BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 16:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Swap 316i na 318is
PostNapisane: 15 listopada 2008, 23:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
No więc, mam 316i 1995r o przebiegu 129300km, w ładnej budzie, nie chce jej sprzedawać bo się przyzwyczaiłem troche, autko mega zadbane na zew i w środku, mam audio zrobione itp, nie chce przechodzić przez to drugi raz bo po co, kucyków troszke brak dlatego chciałbym zrobić swap na 1.8is lub ti, jeżeli wytłumaczy mi ktoś różnice pomiędzy tymi dwoma byłbym wdzięczny, ale wracając do tematu to prosiłbym o wypowiedzenie sie osób tutaj w tym temacie które mają na sprzedaż taki silnik, bądź wiedzą gdzie można dostać (ostateczność allegro, pierwsze szukam u swoich :) ) i co będę potrzebować żeby te silniki przełożyć, nie mam klimy więc silnik bez kompresora, jeżeli potrzebujecie coś więcej wiedzieć to pytajcie, moge się również zamienić silnikami, mój jest w ideał stanie, książka serwisowa, przeglądy w ASO itd. Bardzo proszę o info, może też być na priv. Aha, i nie piszcie mi tutaj że mi sie nie opłaca czy tam jakieś inne uwagi, zachowajcie je proszę dla siebie, ja mam za cel zmienić silnik na 318is najlepiej M44 bo słyszałem że lepszy niż M42 i tego sie trzymam. Pozdro

[ Dodano: 16 Listopad 2008, 17:45 ]
naprawde nikt nic nie wie na ten temat ? :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Wielkopolska
To ja podłączam sie do tego postu. Zamierzam zrobić to samo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 20:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
racesupport napisał(a):
1.8is lub ti, jeżeli wytłumaczy mi ktoś różnice pomiędzy tymi dwoma byłbym wdzięczny,

to te same jednostki napędowe.....oznaczenie is spotkasz na coupe, a ti na compakcie
M44 faktycznie lepszy silniczek niż m42 M44 ma pojemność 1900cm3 (bodajże 1875 cm3 dokładnie :niepewny: ) a m42 1800 cm3

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Ostatnio edytowano 17 listopada 2008, 20:59 przez wodzu6, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: ck
Moje BMW: e36 sedan
318is a ti to te same silniki tylko ze w coupe jest ''is'' a w compact jest ''ti''

roznia sie tylko oznaczeniem

_________________
Karol

viewtopic.php?f=6&t=48815

było 2 x e30 318is


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 08:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
no dobra, czyli szukać silniczka 1.8ti lub is bo to jest to samo ? no a dalsza sprawa jak wygląda, słyszałem że trzeba mieć, zresztą to logiczne, całą wiązke z silnika do bezpieczników ale nie wiem czy trzeba mieć wiązkę od bezpieczników do deski ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 17:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
racesupport napisał(a):
no dobra, czyli szukać silniczka 1.8ti lub is bo to jest to samo ?


NIE :!: szukaj silniczka 3.0 hehehe :hyhy: :hyhy: to byby dopiero SWAP, mega swap ;]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 22:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
ale ja napisałem na górze czego dokładnie potrzebuje ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 22:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
jak juz robić swap to na R6 min 2,5 :hyhy: wtedy bedziesz wiedział na co wszystkie siły wyczerpałeś :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 18:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
no więc tak, dla tych którzy nie wiedzą a chcą zeswapować swoją 316i na 318ti/is bo tutaj ciężko będziecie sie mieli czegoś dowiedzieć, wszyscy tylko piszą że zeswapuj na większy, na R6 bla bla bla... (zmieniaj zawieche, hamulce... yhm yhm, tak tak) do rzeczy, kupiłem taki zestawik, wyszedł mnie dość tanio, przebieg 170tyś, sam zmieniłem od strzału sobie na sportowe wałki rozrządu, uszczelke pod głowicą, głowica minimalnie splanowana (wyrównana), polerka kolektórów i układu dolotowego. Zeby zrobić swapa potrzebujecie silniczka oczywiście z przepustnicą, kolektor, pompe wspomagania, cewke, wiązke kabli (plątanina hehe), komputer, przepływomierz, wąż od przepływomierza. Ja jestem w trakcie, wszystko już mam porobione czekam tylko na kolektory aż wrócą z polerki. Życzę wam wszystkim powodzenia w SWAPOWANIU :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2009, 15:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 117
Lokalizacja: Tarnogóra
Moje BMW: BMW E36 325i
Kod silnika: M50B25
racesupport napisał(a):
Zeby zrobić swapa potrzebujecie silniczka oczywiście z przepustnicą, kolektor, pompe wspomagania, cewke, wiązke kabli (plątanina hehe), komputer, przepływomierz, wąż od przepływomierza

a skrzynia będzie pasować z 18 m43 do 18m44 bo taki swap ja planuję


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2009, 15:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 995
Lokalizacja: Warszawa
Mi sie zdaje że będzie pasować ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2009, 16:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
Zamierzam zrobić coś podobnego.
Włożyć M42B18/M44B19 zamiast M40B16...Co potrzebuję, tylko silnik czy coś jeszce żeby to śmigało. Niestety nie mam dość dużej wiedzy na temat swaów iec was pytam.
Jeżeli włoże 2.0 2.5 wiem że trzaba zmieniac skrzynie, most itd.
Czy przy planowanym swapie jaki wam przedstawiłem to wszystko pozostaje/pasuje?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 10:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
most, skrzynia, zawieszenie zostaje w przypadku swapowania z R4 na jakiekolwiek inne R4, dopiero jak sie bawicie w swap na R6 to sie jaja zaczynają, skrzynia pasuje nawet do 2.0 silnika chociaż mogę się mylić ale jestem pewien na 99%

Cytuj:
Czy przy planowanym swapie jaki wam przedstawiłem to wszystko pozostaje/pasuje?


zależy co chcesz przez to powiedzieć, jeżeli chodzi o osprzęt to alternator pewnie inny, kolektory ssące wiadomo inne itp, jedyne co może pasować to chyba pompa wspomagania ale też nie jestem pewien na 100%, potrzebujesz także wiązkę i komp co oczywiste :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 10:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: gdzies tam gdzie brak glopkow
nareszcie ktos sie okazal normalny i napisal cos pozadnie(dziekuje racesupport) tez mam taki sam plan i pewnie moj post czytales... niestety tak jak mowisz chlopaki pisza tylko r6 i blablabla i wszysc maja takie pociski ze glowa boli tylko np.w ol moj koles focusem 1.8 robi bety 2.8 lub 2.5 ale oni maja r6 hahahaciesze sie ze cos juz zrobiles w tym temacie i jak skonczysz moze na priv jakies foty mi przeslij jakies opisy wymian itp bede wdzieczny
pzdr

_________________
bmw E36 316


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 23:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: SZY 2G75
bzyk168 napisał(a):
np.w ol moj koles focusem 1.8 robi bety 2.8 lub 2.5 ale oni maja r6 hahaha
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

Haha spójrz prawdzie w oczy kolego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 08:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
racesupport jezeli już bede swap-ował to silnik z kompletnym osprzetem..wiec jeżeli piszesz ze nic wiecej nie trzeba to w grę wchodzi taka podmianka :)

A jak się ma sprawa z zegarami?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 11:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
Cytuj:
A jak się ma sprawa z zegarami?


z zegarami nie ma problemu, działają tak jak powinny ponieważ nie zmienia się wiązki spod bezpieczników pod deskę rozdzielczą, to wszystko zostaje tak jak było.

bzyk168 napisał(a):
(dziekuje racesupport)


nie dziękuj tylko kliknij "Pomógł" :)

bzyk168 napisał(a):
i jak skonczysz moze na priv jakies foty mi przeslij jakies opisy wymian itp bede wdzieczny
pzdr


ja już raczej skończyłem dość dawno :D jak będziesz coś potrzebował lub nie będziesz wiedział jak co gdzie to możesz śmiało pisać, nawet tutaj ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 11:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
a co do obecnego stanu rzeczy... nie wiem czy wtopiłem z silnikiem czy nie wtopiłem, to się okaże, ale ostatnio dzieją mi sie dziwne rzeczy, jest dziura w mocy, odczuwalna poza tym coś mi silnik nie chciał kręcić obrotów, sonda nowa, filtr paliwa nowy, świece nowe, przewody odpuściłem narazie bo 450zł mi zaśpiewali chociaż nie szukałem na allegro i cewki też odpuściłem, po najniższej lini oporu, co to może być ? a no, padło na lewe paliwo Orlen, pojechałem na lepszą stację i zatankowałem 98 i wlałem detergent który usuwa wode i takie tam, no i działa lepiej, wygląda na to że był syf... ale, musiał chyba zostać jeszcze w filtrze paliwa albo może w pompie paliwa, byćmoże że nawet wtryski się usyfiły, nie wiem, ale przejeździłem 10l paliwa i było ok i właśnie teraz jest ta dziura w mocy, wcześniej obrotów nie kręcił, potem ok a teraz dziura, poza tym silnik bierze mi sporo oleju, będę zmieniał na mineralny, poza tym z silnikiem nic nie robie bo zaniedługo 2.8 ale ciiiiiiii, bo nie chce zapeszać, dlatego taka przestroga dla swapująchych, szukajcie naprawde dobrego silnika, sprawnego, niech koleś daje długą gwar, conajmniej miesiąc a najlepiej dwa, ja kupiłem niby silnik pewny ale cóż, okazał się chyba troche zajechany, no trudno, i tak jestem zadowolony, mnie to bardzo tanio wyszło bo za silnik prawie 500zł zapłaciłem (tak wyszło po sprzedaży 1.6), dlatego jestem zadowolony nie z samego silnika ale z doświadczenia jakiego nabrałem przy BMW :) przekładanie silnika jest bardzo interesującym doświadczeniem :P a, i jeszcze jedno, na komputerze też byłem, żeby ktoś nie pomyślał że tego nie zrobiłem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 14:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: gdzies tam gdzie brak glopkow
no ja jak znajde 1.8 Ti to napewno polezy w garazu troche az generalke klepne czyli zostanie sam stary blok raczej a reszta new ale troche poczekam teraz poloze na lato na kicie Koni sport a pozniej silnik jak bede mial pytania sie napewno odezwe;D

_________________
bmw E36 316


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 15:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
to jeżeli masz zamiar kapitalke trzepnąć to moge sprzedać Ci mój silnik, wszystko z nim ok tylko bierze olej także pewnie uszczelniacze na zaworach, ewentualnie pierścienie, ogólnie jest ok, jakbyś chciał to sie pewnie dogadamy, z pełnym osprzętem gotowy do przekładki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 115 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL