BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 15:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] zaświecenie sie kotrolki od abs oraz ręcznego i asc
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 20:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 89
Lokalizacja: KLB
Moje BMW: E30-CABRIO
Witam wszytkich!
Mam pytanie: co moze byc przyczyną zaswiecenia sie kontrolki od ABS, recznego oraz ASC. Samchód stał na "wolnych" obrotach i wraz sie zaswieciły powyzsze kontrolki. Po przejechaniu kilku metrów znikły ale po jakims czasie znowu sie zaswieciły :(
Jaki moze byc tego powód??


Ostatnio edytowano 30 stycznia 2007, 21:04 przez dymian1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 21:41 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Upewnij się w pierwszej kolejności czy ładowanie mieści się w normie. Jeżeli tak to podjedź na diagnostykę komputerową, by sprawdzić który z czujników zaczyna powoli fiksować, gdyż w niedalekiej przyszłości może całkowicie paść.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 21:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
If the brake warning lamp comes
on together with the indicator
lamps for the ABS and DSC systems.
The entire
ABS, CBC and DSC governing
system has deactivated.
Continue driving cautiously and
defensively. Avoid full brake applications.
This could cause the vehicle
to lose stability and you might no longer
be able to control it.
Have the system checked as soon as
possible by your authorized BMW center.

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 23:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 89
Lokalizacja: KLB
Moje BMW: E30-CABRIO
Ukasz napisał(a):
If the brake warning lamp comes
on together with the indicator
lamps for the ABS and DSC systems.
The entire
ABS, CBC and DSC governing
system has deactivated.
Continue driving cautiously and
defensively. Avoid full brake applications.
This could cause the vehicle
to lose stability and you might no longer
be able to control it.
Have the system checked as soon as
possible by your authorized BMW center.


moze ktos to przetłumaczyc ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 23:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 229
Lokalizacja: warszawa
to znaczy że lepiej szukaj nowego samochodu :rotfl: . Sorry za OT


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 23:50 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Tak czytam tę treść, lecz nie wnosi ona nic ciekawego do Twojego problemu.
Ogólnie jest tylko objaśnieniem zjawiska i nic poza tym.
Czytam to tak
Jeśli zapala się kontrolka hamulców (ręcznego) razem z kontrolkami od systemu ABS i DSC oznacza to że systemy te są nieaktywne. Kontynuacja jazdy ostrożna i bez wsparcia tych systemów. Unikaj gwałtownego hamowania bez wsparcia tych systemów, gdyż mógłbyś stracić panowanie nad stabilnością pojazdu i nie być w stanie tego dłużej kontrolować. Masz ten system sprawdzić co jest tylko możliwe w autoryzowanym serwisie BMW

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2007, 11:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 130
Lokalizacja: Wroclaw/UK
IMHO to nie ladowanie. To sensor ABS/ASC. Masz 4 takie przy wszystkich kolach. Jeden z nich lub jego kable zaczyna sie psuc.

W moim 320 D 2002 byl identyczny problem. Poczatkowo pojawial sie raz na jakis czas, pozniej na stale.

Jazda z jednym uszkodzonym czujnikiem jest mozliwa z tym ze nie dzialaja systemy ASC, ABS i CBC ( jesli w ogole ten system jest w 320d?) . Wtedy wszystkie kontrolki pala sie na zolto.
Problem pojawia sie wtedy gdy pada LEWY TYLNY SENSOR ABS. Wtedy przestaje rowniez dzialac PREDKOSCIOMIERZ, ekonomizer i LICZNIK (zarowno dzienny jak i ODOMETER) a kontrolka hamulca pali sie na czerwono.

Jesli masz powyzszy problem a nie masz czasu/kasy na pilna naprawe u mechanika - Zamien tylne sensory miejscami - 1-2h roboty ale liczniki wracaja do zycia o ile uszkodzony jest sam sensor a nie stale okablowanie lewego tylnego czujnika.

Poniewaz w Twoim przypadku objaw nie jest jeszcze staly (raz jest raz go nie ma) jedyna wlasciwie opcja jest podlaczenie kompa (wystarczy zwykly carsoft) i zczytanie z pamieci ABS/ASC ktory sensor powoduje blad. Czasem moze tych bledow byc wiecej w pamieci i trzeba je najpierw wykasowac i zczytac po ponownym pojawieniu sie bledu (zeby miec pewnosc ze wymieniamy uszkodzony sensor).

Czyszczenie sensorow nic nie da. W 320D po 2001 roku (wczesniej chyba tez) sensory sa jednolita nierozbieralna konstrukcja. Wtyczki sa tak zbudowane ze raczej nie powinno im sie nic zlego przydazyc. Albo padl sensor - i trzeba go wymienic albo uszkodzone jest okablowanie - mozna polutowac.

Najbardziej podejrzane sa kable na zlaczu w plastikowej SKRZYNCE w ktorej znajduje sie wtyczka sensora. Mozna sie do nich dostac bez podnoszenia auta czy zdejmowania kol. Jakby ktos byl zaintereowany moge pozniej opisac gdzie sie znajduja. Zeby zdiagnozowac zwykla przerwe na kablach wystarczy pomierzyc miernikiem. Ale za to warto sie zabierac dopiero w razie permanentnego bledu.

Opory na dzialajacych sensorach (podane zgrubnie):
Uwaga: prad w sensorze plynie tylko w jedna strone - jesli opor jest nieskonczenie wielki zmien bieguny w mierniku. Prawidlowa opornosc nie wyklucza wady sensora. Diagnostyczne jest zwarcie lub nieskonczona opornosc mierzona w obie strony.

Po 2001 roku (sensory z NIEBIESKA wtyczka) - 660-700 omow (na wszystkich sensorach)

Przed 2001 (sensory z SZARA wtyczka) - podobno okolo 1200 omow.

Opor na kablach prowadzacych od SKRZYNKI do jednostki ASC/ABS - okolo 770 omow.

Trzeba rowniez pomierzyc w obie strony bo po drodze jest jakis tranzystor albo dioda.

Uzywana sprawna pare przednich sensorow do E46 320D 2002r - NIEBIESKA wtyczka - (takie same pasuja tez do E39) kupilem na allegro za 120zl.
UWAGA: przednie sensory sa rozne - LEWY nie pasuje do PRAWEGO. Tyl jest juz jednolity.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [e46] Błędy błędy błędy w 320D
PostNapisane: 1 lutego 2007, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 89
Lokalizacja: KLB
Moje BMW: E30-CABRIO
Witam was ! Byłem dzis na kompie i sie okazało ze mam troszke błędów ito nie byle jakich :(
Oto one:
Diagnoza sterowników BMW Diesel EDC 15M pamieć błędów
27 Podgrzewanie dodatkowe
przerwa
5 czujnik ruchu iglicy

Diagnoza sterowników BMW Diesel EDC 15M pamieć błędów
5 czujnik ruchu iglicy
przerwa
usterka statyczna
istnieje usterka

Diagnoza sterowników BMW ABS/ASR Tevees Mk20l-E pamieć błędów
65 czujnik obrotów tylny prawy
błędny/brak sygnału
120 Napięcie akumulatora
Za wysoki
152 Przycisk wył ASR
błędny

Diagnoza sterowników BMW ABS/ASR Tevees Mk20l-E pamieć błędów
65 czujnik obrotów tylny prawy
błędny/brak sygnału
istnieje usterka

Najbardziej mnie martwi usterka z tym czujnikiem iglicy
Chciałem tylko zaznaczyc ze podczas jednostajnej jazdy odczuwałem sporadycznie minimalne szarpniecia. A pojawiły sie one od czsu gdy zaswieciły sie kontrolki od ABS ASCoraz hamulca recznego (winny prawy czujnik)
Nie wiecie czy to jest powazna sprawa ??

Z góry dzieki


Ostatnio edytowano 1 lutego 2007, 20:33 przez dymian1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 21:26 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Zanim uzyskasz odpowiedź proszę Cię o przeniesienie tego wątka do tematu do którego się odnosi, a w którym już przedstawiłeś problem z jakim się borykasz. Można powiedzieć że jest on kontynuacją wcześniej utworzonego tematu przez Ciebie.
Mam na myśli temat pod tym linkiem. zaświecenie sie kotrolki od abs oraz ręcznego i asc

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 23:57 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
robertbmw, juz scaliłem te dwa tematy :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 00:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 130
Lokalizacja: Wroclaw/UK
No wlasnie ciekaw jestem. Pewnie bedziesz musial sprobowac wymienic ten sensor polozenia iglicy. Daj znac jak sobie z tym poradzisz. A sensor ABS wymieniasz sam czy w warsztacie? no i czy udalo ci sie go wyjac w koncu :D?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 89
Lokalizacja: KLB
Moje BMW: E30-CABRIO
Witam was! Musze wam napisac ze problem sie sam rozwiązał. Dzis sgasły mi kontrolki i jak narazie jest wszystko OK (ciekawe na jak długo). Byłem tez u elektryka zobaczyc czy napiecie jest nie za wysoki bo pan z kompa mi powiedział że to mogła byc przyczyna zaswiecenia sie tych kontrolek. Wiec narazie jest spokój. Oby tak dalej. Dzieki za wszystkie porady. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 21:02 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Diagnoza wstępna:
Cytuj:
Diagnoza sterowników BMW Diesel EDC 15M pamieć błędów
27 Podgrzewanie dodatkowe
przerwa
5 czujnik ruchu iglicy


Po wykasowaniu pozostało:
Cytuj:
Diagnoza sterowników BMW Diesel EDC 15M pamieć błędów
5 czujnik ruchu iglicy
przerwa
usterka statyczna
istnieje usterka


Czyli świadczy to o stałej usterce i w tym momencie czeka Cię wymiana wtrysku, gdyż czujnika tego nie da się naprawić.


wstępna diagnoza:
Cytuj:
Diagnoza sterowników BMW ABS/ASR Tevees Mk20l-E pamieć błędów
65 czujnik obrotów tylny prawy
błędny/brak sygnału
120 Napięcie akumulatora
Za wysoki
152 Przycisk wył ASR
błędny


Po wykasowaniu pozostało:
Cytuj:
Diagnoza sterowników BMW ABS/ASR Tevees Mk20l-E pamieć błędów
65 czujnik obrotów tylny prawy
błędny/brak sygnału
istnieje usterka


Czyli ewidentnie czujnik ten jest do wymiany.
To że na chwilę obecną wszystko jest dobrze, nie świadczy że problem nie powróci. Wróci w najbliższym czasie - tak niestety lubi fiksować czujnik ABS-u w stanie agonii.

Zniknięcie zaś błędu odnośnie zawysokiego ładowania, świadczy o tym, że kiedyś nastąpiło przepięcie w instalacji wskutek podpinania akumulatora lub dopinania drugiego akumulatora, żeby odpalić auto - takie zjawiska komputer wychwytuje i pamięta do czasu wykasowania. Może więc to być jakiś stary błąd.
To samo może dotyczyć przycisku ASR.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 13:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 89
Lokalizacja: KLB
Moje BMW: E30-CABRIO
kontrolki znów się zaświeciły i samochód zaczął znów minimalnie szarpac :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 19:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 130
Lokalizacja: Wroclaw/UK
No to na allegro i po 20 min roboty problem z glowy....

http://allegro.pl/item159702005_czujnik ... w_e46.html

Pewnie da sie taniej

PS. tylko sprawdz czy na pewno masz z niebieska wtyczka bo do starszego modelu byly inne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2008, 15:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: kwidzyn
Moje BMW: e46 e24
witam kiedy ja pojechalem na diagnostyke wyszedl blad czujnika ruchu iglicy, samochod wogole nie ma przyspieszenia i pali wg mnie za duzo:/ czy konieczna jest wymiana calego wtryskiwacza sterujacego czy tylko samego czujnika lub przewodu, ktory gdzies go tam prowadzi?? i czy ta naprawa przywroci auto do normalnej jazdy takiej jak na 2.0 D. przystalo?? czy szukac jeszcze innych usterek np. przeplywomierza, mimo ze nie mam takiego bledu.

[ Dodano: 1 Listopad 2008, 15:30 ]
a jesli juz konieczna jest wymiana to koniecznie trzeba kupic nowy za ok 500zl czy mozliwa jest regeneracja w jakis sposob lub kupienie uzywanego??

_________________
The Futrure Of BMW Tuning


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2008, 02:39 
tomekwilku, czesc, mam ten sam problem z bmw, komputer wykrywa mi blad czujnika podnoszenia iglicy, moglbys mi napisac jak sobie poradziles z tym problemem? z gory dzieki


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2008, 23:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Czy to wszystko co tu jest opisane tyczy sie tez e39? nie pali mi sie tylko kontrolka recznego, a tak to podobnie jak bylo opisane wyzej. Zaswiecilo sie raz, zgaslo a teraz sie swieci caly czas i sprawdzalem przy hamowaniu i nie dziala abs.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zaświecenie sie kotrolki od abs oraz ręcznego i asc
PostNapisane: 14 lipca 2010, 19:46 
witam mam bemke e46 2.0d 136 ps czujnik ruchu iglicy jest taki błąd auto wiecej pali i na mocy słabsze


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL