BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 18:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] Nietypowy problem z automatem
PostNapisane: 12 listopada 2008, 20:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: GdaĂąsk
Jestem właścicielem E32 z V8 automat. Od jakiegoś czasu mam problem który chciałbym nareszcie rozwiązać. A mianowicie po dłuższej jeździe po mieście (korki , częste stop & go) gdy silnik i skrzynia są bardzo,bardzo gorące następuje duży poślizg sprzęgła,skrzyni (jak w aucie z manualną skrzynią) następnie uderzenie z tyłu auta (most) i szarpnięcie auta. Dodam iż dzieje się to tylko przy przełączaniu skrzyni z 2 na 3 bieg ??? Jeszcze raz nadmieniam że jest to zauważalne tylko gdy jest chyba niedostateczne chłodzenie skrzyni i oleju (jazda w korku, częste ruszanie i zatrzymywanie). Przy normalnej jeździe po mieście (bez korków ) wszystko działa idealnie. Również podczas dalszych tras (szybka jazda -lepsze chłodzenie) jest super. Zaobserwowałem to jakieś 3 miesiące temu o od razu wymieniłem olej i filtr w automacie bez pozytywnych rezultatów. Mam nadzieję że to nie wina skrzyni gdyż myślę że byłoby to zauważalne cały czas. Nie wiem ??? Może komp. sterujący skrzynią ? Proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2008, 21:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Jaki olej wlałeś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2008, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: GdaĂąsk
Prawidłowy : ATF Dextron III (5hp18-czarna tabliczka)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 00:26 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Z konwertera też zlewałeś olej?

Powiem Ci że dziwne że nic nie pomogło.
mogę tylko zaproponować wymianę przedstawioną w tym linku
http://www.automat.pl/pdf/statidyn.pdf

Komputer w tej skrzyni i tym przypadku chyba za dużo nie pomoże.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 01:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
BorysKrystian napisał(a):
mogę tylko zaproponować wymianę przedstawioną w tym linku


wymiana z tego linka w 5hp18 zda sie na nic bo skrzynia jest chłodzona płynem chłodniczym i nie ma tam takiej chłodnicy oleju wypełnionej atf'em...
Ja polecam wymiane oleju z tego linka, bez bzdur:
http://www.7-forum.com/forum/24/ol-u-fi ... 62052.html

TOMZO- najlepiej jak na poczatek sprawdzisz czy jest odpowiedni poziom oleju, bo jesli jest go za mało, olej w korkach moze zaczac sie pienic i stad te wariacje.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 02:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2827
Lokalizacja: Gdynia
dokładnie jak pisze Frank, V8 owej chłodnicy nie posiada, a sama skrzynia jest chłodzona płynem chłodniczym. W samym twoim opisie, na samym końcu piszę iż "występują różne typy skrzyni" co miało dać do zrozumienia, że owy opis nie znajdzie zastosowania do każdej skrzyni.
Nie umiem niemieckiego, ale Franka opis (patrząc na źródło i zdjęcia) wydaje się być całkiem sensowny. :ok:

_________________
E28 525e 05/1986
E28 535i 04/1987
E28 M535i 09/1986
E30 316iA 05/1990
E32 750i 09/1991
http://www.e12e28.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 08:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
jak by co to mam kompa do twojej skrzyni.
Wydaje mi się ze albo za niski poziom oleju albo skrzynia się kończy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 17:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Frank napisał(a):
BorysKrystian napisał(a):
mogę tylko zaproponować wymianę przedstawioną w tym linku


wymiana z tego linka w 5hp18 zda sie na nic bo skrzynia jest chłodzona płynem chłodniczym i nie ma tam takiej chłodnicy oleju wypełnionej atf'em...
Ja polecam wymiane oleju z tego linka, bez bzdur:
http://www.7-forum.com/forum/24/ol-u-fi ... 62052.html

TOMZO- najlepiej jak na poczatek sprawdzisz czy jest odpowiedni poziom oleju, bo jesli jest go za mało, olej w korkach moze zaczac sie pienic i stad te wariacje.


A to przepraszam ale nie wiedziałem, myślałem że skrzynia jest chłodzona olejem :/

Bzdury to ty kolego Frank też wypisujesz o automatach...
W którymś poście dawałeś sobie głowę uciąć że olej w konwerterze nie wymienia się z olejem w skrzyni :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Rozbawiłeś mnie tym.


Jeżeli masz korek w konwerterze to możesz go spuścić z niego, ze skrzyni, wymieniasz filtr, zalewasz olej i powinno być OK.
Jeżeli nie masz korka w konwerterze, to wylewasz olej ze skrzyni, zalewasz nowym, jedziesz na przejażdżkę wracasz i tak jeszcze 2 razy spuszczasz wlewasz nowy olej i za ostatnim razem wymieniasz filtr. Tyle.

Ale w E32 zdaje mi się że jest spust oleju z konwertera, widzę na zdjęciu że jest małe okienko, jak trafo spustem w to okienko.
Zakładasz klucz na koło pasowe i kręcisz aż zobaczysz korek.

I co do tej wymiany oleju przedstawionej w poście też nie wiem czy jest poprawna.
Widać że wykonuje ją zwykły koleś w tureckim sweterku, z zegarkiem i bez rękawiczek?
Co to za warsztat, tylko że ma podnośnik, napstrykali fotek i uważają się za instruktorów w wymianie oleju w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 19:32 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
BorysKrystian napisał(a):
A to przepraszam ale nie wiedziałem, myślałem że skrzynia jest chłodzona olejem :/


to ciekawe dlaczego np w E32 740 masz weze z tyłu bloku silnika prowadzace do skrzyni biegow :)
BorysKrystian napisał(a):
Bzdury to ty kolego Frank też wypisujesz o automatach...
W którymś poście dawałeś sobie głowę uciąć że olej w konwerterze nie wymienia się z olejem w skrzyni :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Rozbawiłeś mnie tym.


kolejny wielki znawca automatow :ok:

no niestety olej sam z konwertera nie wycieknie, wiec trzeba albo go wyjac, albo , o ile jest dojscie, spuscic z niego olej.
A jesli masz na mysli temat o skrzyniach i konwerterach to moze wyjasnisz i mi i forumowiczom, jak olej z konwertera wraca do skrzyni wg Ciebie ? wałkiem skrzyni ? Bo było tam napisane ,ze tym samym wałkiem jednoczesnie olej ma byc pompowany do konwertera, wiec jak, jest to wałek z przepływem dwudrożnym ?
Mnie to np bardzo interesuje bo z jakiegos powodu np w chłodnicy mamy dwa weze głowne zawsze a nie jeden, ktorym ciecz miałaby jednoczesnie wpływac i wypływać.
Zatem zamiast sie głupio śmiac, lepiej napisz cos konkretnego.

Np gdzie kolega w E32 730 V8 ma podłaczyć ten " kranik z przyssawką " o ktorym jest mowa w Twoim linku :)

BorysKrystian napisał(a):
Ale w E32 zdaje mi się że jest spust oleju z konwertera, widzę na zdjęciu że jest małe okienko, jak trafo spustem w to okienko.


tak, w starszych E32 sa korki spustu w konwerterach.
BorysKrystian napisał(a):
Widać że wykonuje ją zwykły koleś w tureckim sweterku, z zegarkiem i bez rękawiczek?
Co to za warsztat, tylko że ma podnośnik, napstrykali fotek i uważają się za instruktorów w wymianie oleju w skrzyni.


tak, to na pewno turecki sweterek i przez to cała ta instrukcja wymiany oleju jest idiotyczna :rotfl:

tylko ciekawe, ze na ich forum, gdzie jest ponad 17 000 userów , nikt tej wymiany nie zakwestionował a pojawiają sie tam takze ludzie z ZF.

Oczywiscie u nas kazdy wie lepiej. Lepszy bedzie link od uniwersalnej wymiany oleju , pasujacej do E32 V 8 jak wół do karety.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 21:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
W skrzyniach 5hp18 5hp30 nie ma spustu w konwerterze żeby wylać olej ze skrzyni i wymienić filtr trzeba zdjąć miskę a i tak cały olej nie wyleci, zawsze coś zostanie.
Uniwersalną instrukcją wymiany oleju w tych skrzyniach można sobie dpe podetrzeć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 23:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: GdaĂąsk
Co do wymiany oleju to przeprowadzona została identycznie jak pokazują to te niemieckie zdjęcia. Dodatkowo ja u siebie odkręciłem przewody od skrzyni które idą do chłodnicy i wydmuchałem z niej olej. Powiem szczerze że wtedy dopiero zleciało sporo. Zastanawia mnie teza Franka na temat niskiego poziomu oleju czego skutkiem może być piana. Jak już pisałem olej sprawdzałem dwukrotnie i zawsze po odkręceniu korka olej się wylewał. Muszę dodać że to całe sprawdzanie jest bardzo problematyczne ze względu na uzyskanie prawidłowej temperatury oleju podczas sprawdzania. Jak sprawdzić czy temperatura oleju jest prawidłowa , czy już i kiedy można odkręcić korek kontrolny ? Sprawdzać będę jeszcze raz w sobotę.
Pytanie jeszcze do Jelito. W jakiej cenie byłby ten komp. skrzyni. Cze będzie pasował bo 5HP18 bo rodzaji tej skrzyni jest chyba kilka (tabliczka czarna;zielona; ze steptronic ...???).Chyba że odniesiemy się do ETK lub wg. numerów org. z tej mojej w aucie.

[ Dodano: 13 Listopad 2008, 23:08 ]
Chciałem jeszcze dodać że w starszych modelach (4hp...) jest bagnet jak w silniku więc sprawdzenie jest o wiele prostsze. Po co tak utrudnili życie ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 23:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
sprawdzanie oleju:

silnik odpalony,
temperatura skrzyni- skrzynia ma być letnia, dotkniesz dłonią i bedziesz wiedział
klima światła włączone
wkładasz D a ktoś sprawdza pod autem, olej ma sięprzelać przez korek wlewowy.

Komp do skrzyni który posiadam jesw właśnie do Twojego auta.. miałem kiedyś identyczne.
a co do ceny to się dogadamy, coś może koło 70zł ? mogę spisać numery

Dlatego nie ma bagnetu ponieważ w skrzyni masz zalany olej life time, który wg fabryki nie wymaga wymiany heh.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, 00:26 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Olej do konwertera dostaje się wałkiem pod małym ciśnieniem, a wylewa się tą dziurą w którą wchodzą wałki (po prostu przelewa się).
Jeżeli olej w konwerterze się nie wymienia z olejem w skrzyni to ile trzeba go nalać podczas montażu skrzyni?


Jaki kranik??
Człowieku zdejmowałeś kiedyś skrzynię automatyczną w samochodzie?
Miałeś kiedyś w ręku konwertor z możliwością spustu?


Frank napisał(a):
BorysKrystian napisał(a):
A to przepraszam ale nie wiedziałem, myślałem że skrzynia jest chłodzona olejem :/


to ciekawe dlaczego np w E32 740 masz weze z tyłu bloku silnika prowadzace do skrzyni biegow :)
BorysKrystian napisał(a):
Bzdury to ty kolego Frank też wypisujesz o automatach...
W którymś poście dawałeś sobie głowę uciąć że olej w konwerterze nie wymienia się z olejem w skrzyni :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Rozbawiłeś mnie tym.


kolejny wielki znawca automatow :ok:

no niestety olej sam z konwertera nie wycieknie, wiec trzeba albo go wyjac, albo , o ile jest dojscie, spuscic z niego olej.
A jesli masz na mysli temat o skrzyniach i konwerterach to moze wyjasnisz i mi i forumowiczom, jak olej z konwertera wraca do skrzyni wg Ciebie ? wałkiem skrzyni ? Bo było tam napisane ,ze tym samym wałkiem jednoczesnie olej ma byc pompowany do konwertera, wiec jak, jest to wałek z przepływem dwudrożnym ?
Mnie to np bardzo interesuje bo z jakiegos powodu np w chłodnicy mamy dwa weze głowne zawsze a nie jeden, ktorym ciecz miałaby jednoczesnie wpływac i wypływać.
Zatem zamiast sie głupio śmiac, lepiej napisz cos konkretnego.

Np gdzie kolega w E32 730 V8 ma podłaczyć ten " kranik z przyssawką " o ktorym jest mowa w Twoim linku :)

BorysKrystian napisał(a):
Ale w E32 zdaje mi się że jest spust oleju z konwertera, widzę na zdjęciu że jest małe okienko, jak trafo spustem w to okienko.


tak, w starszych E32 sa korki spustu w konwerterach.
BorysKrystian napisał(a):
Widać że wykonuje ją zwykły koleś w tureckim sweterku, z zegarkiem i bez rękawiczek?
Co to za warsztat, tylko że ma podnośnik, napstrykali fotek i uważają się za instruktorów w wymianie oleju w skrzyni.


tak, to na pewno turecki sweterek i przez to cała ta instrukcja wymiany oleju jest idiotyczna :rotfl:

tylko ciekawe, ze na ich forum, gdzie jest ponad 17 000 userów , nikt tej wymiany nie zakwestionował a pojawiają sie tam takze ludzie z ZF.

Oczywiscie u nas kazdy wie lepiej. Lepszy bedzie link od uniwersalnej wymiany oleju , pasujacej do E32 V 8 jak wół do karety.



Dobra ogólnie to jesteś genialny, ale łapiesz za słówka.
Przepraszam że podjąłem z Tobą rozmowę, ale skoro jest wielu ludzi którzy mówili Tobie co innego to może jest w tym jakaś prawda. Spotkałeś osobę która potwierdza twoją teorię?
Ja wyraziłem swoje zdanie i na tym kończę.


Ostatnio edytowano 14 listopada 2008, 00:27 przez BorysKrystian, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, 01:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Tak, byłem przy wyjmowaniu i 5hp30 i 5hp18/24.
Opieram sie miedzy innymi na wiedzy mojego znajomego naprawiajacego skrzynie automatyczne, głownie do ciezarowek ale zasada działania podobna.
Widze niescisłosci w tym,ze konwerter musi trzymac cisnienie, ktore wytwarza w nim pompa wirowa, aby poruszyc wałek pompy skrzyni dopiero...jesli z jakichs przyczyn uszkodzeniu ulegnie ta wewnetrza pompa /wirnik to auto stanie w miejscu bo konwerter nie przeniesie napedu.
A jesli chodzi o napełnianie oleju skrzyni to w kazdej specyfikacji jest opisane ile zalewa sie gdy skrzynia jest nowa - np 5hp30- 13.5 litra
http://www.zf.com/na/content/media/impo ... /5HP30.pdf
JA rowniez koncze, nie ma to wiekszego sensu.

Wazne,zeby pomoc koledze od 730 V8 E32 i na tym sie skupmy.

pozdrawiam

P.S. oszczedz tych " piszesz bzdury" , " jestes genialny " bo dostaniesz ostrzezenie. Niepotrzebna piana. Ja pisząc o bzdurach miałem na mysli tresc linka, ktory wkleiłes a nie to co piszesz. Jest wiele odmian skrzyn i łatwo o zdezorientowanie kogos.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: GdaĂąsk
A w którym miejscu dokładnie znajduje się komp.skrzyni w E32 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL