BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 09:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sprzeglo i ruszanie autem
PostNapisane: 10 września 2008, 20:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Jestem w trakcie robienia prawka, i mam w zwiazku z tym kilka pytan do doswiadczonych kolegow ;) Tylko prosze o wyrozumialosc :)

1 sprawa: Czy podczas stania np. na czerwonym swietle i trzymajac wcisniete sprzeglo, niszczy sie ten element? Wogole kiedy najbardziej zuzywa sie sprzeglo?

2: Czy lepiej ruszac najpierw na samym sprzegle i dopiero potem gaz, czy jednak lepiej dac troche obrotow i chwile poslizgac sprzeglo? Oczywiscie wszystko zalezy od sytuacji, ale mowie to o spokojnej jezdzie od swiatel do swiatel.

Generalnie instruktor mowi mi zeby nie trzymac na wcisnietym sprzegle, poniewaz wtedy sprzeglo sie zuzywa od tego, i mowi tez ze nie mam ruszac na samym sprzegle, nawet kiedy tocze sie w korku.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 21:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
///M_ichał napisał(a):
sprawa: Czy podczas stania np. na czerwonym swietle i trzymajac wcisniete sprzeglo, niszczy sie ten element
Napewno sie cos zuzywa raczej nie duzo ;) ale z tego co wiem najbardziej sie zuzywa jak jedziemy tzw na pol sprzegle czyli 5 bieg 110km\h i lekko opieramy noge na sprzegle nie liczac oczywiscie takich manewrow jak np chcemy spalic laka :hyhy: Puszczamy szybko spzreglo z nadzieja ze kola zaczna boksowac i zaraz hamulec gaz i obroty na 3 tys ja raz z niewiedzy tak przypalilem spzreglo w starej e36 :wstyd: :wstyd: tak strasznie smierdzialo :wstyd: obroty rosly a predkosci nie bylo. cos takiego jak jazda na lodzie ale po 30 min wszystko wrocilo do normy na szczescie :hyhy: dostaje jescze gdy strzelamy ze sprzegla i w dieslach co mi wiadomo szybciej szybciej zuzywa niz w benzyniakach ze wzgledu na wiekszy moment

///M_ichał napisał(a):
Czy lepiej ruszac najpierw na samym sprzegle i dopiero potem gaz
oczywiscie ze lepiej troche gazu i puszczamy sprzeglo napewno wiekszosc z kolegow tak robi ;) ;)

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 21:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
wg mnie na światłach lepiej wrzucić luz... po co męczyć skrzynię i sprzęgło, skoro można stać na biegu jałowym?

przy ruszaniu lepiej nie dodawać zbyt wiele gazu (jeśli ruszasz powoli, to nawet przy 3tys może zaśmierdzieć sprzęgło). Na pewno instruktor wyjaśni Ci również, że sprzęgło puszczamy powoli, jednocześnie delikatnie dodając gazu.

Tzw. strzały ze sprzęgła mogą je szybko zniszczyć, ale niektórym ludziom wydaje się to widowiskowe i tak jeżdzą.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 22:03 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
///M_ichał napisał(a):
Generalnie instruktor mowi mi zeby nie trzymac na wcisnietym sprzegle, poniewaz wtedy sprzeglo sie zuzywa od tego,


zuzywa sie lozysko oporowe sprzegla

jezdzac z noga oparta na sprzegle dostaje i lozysko i tarcza :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 22:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
pamo napisał(a):
Na pewno instruktor wyjaśni Ci również, że sprzęgło puszczamy powoli, jednocześnie delikatnie dodając gazu.


Wlasnie instruktor mowi mi zeby puszczac sprzeglo powoli, ale nic nie mowi zeby wtedy tez gazu dodawac, gaz mam dodawac dopiero po puszczeniu sprzegla :niepewny:

Generalnie sa to dopiero moje pierwsze jazdy takze jeszcze dluga droga przedemna, ale mam troche problemow z ruszaniem. Problem moze nie tyle ze sprzeglem, co z gazem. Chce troszke zwiekszyc obroty do powiedzmy 1000-1200, wiec delikatnie naciskam gaz, nic sie nie dzieje, i nagle mam ponad 2000.

Chlopaki mam tylko nadzieje ze w BMW sprzeglo i gaz chodza lepiej niz w Clio czy Yarisie, bo tam to jest moim zdaniem tragedia. :dobani:

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 22:08 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
///M_ichał napisał(a):
Chlopaki mam tylko nadzieje ze w BMW sprzeglo i gaz chodza lepiej niz w Clio czy Yarisie


raczej podobnie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 22:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Kornelio napisał(a):
jezdzac z noga oparta na sprzegle dostaje i lozysko i tarcza


Podczas jazdy to oczywiste, ale mi chodzi czy podczas postoju gdy mam wrzucona 1 i trzymam sprzeglo, to czy wtedy sie niszczy. Ale z tego co czytam to niszczy sie :P

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 22:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
///M_ichał napisał(a):
Podczas jazdy to oczywiste


nie dla wszytskich :) niektorzy podswiadomie trzymaja stope oparta o pedal sprzegla zamiast na stopce do tego przeznaczonej po lewej stronie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 22:24 
///M_ichał napisał(a):
Podczas jazdy to oczywiste, ale mi chodzi czy podczas postoju gdy mam wrzucona 1 i trzymam sprzeglo, to czy wtedy sie niszczy. Ale z tego co czytam to niszczy sie :P

Jasne, że się niszczy..., z drugiej strony bezsensu stać np. na swiatłach i dusić sprzęgło, początkowo każdy ma ten problem, ale bez obawy zdążysz wrzucić "1" i ruszyć, to nie próba sprawnościowa ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 22:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Kornelio napisał(a):
nie dla wszytskich niektorzy podswiadomie trzymaja stope oparta o pedal sprzegla zamiast na stopce do tego przeznaczonej po lewej stronie


Pozostałości po jeździe fiatem 126p ;)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 01:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Kornelio napisał(a):
///M_ichał napisał(a):
Chlopaki mam tylko nadzieje ze w BMW sprzeglo i gaz chodza lepiej niz w Clio czy Yarisie


raczej podobnie :)


raczej nie bardzo.

chyba,ze mowimy o 1.6

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 07:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
na światłach na sprzęgle zuzywa sie łozysko oporowe i docisk sprzęgła

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 07:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 1855
Lokalizacja: Krk - Bobrza Góra :P
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: m57
///M_ichał, na światłach na jałowym, a przy ruszaniu z czuciem gaz, jednocześnie powoli puszczając sprzegło /mówimy o normalnym, spokojnym ruszaniu, ofcourse :oczami:
się nie bój - pojeździsz, to załapiesz o co chodzi :)

_________________
ex - e36 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Sprzeglo i ruszanie autem
PostNapisane: 11 września 2008, 08:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
///M_ichał napisał(a):
Jestem w trakcie robienia prawka, i mam w zwiazku z tym kilka pytan do doswiadczonych kolegow ;) Tylko prosze o wyrozumialosc :)

1 sprawa: Czy podczas stania np. na czerwonym swietle i trzymajac wcisniete sprzeglo, niszczy sie ten element? Wogole kiedy najbardziej zuzywa sie sprzeglo?

Na światłach staraj się wyrzucać na luz. Dłuższe i częste trzymanie wciśnietego sprzęgła przy załączonym biegu zniszczy łożysko oporowe. Nie jest ono przystosowane do tak długiej i ciągłej pracy. Ma w sobie niewiele smaru, także ciągle pracując bardzo szybko się zatrze niszcząć przy okazji docisk w miejscu w którym się z nim styka.
///M_ichał napisał(a):
2: Czy lepiej ruszac najpierw na samym sprzegle i dopiero potem gaz, czy jednak lepiej dac troche obrotow i chwile poslizgac sprzeglo? Oczywiscie wszystko zalezy od sytuacji, ale mowie to o spokojnej jezdzie od swiatel do swiatel.

Generalnie instruktor mowi mi zeby nie trzymac na wcisnietym sprzegle, poniewaz wtedy sprzeglo sie zuzywa od tego, i mowi tez ze nie mam ruszac na samym sprzegle, nawet kiedy tocze sie w korku.


Najlepiej wysprzęglić bez gazu i dopiero wcisnąc gaz, lub tuż przed całkowitym wysprzęgleniem. Jednak w małych benzynach, w jakiś Punto czy Clio będzie to dość trudne i powolne. Każde 1,1 czy 1,4 zgaśnie moim zdaniem bez gazu, chyba że będziemy puszczać sprzęgło baaaaardzo delikatnie i powoli. Jak wsiądziesz do BMW na pewno nie będziesz miał problemu z szybkim wysprzęglaniem bez gazu. Od kilku lat jeżdże automatami, jednak czasem wsiadam do manualnego C5 2,2Hdi. Sprzęgło, gaz, biegi wszystko chodzi tragicznie... Za to gdy wsiąde do 318i e36 wyczuwam sprzęgło w moment. Sprzęgło w BMW chodzi zupełnie inaczej niż w innch "samochodzikach" a i silniki (również te mniejsze jak wspomniane M43) mają lepszą charakterystykę dzięki czemu ruszanie nimi jest bardzo intuicyjne.




///M_ichał napisał(a):

Problem moze nie tyle ze sprzeglem, co z gazem. Chce troszke zwiekszyc obroty do powiedzmy 1000-1200, wiec delikatnie naciskam gaz, nic sie nie dzieje, i nagle mam ponad 2000.

Chlopaki mam tylko nadzieje ze w BMW sprzeglo i gaz chodza lepiej niz w Clio czy Yarisie, bo tam to jest moim zdaniem tragedia. :dobani:

Gaz tak często właśnie "chodzi" :kwasny: . W BMW moim zdaniem o wiele precyzyjniej się to odbywa i szybciej to wyczujesz. Miałem kiedyś Peugeota 307, w którym PSA szczyciło się brakiem linki gazu (e32 miało to samo 20 lat wcześniej :ok: z tą różnicą że tam działoło to perfekcyjnie). Efekt był taki, że przy minimalnym dodaniu gazu nie działo się nic, dopiero po 2-3s czujnik się budził, więc było mniej wiecej tak - albo to gówno zgaśnie, albo przypali sprzęgło. Ruszanie tym samochodem było koszmarem...
.... w BMW takie problemy nie istnieją ;) na pewno zobaczysz duuużą róznice w sprzęgle, gazie, ruszaniu

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 10:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1120
ej michał te samochody z kursu to straszne padaki nawet jak wyglądają na nowe to już zniszczone ale nikt się tym nie martwi dopóki jeździi,na nich jest trudno opanować sztukę ruszania ale na egzaminie dostaniesz samochód idalny servisowany na ktorym ryuszanie wydaje się gładsze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 10:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1120
apropo sprzęgła miałem kiedyś octavie 1.9tdi i na drugim biegu jeżdziła sama bez dodawania gazu rowno 2000tyś obrotów i chyba 20 km czy 15 na h nie pamiętam ciągiem stałym pod górkę czy z górki zdrowe to na wszystkim tak można


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 10:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
tylko że diesel ma maksymalny moment obrotowy przy tych obrotach, a benzyna nie. Mała benzyna, jakieś 1,1 czy 1,4 dysponuje na biegu jałowym np. 20 PS i 40Nm. Jak chcesz tym szybko ruszyć bez gazu? Da sie pomalutku puszczając sprzęgło wprawić takie auto w ruch, ale szybko - nie.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 11:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Bury napisał(a):
miałem kiedyś octavie 1.9tdi i na drugim biegu jeżdziła sama bez dodawania gazu rowno 2000tyś obrotów
bez dodawania gazu to to raczej nie było... bez dodawania gazu to masz max 1000rpm

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 11:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
wipeer, na dwójce ze względu na przełożenia może być więcej niż 1000 ;)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 11:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
hmmmm to chyba jak nie dodajesz gazu i zwiekszasz bieg to obr bedą coraz niżej bo bedzie miał ciężej... ale 2000rpm bez gazu na 2 w dieslu to na pewno nie ma.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL