BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 15:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] czy to jest szpera jakakolwiek ??
PostNapisane: 20 września 2008, 22:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 54
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Moje BMW: e36 1.8is Qp
Kod silnika: m42b18
Witam wszytskich. Jest taka sprawa ma dyfer o oznaczeniach[ 3:45 1511 ] miala to być szpera. wsadzilem dyfer, no i zaczolem sprawdzac jak to szpere sie sprawdza, auto na podnosniku kola w górze kręce lewym w lewo a drugie kolo kręci sie w odwrotną strone <czyli szpery nie ma > tak samo auto na glebie jedno kolo w górze i nim krece z lekkim oporem<szpery nie ma> wyjechale na miasto:P lyknolem cale rondo bokiem po suchym asfalcie, chlopaki w szoku bo jechalismy w trzech. pojechalismy na praking kolo sklepu , z latwoscią kece bąki operuje kierą i latam lukiem bajka<na moim dyfrze w zyciu tak sie nie dalo> , drugi dzien testu, wzielem kumpla który ma meśka w124 coupe z seryjną szpera. jedziemy dwojką strzal ze sprzegła smale bokiem , wlatuje na rondo strzal ze spregła robie polowe blkiem zjezdzam w zjazd. jade na parking pod sklepem byto troche mokro i pokazuje mu, jade powoli jedynką nagle zkrecam kola strzal sprzęgła i staje bokiem kręce sie ostro. Kontruje w prawo wyzuca mnie na lewo puszczam gaz i dalej dupe ciągnie . Wrażenia Adek mowi "o kurde ale dobrze jeździsz:D a idzie tak bokiem jak moim meśkiem żę jak pomalu to normalnie sie zwija a jak przyspieszasz nagle to dwa mieloł" Żeby tego było mało pojechałem na żwir, stanołem kola na maxa w lewo jedyneczka pomalutku i prubuje zerwac przyczepność tak zeby nie zaszybko sie kreciło <zawsze na moim dyfrze mielilo jedno w takiej sytuacji> a tu zdziwko mieloł dwa równo.NAstepna sytuacja stanełem jednym kolem na mokrym asfalcie a drugim na tym samym asfalcie tylko ze posypanym zwirem. jedyneczka strzał ze sprzegła chamulec i stoje, puszczam chamul lece dalej zatrzymuje sie wysiadam i lookam 2 równe pasy. Więc tak czy to jest mozliwe ze tak dziala zwykly seryjny dyfer?? to dlaczego moj stary tak nie dzialal i braciaka tez nie bo jezdzil moja i krecil a swojoł nie dal rady tak. czy to mozliwe ze to szpera typu 1way?? <1 way: lsd effect only on acceleration> czy cokolwiek innego ?? prosze o pomoc POzdrawiam
PS: przepraszam za tak opszerny tema ale staram sie wyjasnic co to jest i jaknajjasniej ukazać jak to sprawdzalem . Z góry dzieki za odpowiedzi

_________________
PrzEdni NApęd jest dLa dzieWczyNeK...BMW Rulez:]


Ostatnio edytowano 10 marca 2009, 21:30 przez Grycha, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 22:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
jesli na podnosniuku jedno sie kreci w jedna drugie w drugą to moim zdaniem szpery nima, w e36 nie było takich rozwiazań jak w merolach ze szpera więc o co kaman?
moze ten most jest poprostu krutszy i tu cały myk ze lepiej idzie bokiem.
zrób stujke na suchym asfalcie jak bedą dwa długie paski gumy to ja sie poddaje :zdziwko: :zdziwko:
bo na zwirze to w e30 bez szpery też zwasze były dwa slady choc czasem zdazało sie i na asfalcie suchym ale zadko

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 22:33 
szperunek ma na dyfrze oznaczenie "S"


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 22:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Jesli kola kreca sie w obie strony, to nie ma sily jest to zwykly dyfer.

Jako ciekawostke podam, akurat tu podpasuje - jak jeszcze nie mialem szpery, po trasie pojechalem na podnosnik (wymiana oleju) zakrecilem kolem i drugie krecilo sie w ta sama strone - byl to zwykly dyfer zaznaczam. Wiec jest mozliwe aby rozgrzany mechanizm roznicowy pracowal ciasniej, sprawial wrazenie LSD. Spiecie bedzie prawdopodobnie bardzo male, ale bedzie. Dla pewnosci mozesz sciagnac pokrywe dyfra i powinno byc widac czy to jest zwykly, obstawiam ze tak.

Jesli masz twarde zawieszenie, latwiej jest uzyskac ciag na 2 kola przy zwyklym dyfrze

..::CZARNY::.. napisał(a):
szperunek ma na dyfrze oznaczenie "S"


powinien miec oznaczenie S ale z tym nie jest tak do konca, bo to jest po prostu blaszka ktorej ktos mogl kiedys nie zalozyc - u mnie nie ma tego eSa a szpere mam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 22:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
..::CZARNY::.. napisał(a):
szperunek ma na dyfrze oznaczenie "S"

nie musi byc S
w e34 nie małem S a szperunek był jak cholera :hyhy:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 09:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 54
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Moje BMW: e36 1.8is Qp
Kod silnika: m42b18
<Jesli masz twarde zawieszenie, latwiej jest uzyskac ciag na 2 kola przy zwyklym dyfrze> - zawieszenie mam seria czyli przod w górze a tyl normalnie miekki , dotego dodam ze opony na tyle mam 205/60/15
nie wiem juz jak z tym jest staje jak cholera bokiem rondo tez zrobilem a na zwyklym za chiny nie dalem rady . to sie czuje dopiero jak daj gazu jakby sie załanczala nie wiemjuz sam dzis zzrobie < test na 2 pasyna suchym> pozdro

_________________
PrzEdni NApęd jest dLa dzieWczyNeK...BMW Rulez:]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 09:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 54
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Moje BMW: e36 1.8is Qp
Kod silnika: m42b18
a i jeszcze jedno jak posadzilem braciaka i sam sie przyglądałem to on zawiną beczke w lewo no i lewe kolo boksowało mocno a drugie tez boksowało cały czas tylko ze slkabiej . nie ze tylko jedno kolo to mnie dziwi

_________________
PrzEdni NApęd jest dLa dzieWczyNeK...BMW Rulez:]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 11:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Grycha napisał(a):
test na 2 pasyna suchym


na zwyklym dyfrze tez beda 2 pasy na suchym, jesli bedzie zblizona przyczepnosc obu kol. Jedynie zdjecie pokrywy dyfra odkryje tajemnice co tam siedzi w srodku, bo poki co to sa sprzeczne informacje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 16:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Napisz jeszcze raz tylko na spokojnie bo tego się nie da czytać.
Co do szpery w E36 to oryginalnie jest 1-way.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, 20:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 116
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: M50B25
Jak oba koła kręcą się w odwrotne strony to nie ma bata masz szpere bez szpery nie robiłbys takich rzeczy jak pisałeś. Poza tym bez szpery jak masz auto na podnosniku i kręcisz kołem to drugie stoi w miejscu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, 21:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
JCVD napisał(a):
Jak oba koła kręcą się w odwrotne strony to nie ma bata masz szpere bez szpery nie robiłbys takich rzeczy jak pisałeś. Poza tym bez szpery jak masz auto na podnosniku i kręcisz kołem to drugie stoi w miejscu ;)


Pomieszałeś, absolutnie tak nie jest.

Tu macie krótki instruktaż na dyfrach z E30:
http://pl.youtube.com/watch?v=Am9Jvj4Bdjw

Dla niekumatych z angielskiego ten po lewej to szpera, ten po prawej bez szpery.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 23:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 116
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: M50B25
Yyyyy pomieszałem ? :D Jak auto podniosłem na lewarku i chciałem pokręcić kołem to nie mogłem dopiero jak oba były w górze to się kręciły. Wydaje mi się że mam szperę ;)
http://www.youtube.com/watch?v=gexMPVrgjxM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 08:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
JCVD, jasne ze pomieszales, w poprzednim poscie napisales tak ze mozna to zrozumiec dokladnie odwrotnie niz jest w rzeczywistosci.

A jak podniesiesz jedno kolo na lewarku to da sie zakrecic, kto powiedzial ze nie? Bedzie ciezko, nawet bardzo, ale sie da - tylko 25% momentu jest przekazywane, a nie 100% przeciez.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 11:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 116
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: M50B25
No tak jeszcze raz przeczytałem i sorki rzeczywiście ale fakt faktem jak próbowałem obrócić koło gdy drugie było na ziemi to nie dałem rady a do słabeuszy nie należę jak bym bardziej próbował to by z lewarka auto spadło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: szpera is
PostNapisane: 24 września 2008, 21:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 54
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Moje BMW: e36 1.8is Qp
Kod silnika: m42b18
a juz mialem filmik jak robie rondo bokiem :/ ale niebiescy mnie lapneli i kazali skoasować:/a ladnie bylo na suchym dwa pelne kola ronda bokiem :D:D <500zł 6 punktów:/ >

_________________
PrzEdni NApęd jest dLa dzieWczyNeK...BMW Rulez:]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 21:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Grycha napisał(a):
500zł 6 punktów:/ >


wjazd na tor (w bydgoszczy) kosztuje 50 do 100 zl za 3-4 godziny...... niech to da niektorym do myslenia
Tam mandatu nie dostaniemy no i auto bedzie bezpieczniejsze a przejazdy efektowniejsze, podszkolic mozna umiejetnosci


PS tez zaplacilem 500 za cos takiego, nastepnym razem wzialbym sad grocki nic do stracenia nie mam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 16:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Mówiłem Ci na gg że albo masz całkowicie zajechaną szpere. Albo to co stawiam koniec żywotu mostu zwykłego, dlatego blokuje Ci dwa koła. Miałem tak w innej 535i. Jeśli tak jest przed Tobą jeszcze kilka tysięcy życia tego mostu i do kibla. Tak jak koledzy piszą ściąg dekiel i zobacz co się w środku dzieje. Tak żeby Ci się nie rozleciał na rondzie, jak będziesz zabijał muchy boczną szybą.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 06:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
Pinczer napisał(a):
Albo to co stawiam koniec żywotu mostu zwykłego, dlatego blokuje Ci dwa koła.


miałem dokładnie to samo w e36 jak pisze Pinczer - most juz był na wykończeniu i spinał się jakby był ze szperą !!
przyznam, że na początku byłem w niezłym szoku (nie było szpery/jest szpera :hyhy: ) :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 18:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: nowy sÂącz
Witam ja mam taki sam problem jak autor Grycha mam niby szpere obraca się jak cholera ale problem jest jak podniosę tył auta do góry i obrócę lewym czy prawym kołem to drógie w ogóle się nie obraca może troszke w tym samym kierunku co przeciwne ale tak minimalnie .Podpowiedzcie cos. :zalamany:
PS. ty jest link jak się obraca

http://www.youtube.com/watch?v=BS-V-Fps ... ser/M4J3R0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 19:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
majer_2006 rzeczywiscie podczas nawrotow spinaja ci sie 2 koła. Taki efekt mozna czasami uzyskac na dobrym sportowym zawieszeniu przy braku szpery, a jesli z kolami tak sie dzieje na podnosniku jak to opisales, zapewne dyfer sie konczy, cisniej chodzi i latwiej zapina. Czesto bywaja takie przypadki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL