. To ostatnia modyfikacja ktora planuje. Chetnie bym dolozyl orginalny spojler ale... znalesc taki to graniczy z cudem.

Dzieki koledzy za cenne uwagi i jakby ktos mial jakies sugestie i opinie jak sie jezdzi na takich oponkach to bardzo bylbym wdzieczny.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 20:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Oryginalnie ta felga w tym rozmiarze to zimówki do M3 - 215/45.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 21:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 375
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
A jakie opony moglibyscie polecic?
Przypomne, ze interesuja mnie uzywane z bieznikiem 6-7mm. Czytam troche opinii na temat roznych opon i naprawde nie jest latwo dobrac cos, co byloby dobre na suchym i mokrym asfalcie a przy tym dosc ciche i szybko sie nie scieralo. A jak juz takie oponki sie trafia... to sa cholernie drogie.

Sugeruje sie opiniami z http://www.testyopon.pl/

Aha najwazniejsza sprawa: styl jazdy. Otoz... moj styl jazdy jest bardzo "kulturalny" :) Nie scigam sie, nie pale gumy, nie ruszam z "lacza" i nie uzywam recznego na zakretach. Po prostu jezdze "normalnie" i nie staram sie dobijac samochodu ani jego podzespolow ( co nie oznacza ze miejscami nie lubie przycisnac )

Jakie opony tak szczerze mowiac, z czystym sumieniem moglibyscie polecic? Nie planuje wydawac na uzywki duzo kasy. +/- 170~190/opone

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 22:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Jak używki to bierz co trafisz, byle mocno stare nie były, miały bieżnik no i odpowiednie parametry. Ja mam na przykład jakieś 16" 225 Kumho UHP i całkiem są przyzwoite.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2008, 09:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 202
Lokalizacja: PL
BlackEvo przede wszystkim szukaj opon z symbolem ZR, czyli np. 215/45ZR17 - oznacza wzmocnioną ściankę boczną. Same R-ki są nieco tańsze, ale bardzo szybko będę Ci się na nich robiły balony po wjechaniu w dziurę i będziesz musiał kupowac nowe oponki. Poza tym, tak jak koledzy pisali, firma ma mniejsze znaczenie, patrz na wysoki (w okolicach 7mm) bieżnik i sprawdź czy opony nie mają czasem schodków od szaleńczej jazdy poprzedniego właściciela, albo nie są zjechane z któreś strony bardziej przez niewłaściwą geometrię itd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2008, 12:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 375
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Dzieki Blanco za cenna informacje odnosnie oznaczenia. Generalnie zdecydowalem... ze aby kupic uzywki to za zadna cholere nie trafie na komplet takich samych opon, wiec rozwazylem to i podjalem decyzje, ze zakupie NOWE kapcie. Kupie teraz opony a malowanie progow i zderzakow zostawie na nastepny sezon. ( + renowacja obecnych M-contour bo jak mowilem byly eksploatowane zima :zdziwko: :| )

Nie chce przeginac z cena bo po co mi opony do agresywnej jazdy skoro moj styl jazdy jest raczej spokojny.
Zastanawiam sie jeszcze nad jedna kwestia, mianowicie obecne ( orginalne - nieutwardzane ) zawieszenie + te felgi. Jak widomo sa to niskoprofilowki i mam obawy, ze duzo szybciej moge zniszczyc zawieszenie. A przy tym guma lepiej zbieralaby i tlumila nierownosci ( dobrze mysle? )

Mam troche miejsca w nadkolach... to moze by dac 215/50/17 na te felgi?

Prosze o opinie i porady czy warto i czy moj tok myslenia jest odpowiedni.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2008, 13:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 202
Lokalizacja: PL
Tutaj masz bdb kalkulator opon http://www.miata.net/garage/tirecalc.html , który pozwoli Ci dobrać odpowiednią oponę do Twojego auta. W konfiguratorze na dole zaznacz "metric", w jednym polu wpisz dane koła, które fabrycznie sie montuje do Twojego auta czyli np. 205/60/15 w drugim koło które chcesz założyć i kliknij "calculate". Różnica powinna wynieść maksymalnie 2% na plus lub minus. Możesz tam też zobaczyć jaki będzie promień koła, , profil w mm itd.

Jeśli chodzi o aspekt wizualny to im większy profil tym felga optycznie wydaje się mniejsza tzn. 17-nastka na profilu 40 będzie wydawała się optycznie większa niż na profilu 50. Koło zabiera około 50% atrakcyjności feldze poprzez balonowy profil, jednak można sprawić, żeby zabierała tylko 5% poprzez założenie niskoprofilówki.

Pozostaje jednak problem komfortu jazdy i wpływu na zawieszenie. Wiadomo im większy profil, tym komfort będzie większy i na zawieszenie będą przechodzić mniejsze obciążenia.

Na Twoim miejscu jednak nie kombinowałbym i zostawił 215/45/17, ewentualnie 225/45/17 (będzie nieco większy profil). 215/50/17 ma bardzo duży balon i ta 17-nastka będzie kiepsko wyglądała, a różnica w komforcie będzie minimalna, bo sama felga jest po prostu ciężka, a E36 z natury specjalnie komfortowe też nie jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2008, 15:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 375
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
No faktycznie.... dzieki przeliczeniu na kalkulatorze widze ze odpowiednik dla 17-stek moich standardowych 185/65/15 to wlasnie 215/45. Wiec takie postaram sie kupic.
Co do ZR-ek to cena wzrasta i to sporo, i w zasadzie opony prestizowych firm maja takie oznaczenia.

No zobacze....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2008, 16:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 202
Lokalizacja: PL
Jeśli masz do wyboru nową oponkę z samą R-ką, a używaną ZR-kę bierz tę drugą, gdyż najprawdobniej będziesz zaraz musiał je wymieniać, bo tego bąbla chyba nie można naprawić. Ja założyłem opony 215/40/17 do mojego poprzedniego auta i już na następny dzień miałem bąbla, chociaż starałem się omijać dziury, heh. Nasze drogi są niestety masakrycznie zniszczone.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2008, 18:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 375
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Uzywana to myslalem zamiar kupic z allegro bo pytajac znajomych i kolegow z warsztatu wulkanizacyjnego o takie oponki to nikt nie ma. ZR'ek na allegro nie ma tymbardziej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2008, 22:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 375
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
--------
EDIT:

Nooo chyba znalazlem opone, na ktorej na pewno sie nie zawiode. Po pierwsze bardzo atrakcyjna cena i pozytywne opinie wielu uzytkownikow, ktorzy na temat tej opony sie wypowiadaja. Chodzi o Fulde Exelero.
Podekscytowany opiniami innych kierowcow pomyslalem ze musze to opona ktorej szukam, ale po przeczytaniu tego artykulu ==LINK== stwierdzilem, ze musze ja miec.
Testowana na E36 ;)

Jutro zapytam sie u kolegi czy moga sciagnac mi ja, jak nie beda mieli, to kupuje online.

P.S.
Ma oznaczenie ZR ;)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2008, 06:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
BlackEvo napisał(a):
Ma oznaczenie ZR ;)

a na co ci opony z oznaczeniem powyżej 240??
u ciebie starczą z oznaczeniem H ewentualnie V
po co przepłacać jak 1.6 tyle nie pojedzie.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2008, 07:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 375
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
czesiio napisał(a):
a na co ci opony z oznaczeniem powyżej 240??
u ciebie starczą z oznaczeniem H ewentualnie V
po co przepłacać jak 1.6 tyle nie pojedzie.


Mi nie chodzi o predkosc a o wytrzymalosc opony. Skoro opona ( tak mysle ) ma wiekszy wspolczynnik predkosci to jej technologia jest bardziej zaawansowana i jest bardziej trwala. Tak jak kolega Blanco wspomnial, nasze drogi sa jakie sa i jak ma mi sie pojawic jakis bombel to dziekuje...

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2008, 10:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
to bujda. nawet w wulkanizacji jak się pytałem to opony można na odwrót założyć i nic sie nie stanie (mam na myśli outside i inside)

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2008, 15:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 202
Lokalizacja: PL
Niestety w serwisach wulkanizacyjnych często nie mówią, że ZR zabezpiecza felgę przed bąblami, bo albo chcą sprzedać gorsze oponki albo też po prostu nie maja pojęcia o tym, bo sami takich opon nie użytkują na co dzień. W warsztacie wulkanizacyjnym, gdzie ja wymieniam opony pracownik był w szoku co do przydatnosci ZR, wiedział że to tylko "ogólnie wzmocniona opona", no ale skąd miał wiedzieć jak sam pomyka Tico i ma mało klientów zainteresowanych typowymi niskoprofilówkami. ZR generalnie oznacza wzmocnioną oponę przez co możliwa jest na niej jazda z wyższą prędkością , ale to jest najmniej istotne przy niskoprofilówce. Chodzi o to, żeby wzmocniona ścianka boczna chroniła przed bąblami powstającymi na profilu.

Ja od X lat jeżdżę na dużych felgach i niskoprofilówkach i jest to dla mnie oczywiste, z resztą każdy kto jeździ na niskoprofilówkach o tym wie, a jak nie to się dowie jak zastanie uszkodzona oponę. :) Ja również zanim sobie to uświadomiłem musiałem się trochę wykosztować niepotrzebnie na nowe komplety, bo uszkodzonych nie wymieniają za darmo a naprawić tego się chyba nie da.

Fakt, można na czymś takim podróżować, bez gumy też można bzykać z nadzieją, że partnerka w niechcianą ciąże jednak nie zajdzie, ale to chyba nie o to chodzi. :)

Tak na marginesie nieco dziwię się, że jest jakiś problem z dostępnością ZR-ek, bo w warsztacie wulkanizacyjnym, gdzie ja kupuję opony wszystkie oglądane przeze mnie niskoprofilówki miały ten symbol, ale być może dlatego, że takie firmy jak Goodyear, Continental, Dunlop itp. mają takie w standardzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2008, 17:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 375
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Dzieki kolego za wszystkie informacje. Ale mam jeszcze jedno pytanko odnosnie rocznika opony.

Generalnie ta Fulde ( do ktorej sie przymierzam ) mozna kupic za 292zl w TYM SKLEPIE i taka sama za 348zl STAD

Na allegro chodza nowe po 299zl ale... no wlasnie. Sa to opony z 2005r.
Wg mnie pierwszy internetowy sklep zapewne tez ma z tego rocznika a te za 348zl to pewnie 2007r.

Mowi sie ze opona jak ma wiecej niz 5 lat juz sie nie nadaje. Z tym sie zgodze, ale jak myslisz czy lezenie na magazynie 3 lata w znaczacy sposob wplynie na jakosc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2008, 17:51 
BlackEvo, ja teraz jeżdżę na takich :)

Trochę głośne w zakrętach, ale ogólnie są spoko :]


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL