BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 09:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 528, Co to jest??? Czyżby rozrząd??? Pomocy!!!
PostNapisane: 11 października 2008, 13:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
Witam
Szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem nic interesującego, a mianowicie wiąże się z problemem - gdyż niedawno usłyszałem jakiś stukot z okolic silnika i aż boję się myśleć jaka jest tego przyczyna, ale niestety trzeba się za to zabrać bo szkoda silnika.

A więc przy około 2,5 - 3 tys obrotów jest on słyszalny i nie jest to wogóle przyjemne (aż włos się jeży :kwasny: ) jakby coś o coś zaczepiało metal o metal, a na wolnych obrotach praktycznie tego nie słychać, dopiero po dobrym wsłuchaniu się w pracę silnika słychać delikatne "rzężenie"

Co może być tego przyczyną??? Moje podejrzenia padają na rozrząd, vanos, bo raczej sprzęgło to nie jest chyba, ale wiem że już swoje wysłużyło, lecz raczej sprzęgło nie stukocze panowie??? dobrze myślę???

Umówiłem się ze znajomym mechanikiem na poniedziałek i zdejmiemy pokrywę rozrządu i zaworów i zobaczymy co jest grane, powiedzcie na co głównie zwrócić uwagę przy sprawdzaniu tych elementów, które części mogą być najbardziej zużyte???? :niepewny:

Bardzo proszę o rzetelne odpowiedzi, ponieważ sprawa jest bardzo pilna i nie cierpiąca zwłoki, czekam :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2008, 15:00 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Może to łańcuch rozrządu hałasuje, albo napinacz łańcucha?W moim m50b20 też występuje taki dzwięk, ale tylko na wolnych obrotach.Jak obroty wzrastają rzężenie zanika, ale nie do końca.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2008, 15:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: warszawa
Vanos?
http://pl.youtube.com/watch?v=4KEpNe171 ... re=related


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2008, 15:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
dentysta1 napisał(a):


Przed chwilą jeszcze raz sprawdzałem i na 99,9% nie jest to vanos, stukot dochodzi z dolnej części silnika, na postoju słychać przy każdym dodaniu gazu w jednym zakresie obrotów i jest nie równomierny, raz stuka ciszej a raz głośniej.

A podczas jazdy przy bardzo delikatnym przyśpieszaniu 1,2,3 również słychać w jednym zakresie obrotów ale w tym przypadku już równomiernie stuka :kwasny: a przy dynamicznym przyspieszaniu moje ucho nie wychwyca tego dźwięku :/
Czy to może łańcuch rozrządu na dolnej zębatce??? (dodam że na górze jest cicho)
koledzy pomóżcie pytałem już trzech mechaników i nie mają pomysłu od czego by zacząć :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 11:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł???

Może to panewki się odzywają :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 15:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jeśli pod obciążeniem jest cisza lub ciszej to prawdopodobnie jest luz na korbowodzie tulejka na swożniu tłokowym albo panewka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 15:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jeśli pod obciążeniem jest cisza lub ciszej to prawdopodobnie jest luz na korbowodzie tulejka na swożniu tłokowym albo panewka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 19:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
piorom3, sprawdz rolki na pasku wielorowkowym.Jak już bedziesz miał ściągnięty pasek to pompę wody także obejrzyj.Czy niema wycieku i luzu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2008, 23:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
I otóż wiem co nie co, po zdjęciu pokrywy zaworów łańcuch górny i ślizgi w super stanie, a więc rozrząd odpada.

Po wizycie u kolejnego mechanika potwierdzono że to panewki na 3 lub 4 korbowodzie i otóż tutaj zaczyna się problem, ponieważ zdecydowałem się na remont silnika i jeśli nie obróciło żadnej panewki to zamierzam wymienić wszystkie na wale i na korbowodach a także wszystkie pierścienie (ponieważ bierze olej :kwasny: ) i uszczelniacze zaworowe, a także sprawdzić głowice przy okazji i wymienić sprzęgło gdyż obecne umiera :(

Ale jeśli panewki są obrócone to zostaje tylko wymiana silnika gdyż remont się nie opłaci kompletnie :kwasny:

W związku z tym mam pytanie do was czy dobrze robie bo nie chce wyrzucać kasy w błoto i czy może jeszcze zapomniałem o jakiejś rzeczy do sprawdzenia ewentualnie do wymiany :niepewny: proszę o porady


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 17:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
Czy nikt z tutaj obecnych nie może mi już pomoć??? :szok: :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 00:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
słuchaj ja bym ci radził przeprowadzić mały tescik,mianowicie zdejmij na moment pasek wieloklinowy i odpal na chwilę silnik,bo czasem jest błaha sprawa a szuka się przyczyny gdzieś indziej. czasem łożysko alternatora potrafi się tak roz...ć że wydaje metaliczny stukot przy pewnych obrotach,to samo pompa wodna i rolki napinacza,dźwięk jest cholernie ciężko zdiagnozować.to taka moja mała rada,zawsze warto spróbować to nic nie kosztuje.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 12:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 230
Lokalizacja: KrakĂłw
pompa wody też moze wydawać taki dzwięk, dokladniej jej śmigiełko, zdjęcie paska i odpalenie silnika pomoże w diagnozie, ktoś wcześniej wspomniał coś o łożysku alternatora.
Jeśli po zdjęciu paska klinowego dzwięk nie umilknie, to wtedy trzeba szukać w sliniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 13:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: GdaĂąsk
u mnie byl tez dziwny stukot jeden mechanik zaspiewal mi ze to rozrzad ale jakos mu nie uwierzylem pojechalem do drugiego ten sciagnal pasek klinowy i sie okazalo ze moje kolo pasowe bylo juz w dwoch czesciach! i to powodowalo stukot po wymianie miodzio :)

_________________
WszĂŞdzie dobrze ale w BMW najlepiej !!! :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL