BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 maja 2025, 14:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 27 listopada 2008, 23:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: KĂŞtrzyn/York
Witam! Problem jest tej treści:Jak silnik jest zimny to towszystko jest ok, ale z czasem jak nabiera właściwej temperatury to w układzie tworzy się ogromne ciśnienie i para z powietrzem wywala non stop z odpowietrzników i ani myśli przestać, wodę wybija ze zbirniczka a temp stoi na środku wskaźnika gdzieś tak ze 40 minut doputy dopóki nie zaczynam trzymać silnika gdzieś tak na 2-2,5 obr/min potem zaczyna niebezpiecznie zbliżać się do czerwonego pola. Termostat jest nowy wczoraj zmieniłem. (problem pojawił się jeszcze przed wymianą termostatu) Ogrzewanie raz jest raz go nie ma. Czy to może być wina pompy? Nie jestem pewien czy dobrze odpowietrzyłem układ. Jeśli nie to skąd jest takie ciśnienie, że powietrze wybija non stop przez 40 minut....Gdyby był zapowietrzony to przecież prędzej czy później ciśnienie by spadło.. Tzn mam na myśli, że przez te odpowietrzyniki prędzej czy póżniej by to powietrze uciekło. Zastanawiałem się też czy może głowica nie jest pęknięta ale w oleju wody nie ma ani odwrotnie.Dodam, że chłodnica jest cały czas zimna. Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2008, 09:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 43
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Kolego polecam sprawdzenie głowicy bmw jest wrażliwa na przegrzanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 listopada 2008, 20:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
mnie wygląda to na uszkodzoną pompę
płyn stoi w miejscu i zaczyna się gotować
wymontuj pompę i na razie nie męcz silnika bo tak jak pisał kolega BMW jest wrażliwy na przegrzanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 11:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
Z opisu wygląda na zapowietrzony układ sprawdź wisko może grzać się z tego powodu a jesli chodzi o pompę to wykrycie uszkodzenia jest w "zrób to sam" O TUTAJ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 13:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
Kolega sprawdź czy przy dodawaniu gazu przelewa Ci się płyn w zbiorniku. Jeżeli tak to niestety ale chyba uszczelka pod głowicą,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Dzięki!
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 18:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: KĂŞtrzyn/York
Jeszcze dzisiaj wyjmę pompę i zobaczymy o co chodzi. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 19:00 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
die_go napisał(a):
Kolega sprawdź czy przy dodawaniu gazu przelewa Ci się płyn w zbiorniku. Jeżeli tak to niestety ale chyba uszczelka pod głowicą,

Co Ty piszesz?????Jak dodajesz gazu to wlasnie ma sie przelewac, gorzej jakby nie bylo strumienia wogole...a to, ze leci znaczy ze jest oka... :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 19:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
glowic objawiała by sie twardymi jak skala przewodami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 22:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
Kisiel24 napisał(a):
die_go napisał(a):
Kolega sprawdź czy przy dodawaniu gazu przelewa Ci się płyn w zbiorniku. Jeżeli tak to niestety ale chyba uszczelka pod głowicą,

Co Ty piszesz?????Jak dodajesz gazu to wlasnie ma sie przelewac, gorzej jakby nie bylo strumienia wogole...a to, ze leci znaczy ze jest oka... :rotfl:

Booziu... Czytaj ze zrozumieniem. Jeżeli płyn się przelewa to znaczy, że pompa jest gitara więc podejrzenie pada na uszczelkę pod głowicą. Normalnie ręce opadają.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 22:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Lublin
najlepiej to podjedź do mechanika,który ma przyrząd do sprawdzania czy nie ma przedmuchów itp,to Cię w razie czego uspokoi lub nastawi na wydatek:(,też miałem takie objawy ale miałem tak układ zapowietrzony ze powietrze syczało ok 5min z odpowietrznika,za sprawdzenie i odpowietrzenie plus ok 5litrów płynu ja zapłaciłem 50zł ale mam spokojną głowe

_________________
Jestem jedną z tych osób, które potrafią manipulować Twoim czasem, wiesz dlaczego? bo tracisz go czytając mój podpis, który nie ma w ogóle sensu. :hoho:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 23:50 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
To napisz poprawnie, ze znakami interpunkcyjnymi...a nie cale jedno zdanie...ciezko naprawde sie pokapowac...Sam sobie przeczytaj swojego posta ze zrozumieniem :wstyd: :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 09:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
Kisiel24 napisał(a):
To napisz poprawnie, ze znakami interpunkcyjnymi...a nie cale jedno zdanie...ciezko naprawde sie pokapowac...Sam sobie przeczytaj swojego posta ze zrozumieniem :wstyd: :super:

Ja tu widzę dwa zdania. Tak tytułem wyjaśnienia :) . Chciałem zawrzeć całość mojej myśli w jak najmniejszej ilości słów. Może faktycznie przegiołem, nie wiem. Kisiel Basta :). Mam nadzieję, że w tym co teraz napiszę będą wszystkie znaki interpunkcjyne na swoim miejscu :hyhy: .
Wracając do tematu to miałem podobny problem tylko, że jak mi zaczęła wypitalać para przez dłuższy czas z odpowietrznika to już głowica była kaput. Przewody dochodzące i odchodzące od chłodnicy były jak kamienie od kompresji która dostawała się do układu chłodzenia. Całość mnie wyniosła około 1300 zł włącznie z nową (używaną) głowicą, jej przezbrojeniem i planowaniem, uszczelkami i robocizną (silnik 1,6). Radzę zajmij się jak najszybciej tematem bo możesz uszkodzić dużo więcej rzeczy. Jak napisał kolega, sprawdź najpierw u jakiegoś dobrego mechaniora czy ciśnienie do układu dostaję się przez padniętą uszczelkę. Może być też tak, że jakieś lewe powietrze dostaje się do układu i pod wpływem temperatury ciśnienie robi się większe... ale to mało prawdopodobne. Chociaż w tej sytuacji życzę Ci tego. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ok
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 17:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: KĂŞtrzyn/York
Ok ale co sądzicie na to, że jeśli ciśnienie w układzie spowodowane jest powiedzmy pekniętą głowicą albo wydmuchaną uszczelką to on pomimo tego nadal pięknie na wszystkie cylindry cycka. Przecież gdybym go zgasił i zostawił na jakiś czas to woda przez to pękniecie dostała by sie do cylindra i na ten chociaż jeden cylinder zaczął by kuleć a on nadal pięknie i równo pracuje. Zero przypierdów i potknięć! Tak samo pięknie na wszystkie gary odpala.... Narazie nie mam dostepu do żadnego fachowego mechanika z przyrządami. Furka narazie stoi od tygodnia nieruszana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
U mnie z początku też równo pracował, a już miałem cisnienie w układzie. Dopiero po jakims czasie zaczął dusić się przy odpalaniu i z rury wydechowej wylatało :P bardzo dużo pary. W obecnej sytuacji, moim zdaniem powinienes odpalic auto w garazu i zobaczyc czy gdzies plyn nie ucieka. Jeżeli znajdziesz takowe miejsce (skąd ucieka płyn) to masz przyczynę zapowietrzonego układu, jeżeli nie to stawiam na uszczelkę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 21:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Dolnyslask
wiec tak według mnie po pierwsze sprawdz kolego termostat... po drugie niech silnik troszke pochodzi sprawdz weze czy trwardnieja.. po 3 odkrec korek od wlewu oleju zobaczy czy jest duze cisnienie po czwarte powiem Ci ze twoje obiawy wygladaja mi na uszczelke pod głowica lub głowice ale zeby byc pewnym powiem Ci tak przede wszystkim POSPRAWDZAJ SOBIE CISNIENIA NA KAZDYM CYLINDRZE PO KOLEI pozdrawiam i zapraszam do mojego warsztatu DolnyŚlaska POLKOWICE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 23:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
Wiele tu się napisało i mogłeś się przestraszyć wg mnie masz zapowietrzony układ , ale żeby być pewnym ze to nie głowica (ja bym nie wytrzymał i sprawdził bardzo szybko) podjedź do byle jakiego mechanika , który ci to sprawdzi specjalnym przyrządem za 10 zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Płyn wywala przewodem zwrotnym
PostNapisane: 31 marca 2009, 11:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Podlasie
Witam. Mój problem jest następujący: po zapaleniu silnika wszystko kilka minut chodzi ok, aż do chwili kiedy zqczyna łapać temp. Wtedy cały płyn zaczyna wyrzucać przewodem zwrotnym przy zbiorniku(leci normalnie ciurkiem). No i oczywiście pod wpływem ubywania wody silnik zaczyna się grzać. Co to może być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL