BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 17:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 707 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 36  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2008, 17:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
Frank napisał(a):
550 tka tez pewnie bedzie dawała rade :D :D :D


oby tylko 550i w 2011 roku nie miala podwojnie doladowanego silnika R4
z dodatkowym akumulatorem litowo-jonowym w bagazniku :kwasny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2008, 17:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
eco-downsizing :rotfl:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2008, 21:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Hans' napisał(a):
oby tylko 550i w 2011 roku nie miala podwojnie doladowanego silnika R4
z dodatkowym akumulatorem litowo-jonowym w bagazniku


Będzie miała 2.0L R4 i napisza że to 550i, bo przecież ma 4 turbomiksery i jeździ, tak jak jeździłoby 550i \/8, tak jak jest z 335.
Poco nazwali 335 skoro jest 3.0? Udaje 3.5L a ma 3.0L bo ma 2 turbiny. Mogliby zrobić 330i i 330IS, IS doładowanego i sprawa była by jasna i uczciwa.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2008, 21:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1354
Lokalizacja: Bytom/Lubsza
Moje BMW: czasem e61 ;)
Kod silnika: n52b30
Kyo masz rację, ale nie czepiaj się BMW, że nieuczciwe. Spójrz na polityków.
PS> Oby nie było 2.0 55i :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2008, 21:36 
Kyokushin napisał(a):
Będzie miała 2.0L R4 i napisza że to 550i, bo przecież ma 4 turbomiksery i jeździ, tak jak jeździłoby 550i \/8, tak jak jest z 335.
Poco nazwali 335 skoro jest 3.0? Udaje 3.5L a ma 3.0L bo ma 2 turbiny. Mogliby zrobić 330i i 330IS, IS doładowanego i sprawa była by jasna i uczciwa.


...ale taka polityka oznaczeniowa nie jest nowością w BMW :) już od dawna takie metody były stosowane :)

poza tym, jest jeszcze 325, które... też ma 3.0 :hurra:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2008, 21:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
gangster napisał(a):
Kyo masz rację, ale nie czepiaj się BMW, że nieuczciwe. Spójrz na polityków.


..::CZARNY::.. napisał(a):
już od dawna takie metody były stosowane


Wiem, przykra sprawa.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2008, 21:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
A ja mam 1.9 które udaje 1.8 ;)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2008, 22:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
ja mam 4.4 , ktore udaje 4.0 :rotfl:


ale nazewnictwo BMW nie jest super precyzyjne od dawna...wezmy - 550i ma 4.8, 535d ma 3.0 bt, wczesniej poza wspomnianym wyzej 4.4, 750 E38 miało 5.4, 523/323 E39/E46 miało 2.5 , E32 735 miało 3.4 , E23 745 miało tez 3.4 ale doładowane... nie mowiac o wielu innych. Wyliczac mozna sporo ;)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 06:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
w F01 też mieszają z nazwami.740i-3.0L R6, 750i 4.4L V8. tylko diesel jest "normalnie" oznaczony

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 08:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
trollu napisał(a):
w F01 też mieszają z nazwami.740i-3.0L R6, 750i 4.4L V8. tylko diesel jest "normalnie" oznaczony



Mieszają ale gdy się wezmie pod uwage moc i maksymalny moment obrotowy nazywanie ponad 400 konnego 4,4l V8 750i nabiera sensu, tym bardziej ze 388 konny konkurent z Gwiazdą to S500.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 23:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
trollu napisał(a):
w F01 też mieszają z nazwami.740i-3.0L R6, 750i 4.4L V8. tylko diesel jest "normalnie" oznaczony



Mieszają ale gdy się wezmie pod uwage moc i maksymalny moment obrotowy nazywanie ponad 400 konnego 4,4l V8 750i nabiera sensu, tym bardziej ze 388 konny konkurent z Gwiazdą to S500.


No własnie, nie rozumiem czemu BMW chce rownac na siłe do nazewnictwa MB . W koncu fajnie byłoby widziec 744 mocniejsze od S500. Swoją droga smieszne jest to okreslanie modeli przez MB - i S500 i S 600 mają 5.5....oprocz wersji USA gdzie S 550 wystepuje.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 23:13 
Frank napisał(a):
No własnie, nie rozumiem czemu BMW chce rownac na siłe do nazewnictwa MB


hmm... to nie jest moim zdaniem naśladowanie MB... od początku istnienia fabryki prawie podobne oznaczenia były stosowane, gdzie oznaczenie odwzorywowało moc, którą generuje jednostka :) Niestety, przykładów nie pamiętam :/

W każdym razie, to też jest w jakiś sposób iluś letnia tradycja. Jak wiemy, zamiłowanie do tradycji BMW ma silnie zakorzenione!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 23:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Tylko że "marketingowo" BMW 744i kojarzyło by się z czymś wolniejszym od S500 i z mniejszym, słabszym silnikiem. Dlatego moim zdaniem nazwanie tego modelu 750i ma sens, ale i z powodu poprzedniego 750i e65. Przecież nowe 750i z 4,4L jest o wiele szybsze i mocniejsze od poprzedniego 750i , a nazwanie go 744i czy 740i sugerowało by nie zorientowanym że mają doczynienia z czymś słabszym.

Tak samo zresztą jest z 530d i 535d, choć oba te diesle mają tą samą pojemność dzieli je spora róznica mocy i takie awansowawnie 3,0d w mocniejszej wersji ma sens.


A 5,5L v12 z S600 - nazwa 600 to kawałek historii MB i chyba dlatego topowa wersja S klasy tak się nazywa mimo pojemności silnika.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 23:24 
Na moje, to nazywanie F01 750 w wypadku silnika N63 to identyczna sprawa jak w 745 doładowanego M30, a nie porównywanie z S500


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 23:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
Tylko że "marketingowo" BMW 744i kojarzyło by się z czymś wolniejszym od S500 i z mniejszym, słabszym silnikiem. Dlatego moim zdaniem nazwanie tego modelu 750i ma sens, ale i z powodu poprzedniego 750i e65. Przecież nowe 750i z 4,4L jest o wiele szybsze i mocniejsze od poprzedniego 750i , a nazwanie go 744i czy 740i sugerowało by nie zorientowanym że mają doczynienia z czymś słabszym.


to nic złego chyba ? E39 540 tez sie kojarzy z czyms słabym w porownaniu do konkurentow E420/430 czy A6 4.2 a tymczasem nie tylko te modele ale i " marketingowo " o wiele mocniejsze moze wprawic w swosite zakłopotanie i konsternacje. Czy to na trasie czy w miescie. Osobiscie wole miec 744 , ktore " marketingowo " słabsze moze objechac S500, niz miec sztucznie nadymane 750i.

A co do S600- taki silnik - 6.0 - miało w/c 140 . W220 juz nie...poza AMG, jednak wowczas uzyto oznaczenia S/CL 65 ... fakt, jest to troche naciaganie tych oznaczen pod legende w/c 140 gdzie był " prawdziwy" 6.0.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Ostatnio edytowano 29 września 2008, 23:32 przez Frank, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 23:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
..::CZARNY::.. napisał(a):
Na moje, to nazywanie F01 750 w wypadku silnika N63 to identyczna sprawa jak w 745 doładowanego M30, a nie porównywanie z S500


Na moje i jedno i drugie, bo kiedys 745 nazwano tak a nie 732 czy 734 by od razu dla potencjalnego kupca jasne było że jest to auto szybkie, mocne, lepsze od innych 3,5 litrowców. Tak samo dziś nazwa 750i ma pokazać klientowi wahającemu się między S500 a 750i F01 na wstępie że 750tka to konkurent S500 a nie o wiele słabszego choć o tej samej pojemności co 750i S450

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 23:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Frank napisał(a):
stones1 napisał(a):
Tylko że "marketingowo" BMW 744i kojarzyło by się z czymś wolniejszym od S500 i z mniejszym, słabszym silnikiem. Dlatego moim zdaniem nazwanie tego modelu 750i ma sens, ale i z powodu poprzedniego 750i e65. Przecież nowe 750i z 4,4L jest o wiele szybsze i mocniejsze od poprzedniego 750i , a nazwanie go 744i czy 740i sugerowało by nie zorientowanym że mają doczynienia z czymś słabszym.


to nic złego chyba ? E39 540 tez sie kojarzy z czyms słabym w porownaniu do konkurentow E420/430 czy A6 4.2 a tymczasem nie tylko te modele ale i " marketingowo " o wiele mocniejsze moze wprawic w swosite zakłopotanie i konsternacje. Czy to na trasie czy w miescie. Osobiscie wole miec 744 , ktore " marketingowo " słabsze moze objechac S500, niz miec sztucznie nadymane 750i.



No dobrze ale Ty sie znasz, a gruby prezes Kazek nie. Kazek patrzy na prospekt BMW F01 i widzi że 740i kosztuje tyle co S500. S500 ma jego zdaniem większy i mocniejszy silnik, więc po co mu słabsze i wolniejsze od S500 BMW F01 740i (które de facto ma 600Nm i ponad 400 koni) ?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 23:35 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Cytuj:
No dobrze ale Ty sie znasz, a gruby prezes Kazek nie. Kazek patrzy na prospekt BMW F01 i widzi że 740i kosztuje tyle co S500. S500 ma jego zdaniem większy i mocniejszy silnik, więc po co mu słabsze i wolniejsze od S500 BMW F01 740i (które de facto ma 600Nm i ponad 400 koni) ?
_________________


nie wiem kto to jest " gruby prezes KAzek" . jesli Ty wiesz to ok- zycze owocnego rozwoju znajomosci. tak czy owak prezes Kazek moze sporzec w prospekt i zobaczyc moc i Nm w tabelce. Nie kazdy nabywca BMW musi znac game modeli MB czy Audi , bo mało kogo to obchodzi tak naprawde.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 23:45 
Frank napisał(a):
Nie kazdy nabywca BMW musi znac game modeli MB czy Audi , bo mało kogo to obchodzi tak naprawde.


Właśnie o to mi chodziło.. Nie od dziś silniki z turbo, jak w wypadku F01 750 ma oznaczenie wyższe, niż daje pojemność. To daje taki obraz, jaka moc, jaką zastępuje wolnossąca jednostka :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 23:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
A skad ktos ma wiedziec jaką moc reprezentuje nazwa 745 czy 750 ?...to zalosne wg mnie...


nazwa powinna reprezentowac pojemnosc i tyle

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 707 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 36  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL