BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 14:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 10:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Stolica
Godne polecenia warsztaty ustawiające zbieżność w Warszawie za rozsądną kwotę? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 10:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Bytom
no niestety stolica to nie moje strony,nie podpowiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 11:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Tomcio_e36 napisał(a):
i jeszcze tylko pytanie do Kuca - faktycznie masz rację ,że o wiele prościej regulować jednym drązkiem i przestawić kierkę ,ale co z maglem(dokładnie chodzi mi o wspomaganie)?Mechanik u którego zawsze robię geometrię,zajmuje się tylko bmw i twierdzi,że ustawienie maglownicy w określonym punkcie powoduje takie ustawienie zaworów pośrodku że pompa przy ustawieniu na wprost pracuje na"luzie".Ponoć nawet na maglu jest jakiś znak w jakim ma być położeniu na wprost.Kiedyś,jak sam wymieniałem magieli drążki i wieloklin na maglu wsadziłem na oko,przestawiłem kierę to on najpierw ustawił magiel pod autem,potem pełną geometrię a potem przekładka kiery na właściwe miejsce.W srodku na ustawienia kierownicy nawet nie spoglądał tylko kazał kręcic na początku w jedną stronę,wyszło coś 1/4 obrotu,powiedział że magiel w punkcie zerowym i teraz zbieżność a ja trzymałem kierę aby się nie ruszyła.Myślę ,że by se ot tak roboty nie dokładał,cena za całą geometrię też jest zawsze u niego taka sama,a robi na oryginalnej maszynie bmw do zbieżności,tej co się zakłada w dziury montażowe w orginalnych felgach bmw a nie na koła.(gośc dawniej był autoryzowanym serwisem bmw).


Co do tego polozenia maglownicy, owszem - jest taka opcja i w taki sposob jak piszesz powinno sie to poprawnie ustawic. Ustawiajac jednym drazkiem jest mozliwosc ze beda minimalnie uchylone zawory Jednak co do pracy pompy - ona tak czy siak pracuje caly czas. Przeciez jest napedzana paskiem od silnika, i wtedy uklad pracuje "na luzie", w tryb "pracy" wchodzi dopiero w momencie gdy wykonujemy ruch kierownica. Przestajemy krecic - -pompa znow pracuje "na luzie" czyli bez obciazenia.

U siebie ustawialem jednym drazkiem bo drugi nie chcial sie poluzowac i jest ok, nie zauwazylem roznicy w prowadzeniu czy zmian w dzialaniu wspomagania. W wielu autach w ten sposob robilem - reklamacji nie bylo.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL