BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 146 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2008, 20:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
tomasz86staszic napisał(a):
3.0 diesel jest fajny i na miasto i na trase zamienilbym go ewentualnie na jakies v8 :hyhy:


ja to miałem napisać !!!! jestem tego samego zdania !!!!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 01:13 
kostek_ja napisał(a):
..::CZARNY::.. napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
Czarny charakterystyka diesla jest dużo lepsza od benzyny. Oczywiście do codziennej, oszczędnej jazdy ;)


a tam, takie gadanie. benzyna lepsza. że 80-120 zrobi na 5 biegu w tyle, a tyle, to nie jest też elastyczność.... ale rozpędzać się 35-200 :)


Czarny strasznie teoretyzujesz. Ja się głównie posługuję praktyką.


To Ty teoretyzujesz. Jak diesel vs. benzyna dla Ciebie ma lepszą charakterystykę, to przyznaj się, że nie masz pojęcia o charakterystykach moment(obroty).

Przyspiesz sobie na 1. biegu z bardzo niskiej prędkości do bardzo wysokiej, np. na 4. biegu do jego końca, następnie powtórz z silnikiem benzynowym i odczujesz co to jest elastyczność i jak się różnią charakterystyki tych dwóch motorków, a najlepszy efekt, gdy porównasz benzyna vs. diesel i turbodiesel vs. turbobenzyna. Ciekaw jestem Twoich praktycznych spostrzeżeń.



Cytuj:
(oczywiście ja się załączy turbo ;).


Nie ma czegoś takiego, jak "załączanie się" turbo :wstyd:

Turbo działa cały czas.


Ostatnio edytowano 6 listopada 2008, 01:37 przez Czarny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 01:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
ostatnio wracelem 323 do polski i uwazam ze dzwiek i to jak rozwija moc w porownaniu do 330d jest duzo gorszy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 01:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Diesle mają bardzo krotkie przełozenia z reguły, stad wieksze wrazenie elastycznosci. Ja moge na swojej piatce spokojnie wykonac sprint 50-250 km/h, mysle ,ze to nie jest zła elastycznosc

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 02:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
..::CZARNY::.., ależ ja się z tobą zgadzam w niemalże 100% tylko zauważ że na co dzień nie używasz takiej elastyczności o której mówisz (chociaż może ja nazywam coś innego elastycznością) tak że dajesz od bardzo niskich obrotów do końca, tylko po prostu jeździsz na niskich obrotach i do takiej jazdy diesel jest lepszy. Do jazdy chociażby trochę bardziej dynamicznej już lepsza jest benzyna. Porównaj sobie np. 335i i 335d na niskich obrotach. Załóżmy 2-3 w benzynie i 1,5-2,5 w dieslu. Na niemalże całej tej rozpiętości diesel ma 580Nm moment (nie widzę wykresu ale zakładam że nie schodzi poniżej 500), a benzyna ma cały czas 400. Więc nawet biorąc pod uwagę różnicę w obrotach i wyliczając maksymalną moc na tych obrotach będzie (moc = moment * obroty * razy jakaś stała (załóżmy n)) wówczas wyjdzie nam że diesel ma moc = 500*2,5*n = 1250n a benzyna 400 * 3 * n = 1200n więc przy takiej jeździe diesel będzie dynamiczniejszy. Oczywiście później dostanie baty i z tym, jak i całą resztą się zgadzam.

[ Dodano: 6 Listopad 2008, 02:16 ]
..::CZARNY::.. napisał(a):
Nie ma czegoś takiego, jak "załączanie się" turbo :wstyd:

Turbo działa cały czas.


niby tak, więc jak mam powiedzie że turbo zaczyna przynosić efekty, skończyła się turbo dziura czy jeszcze inaczej? Załączenie się turbo nie jest może do końca zgodne z prawdą, ale wszyscy używają tego określenia, nawet w reklamach BMW, że na małych obrotach działa mała turbina, na średnich obydwie, a na dużej duża. Więc określenie załącza się turbo jest moim zdaniem najkrótsze i ogólnie przyjęte, a to że nie do końca poprawne jest już mniej istotne.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 02:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
I znowu dochodzimy do tego ze "normalna" jazda oznacza zamulanie do 1500obr/min i cudowny dzwiek wyciskanego z panewek oleju.
Diesel to religia, z tym sie nie dyskutuje.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 02:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Diesel to samochód do roboty i zamulania. Oszczędny i tani w eksploatacji. Do tego powstał i w tym jest najlepszy. Do niczego innego się nie sprawdza (no, może w wyścigach 24h bo mało pali :rotfl: ). A co do jazdy 1,5 tys. obrotów. Twoja benzyna pewnie kręci się do 6tys i jak jedziesz spokojnie to jedziesz 2-3 tys. w dieslu który kręci się do 4 jeździsz 1,5-2,5 a jeżeli się nie mylę ciężarówki mają jeszcze niższe obroty i na tych bardzo niskich obrotach jeżdżą, a statki mają cholernie nisko obrotowe silniki i na takich obrotach do jakich zostały zaprojektowane pracują więc nie widzę problemu. Co innego zamulać wysokoobrotową benzynę 1,5 tys obrotów.

[ Dodano: 6 Listopad 2008, 02:39 ]
A i jeszcze jedno. Moja 750iL z 5,4 V12 w automacie bardzo często ma 1,5 tys obrotów przy małych prędkościach miejskich. Nie powiesz mi chyba że BMW zaprogramowało automat żeby psuł silnik? Oczywiście jak jadę dieslem 1,5 tys obrotów i chcę gwałtownie przyśpieszyć to nie wciskam gazu na maksa i liczę że mi wyrwie tylko redukuję bieg ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 10:03 
kostek_ja napisał(a):
że na co dzień nie używasz takiej elastyczności o której mówisz


No, powiedzmy, że jest consensus :]

kostek_ja napisał(a):
Więc określenie załącza się turbo jest moim zdaniem najkrótsze i ogólnie przyjęte, a to że nie do końca poprawne jest już mniej istotne.


Wiele osób mówi "przyszłem". Też będziesz tak mówił, bo jest też tak przez niektórych przyjęte? :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 10:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Widzieliście wykres BMW 123d ? Ten malutki diesel ma przebieg mocy i momentu jak duza wielocylindrowa wolnossąca benzyna. Za to w klasycznie doładowanych dieslach górka momentu jest na samym początku obrotów i bardzo dynamicznie spada, więc ciągłe mówienie w salonach sprzedaży o ilości Nm w dieslu jest wyłącznie marketingiem.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 15:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
..::CZARNY::.. napisał(a):
kostek_ja napisał/a:
Więc określenie załącza się turbo jest moim zdaniem najkrótsze i ogólnie przyjęte, a to że nie do końca poprawne jest już mniej istotne.


Wiele osób mówi "przyszłem". Też będziesz tak mówił, bo jest też tak przez niektórych przyjęte? :hyhy:


W sumie nie będę :) W takim razie jak powinienem to określić?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 17:46 
efektywna praca turbosprężarki chociażby :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 18:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Czyli w zdaniu byłoby to tak:
Oczywiście od momentu kiedy turbosprężarka zaczyna pracować efektywnie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 22:24 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1192
Lokalizacja: z CSW
Moje BMW: W poszukiwaniu :]
Zwykły diesel odpada którego posiadam,turbo z intercoolerem owszem ale już nigdy nie kupię zwykłego diesla nawet jakby miał 150km:/ Wolę benzynę,lepiej się zbiera,pali porównywalnie,no i nie trzeba latać jak z jajkiem,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2008, 05:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
DaVeRc napisał(a):
Zwykły diesel odpada którego posiadam,turbo z intercoolerem owszem ale już nigdy nie kupię zwykłego diesla nawet jakby miał 150km:/ Wolę benzynę,lepiej się zbiera,pali porównywalnie,no i nie trzeba latać jak z jajkiem,


No nie popadajmy w skrajność. Zwykły diesel (bez turbo) to obecnie gatunek na wymarciu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2008, 08:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 239
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: F10 535i
Kod silnika: N55
Zdecydowanie Benzyna R6!!!
A jak komus za drogo to władować gazownie i po sprawie ;)
Jeżdziłem dieslami, benzynami i pomijając jezdne szczegóły ewidentnie wolę ciszę benzyny na wolnych obrotach i ryk R6 na wysokich niż hałaśliwy klekot diesla a przy większym przebiegu dochodzi jeszcze element trzęsienia autem przez silnik :hyhy:
Poza tym w nowszych autach zdecydowanie mniejsze koszty ewentualnych napraw w benzynie niz dieslu a wiadomo ze benzynowe silniki R6 Bemki są "prawie" nie do zdarcia.
Jeżdze od paru dni na Lpg - Stag 300 i na prawde ja nie odczuwam spadku mocy, spalanie tez podobne jak na benie.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2008, 08:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
nie piszę tylko dlatego, że obecnie ma diesla, ale mówię szczerze - mocny diesel+automat to idealne połączenie w Beem. Wiem, że jak ktoś lubi się wściekać, piszczeć kołami, palić laczka, latać bokami to przeczyta to co napisałem i pomyśli, że to co napisałem jest chore. Ale Beem to auto luksusowe (każdy model w latach swojej młodości), które daje coś więcej niż przemieszczanie się z punktu A do punktu B. Niejednokrotnie złapałem się na tym, że jak wracam do domu to nie skręcam w stronę domu tylko robię sobie bonusika i jade jeszcze kawałek. Z tym soundem R6 d i R6 PB to troszkę przesadziłem, ale pewne jest to, że R6 w PB brzmi znacznie przyjemniej, ale charakterystyka mocnego "klekota" z automatem jest rewelacyjna. Codziennie jeżdżę 740d/330d i wiem co mówię :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2008, 10:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
rorafalki napisał(a):
nie piszę tylko dlatego, że obecnie ma diesla, ale mówię szczerze - mocny diesel+automat to idealne połączenie w Beem


zgadzam sie z tym w 100 procentach ... od 2 tygodni posiadam 3 litry diesla z automatem i przyznam ze silnik w polaczeniu z ta skrzynia jezdzi rewelacyjnie :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Ostatnio edytowano 7 listopada 2008, 11:09 przez Borsuk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2008, 10:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
Borsuk napisał(a):
rorafalki napisał(a):
nie piszę tylko dlatego, że obecnie ma diesla, ale mówię szczerze - mocny diesel+automat to idealne połączenie w Beem


zgadzam sie z tym w 100 procentach ... od 2 tygodni posiadam 3 litry diesla z automatem i przyznam ze silnik w polaczeniu z ta skrzynia jezdzi rewelacyjnie :)



w 100% potwierdzam twoje słowa

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 7 listopada 2008, 11:10 przez MaTiMa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2008, 20:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1592
Lokalizacja: West
Moje BMW: Z4 3.0i
Ba, z manualem jeszcze lepiej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2008, 23:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
A najlepiej z manualem i benzyną :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 146 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL